Strona 13 z 43 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 421

Wątek: JAPANFOTO przestrzegam! Oszust!

  1. #121
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta/dystrybutora w związku z tym dowolnie może kształtować jej treść i warunki w ramach obowiązującego prawa. Jedyne co może to zmienić to wewnętrzne przepisy, więc jedyne co zostaje można sie skarżyć do centrali Sigmy, życzę powodzenia. Trudno się dziwić, że w takim przypadku dystrybutor broni własnych interesów zniechęcając do zakupu takiego towaru zarówno konsumentów jak i sklepy (własny import), niszcząc gray market i inne czynniki wpływające na utratę zysków (najogólniej mówiąc). Nie jest to działanie niezgodnie z prawem, z drugiej strony trudno się dziwić, że bronią się przed zalewem sprzętu tańszego sprowadzanego na różnych warunkach faworyzując własną sieć dystrybucji jakkolwiek ona by nie była droga. Oczywiście czynników kształtujących ceny jest wiele i nie jest prawdą, że krajowa dystrybucja jest najdroższa, zwykle można wynegocjować doskonałe ceny na warunkach pełnej gwarancji - polecam tu procentra dysponujące najlepszymi warunkami do tego typu działań. Jeżeli kolega wpj powołuje się na jakieś przepisy niech je poda bo twierdzę, że bzdury pisze. Jedyne co jest pewne - za towar odpowiada sprzedawca i u niego radzę szukać pomocy. Gwarancja i niezależny serwis gwarancyjny jest świadczeniem dodanym i nie znam zapisów KC które narzucały by obowiązek wydawania gwarancji do produktu. Regulują jedynie w jaki sposób gwarancja ta ma wyglądać jeśli już jest i zostawiają duże pole do popisu jeśli chodzi o kształtowanie jej treści. Dlatego tak to wygląda. Dla zainteresowanych podaję link:

    http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/...i/kodeks-3.htm

    Nam pozostaje mieć nadzieję, że to się wkrótce zmieni i zarówno konsument jak i dystrybutor dorośnie by zmienić pewne rzeczy bo zarówno ja chciałbym sprzedawać taniej i móc kupić coś bezpiecznie np. w DE z pełną gwarancją, jak i polski konsument chętnie by bezpiecznie kupił taniej. Póki co zostaje opcja gray market, na ryzyko konsumenta. No ale cóż tanio nie zawsze znaczy najtaniej. BTW ceny na Sigme są znane w całej UE i jeśli ktoś sprzedaje poza pewnym poziomem łatwo wyliczyć, że albo dokłada do interesu albo robi tzw. wałek, znam ten temat i nikt mi nie wmówi, ze ktoś ma po prostu lepsze warunki w takiej sytuacji, chyba, że bardzo chce w to wierzyć. Sorry ale w samarytan na szeroką skalę nie wierzę, jeśli sklep na wszystkie ceny na takim poziomie to musi być coś nie tak bo aż tak do interesu nikt nie dokłada. I jest bardzo istotne czy sprzęt pochodzi z UE czy tez nie. Inna sprawa jak ktoś kupuje sprzęt przez internet w DE to co mu szkodzi słać w razie usterki do DE? Ja nie widzę problemu, skoro polski serwis nie chce zarobią Niemcy, bo zdaje sie Sigma im za to płaci. Zresztą serwis opisał wyraźnie warunki, czyli naprawią sprzęt z UE bez problemu.

    Może autor napisze jakie były dalsze losy tej sprawy, jednak nie wypisujcie podobnych bzdur o gwarancji skoro niewiele o tym wiecie. Wprowadzacie dezorientację.

