http://www.konsument.gov.pl/pl/zakup...index.html#p10
http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=417
http://www.zakupyonline.biz/prawa_ko..._gwarancja.php
zgadza sie ze gwarancja jest dobrowolnym swiadczeniem, ale jesli spelnia sie wszystkie podane przez gwaranta warunki to on rowniez powinien sie z niego wywiazac. jesli sigma chce karte gwarancyjna+dowod zakupu dla produktow z ue to jesli wszystkie dokumenty sa oryginalne to nie moze twierdzic ze ktos kupil 'za tanio'.
wycinek z pierwszego linku:"Gwarancja może również określać, jakie warunki musi spełnić konsument, aby mógł skorzystać ze swojego prawa. Przykładowo, do ECK zgłosił się konsument, który zakupił samochód w Belgii, ale podczas wakacji w Polsce musiał oddać go do warsztatu. Mimo, że naprawa odbyła się w autoryzowanym serwisie dealera tej marki samochodów, konsument musiał zapłacić za naprawę. Okazało się, że brak ważnego okresowego przeglądu samochodu, był podstawą do nie uznania praw z gwarancji."
jesli sigma ma okreslone w umowie ze nie naprawia za taniego sprzetu to moze odmowic, ale szczerze watpie aby byl taki zapis.