No i zaczyna się. Naprawdę ludzie sami są sobie winni..
No i zaczyna się. Naprawdę ludzie sami są sobie winni..
O obiektywach wiem prawie wszystko
moja przygoda z tym sklepem już się skończyła a było tak:
11.05 zamówiłem aparat, wszystko ładnie, na stronie jest nawet powierdzenie zamówienia w pdf ale jak otworzę to ten dokument nazwa się "faktura" ... po co?
czekam na potwierdzenie ponieważ "Po otrzymaniu potwierdzenia dostępności towaru prosimy o przelanie sumy zamówienia na podany niżej nr konta:
W tytule przelewu proszę podać numer zamówienia"
wczoraj późnym wieczorem zapytałem e-mailem kiedy dostępność zostanie potwierdzona i dość szybko bo w nocydostałem odpowiedź "potwierdzam dostepnosc" i nic więcej .... dla mnie koniec przygody
może mają tak dużo pracy, że w nocy muszą pracować ale ja dla 10 zł nie będę ryzykował, zamówiełm w innym sklepie, jutro odbiorę osobiście i będę cieszył się nowym sprzętem
wszystkim innym życzę - ZERO kłopotów
Pozwoliłem sobie napisać do polskiego serwisu sigmy ( Autoryzowane Centrum Serwisowe :: FOTO-SERVICE), podając link do forum.
Oto odpowiedź:
Panie Tomaszu
Jesteśmy zrozpaczeni sytuacją jaka spotkała właściciela obiektywu Sigma.
Na stronie http://www.sigma-foto.pl/?q=node/36 są podane odpowiednie linki, wiec jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości może się skontaktować z serwisem przed wysyłką.
Do każdego sprzętu Polski dystrybutor dodaje polska kartę gwarancyjną (załącznik), która jest ważna wraz z dowodem zakupu.
Dodam, że przesyłka obiektywu Sigma zakupionego w Polsce i objętego polską gwarancją odbywa się na nasz koszt. Procedura opisana jest na stronie http://www.foto-service.pl/index.php?mode=2
Oczywiście sprzęt zakupiony poza terenem Polski również podlega naprawom gwarancyjnym w Polsce ale po spełnieniu odpowiednich warunków.
Jeżeli aparat był zakupiony na terenie UE, to wymagane są:
- dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
- karta gwarancyjna międzynarodowa (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
Jeżeli aparat był zakupiony poza terenem UE, to wymagane są:
- dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
- karta gwarancyjna międzynarodową (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
- opłata celna
W obu przypadkach, zgodnie z informacją zawartą na karcie gwarancyjnej międzynarodowej, serwis nie pokrywa kosztów transportu.
Pozdrawiam,
Dział Obsługi Klienta
edit: Autor wątku posiada zapewne szkło z "obcej dystrybucji" z gwarancją euro
a dowód zakupu PL . Stąd zapewne odmowa naprawy gwarancyjnej.
Dziękuję za przekazanie tej wiedzy.
Pewnie można denerwować się na serwis Sigmy bo w końcu obiektyw nadal jest produktem Sigmy ale .... właśnie ale .... moim zdaniem serwis Sigmy nie może brać odpowiedzialności za sprzęt który został sprowadzony do polski w sposób niekontrolowany, nie wiadomo w jakich warunkach, nie wiadomo jak obchodzono się z nim a może ktoś upuścił go na podłogę itp ...
drugi temat tego wątku to sklep JapanFoto - nadal pozostają wątpliwości
Śpieszę donieść,że na dzień dzisiejszy sprawa przesyłki obiektywu tamron 17-50/2,8 została załatwiona pozytywnie.Przed chwilą kurier doręczył mi paczkę.Co prawda moglibyśmy zaoszczędzić sobie sporo nerwów,gdyby obsługa japanfoto raczyła podać mi numer referencyjny paczki od razu,a nie po kilkudniowych monitach z opcją zgłoszenia sprawy na policji(prawdę powiedziawszy,to już tam zadzwoniłem w celu zorientowania sie,jakie dokumenty muszę mieć w celu zgloszenia sprawy o wyłudzenie).Na przyszłość życzę firmie poprawienia jakości komunikacji na linii sprzedawca-kupujący.
A swoją drogą ciekawe,jaka jest polityka firmy tamron odnośnie naprawy gwarancyjnej.Gdzie mogę sprawdzić,z jakiej dystrybucji jest model obiektywu:A16P)SP17-50mm o numerze:003779
Mam do niego gwarancje europejską (1 rok)-z pieczątką firmy japanfoto i do tego paragon.
Ostatnio edytowane przez jurekg ; 16-05-2008 o 15:34
Prosta sprawa - nie naprawisz tego szkiełka w Polsce, bo taką politykę ma polski dystrybutor Tamrona. Podejrzewam, że w razie awarii odsyłasz szkło do sprzedawcy (jeśli będzie do kogo) i następnie czekasz 2-3 miesiące aż szkiełko zostanie wysłane i odesłane z Niemiec. No chyba, że sprzedawca nie pośredniczy w naprawie serwisowej, wtedy wysyłasz na własną rękę do niemieckiego serwisu.
O obiektywach wiem prawie wszystko
albo płacisz za naprawę w Pol...bo chyba tak można??
On akurat kupił tamrona, ale jest tak, jak pisze Tomasz.
O obiektywach wiem prawie wszystko
Tamrona,a w dodatku do pentaxa:wink:
Zeby dokończyć temat związany z obsługą sklepu japanfoto-po tym,jak juz otrzymałem obiektyw zaczęły mi przychodzic na skrzynkę wszystkie odpowiedzi na pytania zadane w ciągu ostatnich kilku dni.Czyli nie jest do końca tak źle na linii sprzedawca-klient:wink:
Do czasu zakończenia okresu hipotetycznej gwarancji nie bede go chyba uzywał![]()
Ostatnio edytowane przez jurekg ; 16-05-2008 o 18:45