  2. #122
    DigitalAsh
    Guest

    Domyślnie

    Zainteresował mnie ten wątek i specjalnie dla niego się zarejestrowałem - dlatego pozwolę sobie wtrącić 3 grosze.
    Otóż wydaje mi się, że jeśli serwis nie jest "przedstawicielem" producenta, prowadzi własną działalność i ma podpisaną umowę jedynie z oficjalnym dystrybutorem danego sprzętu w PL, to chyba logiczne jest, że nie chce uznawać gwarancji na taki sprzęt. Bo wtedy za jego naprawę musi płacić sam serwis - kupić części/narzędzia do kalibracji u producenta itd. (a tak jest chyba w przypadku Foto-Serwisu).
    Sprawa jest prosta - nikt nie mówi, że sprzęt sprowadzony do PL "na lewo" nie podlega gwarancji. Podlega, ale skoro szkło jest spoza oficjalnego obiegu, to Foto-Serwis nie musi takiej gwarancji respektować. NIech sklep/klient odeśle taki sprzęt do Japoni i tam go naprawią.
    To są właśnie zalety kupowania sprzętu z oficjalnej dystrybucji - pewność, że obsługa serwisowa jest "realna". CZasem warto dołożyć 200-300 pln i mieć świadomość, że w razie czego obiektyw zostanie naprawiony bez problemu.
    A jeśli się ma wątpliwości, to wystarczy przed zakupem zadzwonić do polskiego przedstawiciela lub serwisu i zapytać, czy dany sklep kupuje w oficjalnej dystrybucji, a co za tym idzie, czy gwarancja będzie respektowana.
    Wybaczcie chaos mojej wypowiedzi, ale nie umiem tego lepiej ująć

  3. #123
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    http://www.konsument.gov.pl/pl/zakup...index.html#p10
    http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=417
    http://www.zakupyonline.biz/prawa_ko..._gwarancja.php

    zgadza sie ze gwarancja jest dobrowolnym swiadczeniem, ale jesli spelnia sie wszystkie podane przez gwaranta warunki to on rowniez powinien sie z niego wywiazac. jesli sigma chce karte gwarancyjna+dowod zakupu dla produktow z ue to jesli wszystkie dokumenty sa oryginalne to nie moze twierdzic ze ktos kupil 'za tanio'.

    wycinek z pierwszego linku:"Gwarancja może również określać, jakie warunki musi spełnić konsument, aby mógł skorzystać ze swojego prawa. Przykładowo, do ECK zgłosił się konsument, który zakupił samochód w Belgii, ale podczas wakacji w Polsce musiał oddać go do warsztatu. Mimo, że naprawa odbyła się w autoryzowanym serwisie dealera tej marki samochodów, konsument musiał zapłacić za naprawę. Okazało się, że brak ważnego okresowego przeglądu samochodu, był podstawą do nie uznania praw z gwarancji."

    jesli sigma ma okreslone w umowie ze nie naprawia za taniego sprzetu to moze odmowic, ale szczerze watpie aby byl taki zapis.

  4. #124
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Jestem pewny, że serwis miał znacznie poważniejsze powody by odmówić naprawy gwarancyjnej niż jakiś dokument, to był tylko kolejny argument. Z tego co napisałeś nic nie wynika, musiał byś podać zapisy w gwarancji określone przez gwaranta i odnieść je do tej konkretnie sytuacji. Ja wiem, że kalibracja jest bezpłatna na pewno jeśli towar pochodzi z polskiej dystrybucji, jeśli chodzi o dystrybucję inną, no cóż dlaczego ma być bezpłatna skoro stanowisko korporacji jest takie:

    " Obiektywy marki Sigma opuszczając linię produkcyjną nie są obarczone żadnymi usterkami technicznymi. Wszelkie fluktuacje optymalnej rozdzielczości punktu ostrości podczas pracy w trybie AF lustrzanek cyfrowych (front focus lub back focus) wynikają wyłącznie z niedoskonałości samego body. Obiektywy Sigma są fabrycznie regulowane tak, aby prawidłowo współpracować z lustrzankami analogowymi i cyfrowymi producentów, do których są dedykowane, a zakres AF znajduje się w granicach oferowanej przez nie głębi ostrości. Pomiędzy pojedynczymi egzemplarzami obiektywów jak i pojedynczymi egzemplarzami lustrzanek zdarza się, iż granice tolerancji mają stosunkowo dużą rozbieżność, jednak jest to zjawisko całkowicie normalne. W tej kwestii znane jest m.in. stanowisko firmy Canon, która jasno stwierdziła, iż model D-SLR 300D nie nadaje się do prawidłowego testowania optymalnego punktu ostrości w trybie AF. Dodatkowo jeżeli body ma podobny problem z innym obiektywem, to bezwględnie należy udać się do serwisu autoryzowanego posiadanej lustrzanki w celu jej optymalnej regulacji."

