Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta/dystrybutora w związku z tym dowolnie może kształtować jej treść i warunki w ramach obowiązującego prawa. Jedyne co może to zmienić to wewnętrzne przepisy, więc jedyne co zostaje można sie skarżyć do centrali Sigmy, życzę powodzenia. Trudno się dziwić, że w takim przypadku dystrybutor broni własnych interesów zniechęcając do zakupu takiego towaru zarówno konsumentów jak i sklepy (własny import), niszcząc gray market i inne czynniki wpływające na utratę zysków (najogólniej mówiąc). Nie jest to działanie niezgodnie z prawem, z drugiej strony trudno się dziwić, że bronią się przed zalewem sprzętu tańszego sprowadzanego na różnych warunkach faworyzując własną sieć dystrybucji jakkolwiek ona by nie była droga. Oczywiście czynników kształtujących ceny jest wiele i nie jest prawdą, że krajowa dystrybucja jest najdroższa, zwykle można wynegocjować doskonałe ceny na warunkach pełnej gwarancji - polecam tu procentra dysponujące najlepszymi warunkami do tego typu działań. Jeżeli kolega wpj powołuje się na jakieś przepisy niech je poda bo twierdzę, że bzdury pisze. Jedyne co jest pewne - za towar odpowiada sprzedawca i u niego radzę szukać pomocy. Gwarancja i niezależny serwis gwarancyjny jest świadczeniem dodanym i nie znam zapisów KC które narzucały by obowiązek wydawania gwarancji do produktu. Regulują jedynie w jaki sposób gwarancja ta ma wyglądać jeśli już jest i zostawiają duże pole do popisu jeśli chodzi o kształtowanie jej treści. Dlatego tak to wygląda. Dla zainteresowanych podaję link:
http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/...i/kodeks-3.htm
Nam pozostaje mieć nadzieję, że to się wkrótce zmieni i zarówno konsument jak i dystrybutor dorośnie by zmienić pewne rzeczy bo zarówno ja chciałbym sprzedawać taniej i móc kupić coś bezpiecznie np. w DE z pełną gwarancją, jak i polski konsument chętnie by bezpiecznie kupił taniej. Póki co zostaje opcja gray market, na ryzyko konsumenta. No ale cóż tanio nie zawsze znaczy najtaniej. BTW ceny na Sigme są znane w całej UE i jeśli ktoś sprzedaje poza pewnym poziomem łatwo wyliczyć, że albo dokłada do interesu albo robi tzw. wałek, znam ten temat i nikt mi nie wmówi, ze ktoś ma po prostu lepsze warunki w takiej sytuacji, chyba, że bardzo chce w to wierzyć. Sorry ale w samarytan na szeroką skalę nie wierzę, jeśli sklep na wszystkie ceny na takim poziomie to musi być coś nie tak bo aż tak do interesu nikt nie dokłada. I jest bardzo istotne czy sprzęt pochodzi z UE czy tez nie. Inna sprawa jak ktoś kupuje sprzęt przez internet w DE to co mu szkodzi słać w razie usterki do DE? Ja nie widzę problemu, skoro polski serwis nie chce zarobią Niemcy, bo zdaje sie Sigma im za to płaci. Zresztą serwis opisał wyraźnie warunki, czyli naprawią sprzęt z UE bez problemu.
Może autor napisze jakie były dalsze losy tej sprawy, jednak nie wypisujcie podobnych bzdur o gwarancji skoro niewiele o tym wiecie. Wprowadzacie dezorientację.