    Z punktu widzenia dystrybutora jak i samej korporacji problem nie istnieje a jeśli istnieje to tkwi w korpusie więc nie ma co naprawiać, jednak polski dystrybutor robi ukłon w kierunku SWOICH klientów i udostępnia im taką możliwość bezpłatnie. Taki jest punkt widzenia i oficjalne stanowisko Sigmy mające solidne podstawy i mimo, że wszyscy wiemy, że nie do końca jest tak jak piszą nic z tym zrobić nie można, bo producenci lustrzanek odżegnują się od optyki alternatywnej, i jeden zwala na drugiego. Jeżeli więc serwis wykrył, że kupujący nie spełnia jakiegoś warunku to odmówił realizacji naprawy gwarancyjnej, a skoro mieli pewność co do ceny to nie dziwi fakt, że zgłosili do US "przestępstwo wobec RP niepłacenia VAT", bo każdy ma taki obowiązek. Są już kolejne ofiary:

    http://fototok.pl/forum/viewtopic.php?p=77

    i co sie dziwić, jak ktoś kupuje obiektyw o 1/3 taniej niż oficjalna sieć dystrybucji to musi być coś nie tak. Dla ciekawości napiszę, że właśnie sprawdziłem, to szkło w oficjalnej sieci dystrybucji kosztuje 256 euro netto na WYPRZEDAŻY w hurcie niemieckim, jakim więc cudem legalnie ktoś kupił je za 999 zł? 256 * 3,5 = 896 NETTO + 22% VAT czyli 1093 cena zakupu dla sklepu. A JP deklaruje zakupu w DE no i jest gwarancja EU. No ale po co płacić VAT jak można założyć firmę, kupować bez VAT i sprzedawać w kosmicznych cenach. A potem szybko likwidujemy firmę i nie ma po nas śladu. A VAT zapłacą klienci takiego sklepu jak któregoś dnia zapuka do nich US, o czym nie tylko na tym forum nie raz już pisano.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Jeszcze jedna ciekawostka, nie ma czegoś takiego jak Sigma Polska, nie ma więc serwisu "oficjalnego". Serwis jest własnością dystrybutora a ponieważ to on jest gwarantem jeśli zechce, w myśl zapisów i rozumienia ustawy może mieć "słodko wbite" na europejskie karty gwarancyjne jakie sigma daje do zestawu sprzedawanego poza granicami polski, mimo, że ewidentnie figuruje na tych kartach jako gwarant. A zażalenia? Bardzo proszę - do Japonii. Nie jest chyba więc aż tak strasznie jak myślą niektórzy, skoro serwis jednak chce naprawiać obiektywy z UE po spełnieniu wyraźnych warunków.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Szanowny kolego DigitalAsh, oczywiście nawet dzwonić nie trzeba bo wysmarowali na czarnej liście:
    http://www.sigma-foto.pl/?q=node/39
    aby każdy wiedział, no ale jak coś jest o 1/3 ceny tańsze to kusi i właśnie ofiary tego pokuszenia tak kończą.
    Ostatnio edytowane przez foto-net ; 28-05-2008 o 22:24 Powód: Automerged Doublepost

  5. #125
    DigitalAsh
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez foto-net Zobacz posta
    Szanowny kolego DigitalAsh, oczywiście nawet dzwonić nie trzeba bo wysmarowali na czarnej liście:
    http://www.sigma-foto.pl/?q=node/39
    aby każdy wiedział, no ale jak coś jest o 1/3 ceny tańsze to kusi i właśnie ofiary tego pokuszenia tak kończą.
    Wyszedłem z założenia, że nie każdy może na tą stronę trafić (choć ja, totalny amator, byłem już na niej dawno) - dlatego najprostsze rozwiązanie jakie przyszło mi do głowy - jeśli mamy wątpliwości co do zbyt niskiej ceny czy wiarygodności sklepu - to najszybciej i najprościej jest chwycić za słuchawkę, wykonać jeden telefon i już wszystko jasne
    Z tym, że jak ktoś widzi niższą cenę, to raczej rzadko myśli "coś tu jest nie tak" - z reguły myśli się wtedy "super okazja, szybko muszę kupić".
    I tak to się potem kończy....

  6. #126
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że w tym wątku brakuje jednego znanego szczególnie w naszej branży słowa:

    Refurbished?

    Jak to jest z tym u nas? Wiadomo, że sprzęt regenerowany powinien być tańszy i wyraźnie oznaczony oraz z pełną gwarancją. Czy to nie jest okazja do sprzedawania "niby tanio" na polskim rynku sprzętu niewiadomego pochodzenia, którego polski dystrybutor pewnie szczególnie by nie lubił?
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  7. #127
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Mam wrażenie, że w tym wątku brakuje jednego znanego szczególnie w naszej branży słowa:

    Refurbished?

    Jak to jest z tym u nas? Wiadomo, że sprzęt regenerowany powinien być tańszy i wyraźnie oznaczony oraz z pełną gwarancją. Czy to nie jest okazja do sprzedawania "niby tanio" na polskim rynku sprzętu niewiadomego pochodzenia, którego polski dystrybutor pewnie szczególnie by nie lubił?
    Już piszę, sprzęt regenerowany zwykle pracuje w wypożyczalniach, w tym u nas. Poza tym jeśli jest wyprzedawany i oznaczony właśnie w ten sposób, jeśli nie wraca do producenta i jest utylizowany. Nie jest możliwe aby ten sklep wprowadzał an rynek taki właśnie towar na taką skalę, jest to niezgodnie z prawem i nieprawdopodobne w tej sytuacji. W europie nie ma generalnie instytucji refurbisherd na taka skale jak w USA, gdzie często z 3 obiektywów składają 1 bo i takie kwiatki widziałem. Dlatego tylko zakup z oficjalnej dystrybucji daje 100% pewności, że dostanie się sprzęt legalnie i nie będzie to naprawiany szrot przywieziony w "kombiaku z Rechiu" wyglądający jak nowy i sprzedawany jako nowy w świetnej cenie.

  8. #128
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    280

    Domyślnie

    Obiektywy marki Sigma opuszczając linię produkcyjną nie są obarczone żadnymi usterkami technicznymi.
    sigma sie marnuje powinni zaczac produkowac .... wszystko co jest dostepne na kuli ziemskiej. :grin:

  9. #129

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za przestrogę. Też zamówiłem w sklepie Japanfoto ale za pobraniem. Dawno już nie wchoziłem na CB, wczoraj wchodzę i dostrzegłem wątek o sklepie. Niezwłocznie napisałem maila, z prośbą o anulowanie zamówienia. Co prawda nie dostałem jeszcze odpowiedzi, ale skoro inni nie otrzymują przez miesiąc sprzętu to jakoś mnie to nie dziwi. Jeszcze raz dzięki

  10. #130
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    Jestem pewny, że serwis miał znacznie poważniejsze powody by odmówić naprawy gwarancyjnej niż jakiś dokument, to był tylko kolejny argument.
    Trzymajmy sie faktow, jesli by mnie jako konsumentowi odmowili naprawy twierdzac ze kupilem za tanio(a spelnialem wszystkie warunki okreslone w umowie gwarancyjnej),
    to po pierwsze nie moja w tym rola aby domyslac sie innych powodow odmowienia naprawy gwarancyjnej, a po drugie taki ich argument spotkalby sie z moim zdecydowanym dzialaniem, po trzecie skad ja jako klient mam wiedziec jaka jest najnizsza cena, ponizej ktorej nie dostane naprawy ? czy jest gdzies zawarta w warunkach gwarancji ? nie sadze.

    Z tego co napisałeś nic nie wynika, musiał byś podać zapisy w gwarancji określone przez gwaranta i odnieść je do tej konkretnie sytuacji
    sytuacja wyglada tak:
    kupilem sprzet sigmy w ue z gwarancja ue. mysle ze sprzet ma usterke i wysylam go na gwarancji wraz z potrzebnymi dokumentami(http://canon-board.info/showpost.php...postcount=93):
    - dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
    - karta gwarancyjna międzynarodowa (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
    na co dostaje odpowiedz ze obiektyw kupilem za tanio.

    co do informacji o kalibracji, ciekawa wiadomosc, nie wiedzialem o tym wczesniej i dobrze to wiedziec, ale w tym przypadku odmawiajac naprawy sigma sie na to nie powolala. co wiecej chyba nawet nie wycenila kosztow ewentualnej naprawy, przynajmniej nie bylo to napisane w watku, tylko od razu odeslali sprzet. czyli zadzialali na zasadzie, kupione za tanio, wiec spadaj kliencie, troche dziwne podejscie, chociaz kogos z procentrum sigmy pewnie ono nie dziwi, rozumiem przypadek gdyby gwarancja byla falszywa http://www.sigma-foto.de/cms/front_c...ang=1&client=1 ale jeszcze raz, trzymajmy sie faktow, sigma nie powiedziala ze karta gwarancyjna jest falszywa.

    (...)firmę, kupować bez VAT i sprzedawać w kosmicznych cenach. A potem szybko likwidujemy firmę i nie ma po nas śladu. A VAT zapłacą klienci takiego sklepu jak któregoś dnia zapuka do nich US(...)
    to juz sie niezle zapedziles. przeciez to nie ja nie odprowadzalem vatu ,bo jako klient place go w cenie produktu, a mam na to potwierdzenie w postaci paragonu tylko ten sprzedawca i to jego beda scigac za oszustwa podatkowe. ot zwykly fud.

    Jeżeli więc serwis wykrył, że kupujący nie spełnia jakiegoś warunku to odmówił realizacji naprawy gwarancyjnej, a skoro mieli pewność co do ceny to nie dziwi fakt, że zgłosili do US "przestępstwo wobec RP niepłacenia VAT", bo każdy ma taki obowiązek
    dokladnie, ale jesli klient spelnil wszystkie warunki, to naprawe powinni zrealizowac, a reszte zglosic, przeciez klient nie wie jaka jest minimalna cena w dystrybucji na europe. pozatym moze sie okazac ze ktos to wszystko sprowadzil legalie, oplacic wszystko a i tak sprzedaje ponizej pewnej ceny bo mu sie np. oplaca w tym momencie serwis ten wychodzi na idiote, oraz sam sobie i firmie robi zla opinie.

    a teraz po prostu pytam z ciekawosci o ten sprzet refurbished:
    Nie jest możliwe aby ten sklep wprowadzał an rynek taki właśnie towar na taką skalę, jest to niezgodnie z prawem i nieprawdopodobne w tej sytuacji
    jesli np. sklep ten kupil w angli badz niemczech calkiem spora ilosc takiego sprzetu i oczywiscie dostal rabat, sprzet ma normalna gwarancje sigmy na rok(lub inny okres), to jak to sprzedawanie tego jest niezgodne z prawem ? pozatym na jaka skale wprowadza ten towar ? z tego co wyczytalem w tym watku, to jedna osoba kupila szklo sigmy, a dwie nie moga sie doczekac zamowionego obiektywu. pozatym nie wiemy czy caly asortyment to refurby czy tylko maly procent badz promil. tak wiec skala moze byc bardzo mala, klika sztuk na rok.

    W europie nie ma generalnie instytucji refurbisherd na taka skale jak w USA, gdzie często z 3 obiektywów składają 1 bo i takie kwiatki widziałem
    zgadza sie ze w europie nie ma az tyle sprzetu refurbished co w stanach, ale to nie znaczy ze np. nie skladaja jednego obiektywu z 5 innych. ale to nie wnosi nic do dyskusji, skoro producent puszcza w obieg taki sprzet i daje na niego gwarancje, to powinien sie z niej wywiazywac.
    Ostatnio edytowane przez wpj ; 29-05-2008 o 11:48

Strona 13 z 43 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •