Strona 15 z 38 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 421

Wątek: JAPANFOTO przestrzegam! Oszust!

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    "legalnego graymarket"
    ciekawe "szara strefa" zawsze kojarzyla mi sie z czyms nielegalnym, czyli albo mam cos z legalnej dystrybucji europejskiej z dobrze wypisana gwarancja i dowodem zakupu, albo nie.

    "Procentra to sklepy, które już coś osiągnęły, mają stabilna pozycję na rynku a nie chcą po prostu zarobić i zniknąć"
    hmm ciekawe jaka mam gwarencje na to ze nie chca zniknac, ze np. w tym roku nie bedzie jakiegos super obrotu i moze ktos nie zechce odprowadzic vatu tylko sobie go zatrzymac, czy do kazdego obiektywu doklada Pan pisemna gwarancje ze nie chce zniknac? tak naprawde nikt nie moze tego zweryfikowac, dlatego prosze wybaczyc ta zlosliwosc i nie brac jej osobiscie, ale nie moglem sie powstrzymac

    a tak przy okazji, to akurat kupowalem pare dorbniejszych rzeczy w d-photo i np. zawsze dostawalem ladny paragon nie drukowany tylko ten z kas fiskalnych, i jesli tylko mialbym poprawnie wypisana euro gwarancje i cos by bylo nie tak z obiektywem to bez wachania wyslalbym go do polskiego serwisu bo po pierwsze ja kupujac obiektyw sigmy nie musze znac czarnej listy, a dwa oni na stronie pisza tak:
    "Uwaga: sprzedawcy bez naszej rekomendacji -zaopatrujący się poza oficjalną siecią dystrybucji Sigma Corporation w Polsce:"
    czyli jesli mam gwarancje z dystrybucji europejskiej plus paragon to spelniam wszsytkie warunki. przynajmniej taki jest moj poglad na ta sprawe


    "umowa chroniąca sklepy stacjonarne, takie jak w galerii w Białymstoku gdzie muszą płacić czynsz i gdzie się ich nie negocjuje."
    tylko oni jedni musza placic czynsz ?(to se zle miesce wybrali) rozne sa umowy, ale umowa chroniaca jeden sklep ? przeciez nie kazdy musi byc procentrum sigmy, pozatym ciekawe ze sigmie bardziej zalezy na oplaceniu czynszu przez jeden sklep niz na cenach dla klientow z ktorych to tak naprawde zyje. szczerze powiedziawszy to taka umowa to bardziej Panu zwiazauje rece niz pomaga sprzedawac (bo nie dosc ze laduje Pan pieniadze w wystawe aby klient mogl sobie zobaczyc bez problemu drogie obiketywy, to jeszcze nie moze Pan sprzedawac taniej niz ktos kto kupuje z polskiej dystrybucji ale nie jest pro centrum i np. sprzedaje po kosztach). ciekawe czy jak wynegocjuje u pana w procentrum cene nizsza niz sugerowana i wysle na gwarancje to mi ja uznaja, bo przeciez moga mi powiedziec ze Pan jest oszustem bo sprzedaje ponizej ceny ochronnej zapisanej w umowie.

  2. #2
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    jeżeli Pan uważa ze ktoś za znaczek pro centrum chce dokładac do interesu cóż można i tak
    Bzdury, nic takiego nie napisałem.
    Marża 5% to jest chyba tylko chwyt dla ludzi aby pokazać że w Polsce jest źle i niedobrze
    Kolejna bzdura, nie zna Pan branży, nie wie jakie są stawki a to co Pan pisze opiera wyłącznie na gdybaniu. Większość sklepów komputerowych pracuje na marży 3-5%. Na przykład Agito czasem dokłada do interesu jak coś leży za długo bo straty i tak zginą w ogromie towaru jaki sprzedają. Polecam najpierw doszkolić się w realiach nowoczesnego handlu zaawansowaną technologią a potem wypowiadać się na forum, bo proste wyliczenie marży nie sprawdza się, tym bardziej w sytuacji gdy Pan nie ma pojęcia jakie taki sklep generuje obroty.
    Co do wątku Sigmy dodam że nigdy sie nie dowiedziałem ile kosztuje kalibracja mojego obiektywu - przepraszam ale skoro jest to serwis to nie ja a oni powinni to wiedzieć i przed wysłaniem powinienem znać cenę usługi naprawy - bądź co bądź ich złej kalibracji
    Proszę czytać co pisze serwis i ludzie na tym forum, nie można wycenić usługi zanim nie sprawdzi się typu i modelu obiektywu oraz oceni możliwość regulacji.
    Wiem że może się Pan upierać przy swoim i mówić nam jak to Sigma Polska - Sigma Pro Centrum jest super i wogóle wszystko na najwyższym poziomie ale moje zdanie jest całkiem inne i nie chodzi mi tu gdzie kupiłem obiektyw tylko o podejście do klienta - na dzień dzisiejszy mam takie zdanie że taka firma nie powinna być dystrybutorem.
    To jest to o czym pisałem, opluć nie tego co trzeba. Napisali gdzie nie kupować, napisali czytać warunki gwarancji, napisali jak nie dać się nabrać to i tak poszedł gdzie nie trzeba bo było tanio i nawet nie pytał się nikogo na forum o opinie. A pretensje do dystrybutora choć nie czytał gwarancji, nikogo nie pytał, nie znał warunków dystrybucji a patrzył tylko na cenę.
    BTW, Pan jest klientem sklepu JapanFoto a nie sigma procentrum więc nie Panu oceniać nasze podejście. Dla serwisu jest Pan klientem wtedy jak Pan ma komplet dokumentów dzięki którym serwis rozliczy z korporacją Sigma gwarancję lub jeśli płaci Pan za usługę. To są warunki ustalone przez korporację a nie serwis i nie może być inaczej bo inaczej serwis nie był by serwisem. Nie można mieć pretensji do serwisu, że przestrzega własnych przepisów, czy dystrybutora, którego polityka jest jasno opisana na oficjalnej stronie Sigmy. Pisało wyraźnie ni kupuj tam – to o co masz teraz pretensje i dlaczego nazywasz się klientem skoro nim nie jesteś.
    [quote]ale to Pana ból że nie chce Pan podjąć kroków i np sprowadzić właśnie obiektywu z Niemiec tylko idzie Pan na wygodę od Pro Centrum[/qopte]
    Po pierwsze Pan Kuba pisał o Tamronie, po drugie, legalnie sprowadzać się nie opłaca, pisałem o tym. I właśnie dlatego Pan Kuba ich nie sprowadza, zapewne. Bo z legalnych źródeł Tamron jest najtańszy w UE w Polsce pomijając promocję i gray market.
    To co robimy - najprościej powiedzieć że są oszutami nie płacą podatków i już.
    Kolego wymądrzasz się a nie wiesz co mówisz. Przyjedz do mnie to pokażę Ci jakie są ceny zakupowe w Sigma Deutschland GMBH, pokażę Ci jaka jest polityka sigmy, jak ustawione są ceny a wszystko to zapisane na ślicznym japońskim papierze z recyklingu. Nie jestem tu po to by pisać bajki bez podstaw bo za to można by podać mnie do sądu i zdaję sobie z tego sprawę. Więc nie pisz mi, że na coś zwalam bo nie masz o tym ZIELONEGO pojęcia, tym bardziej, że tłumaczę wyraźnie mechanizmy nielegalnego importu, bądź legalnego graymarket z konsekwencjami. Żaden dystrybutor nie rozwala własnego runku i sam sobie nie robi konkurencji dumpingiem cen w różnych regionach dystrybucji. Różnice 30% nie mogą wynikać nawet z różnicy kursów walut, tylko z różnic podatków, bo tak to jest ustawione w UE. Może ja napiszę, że Tobie najprościej powiedzieć, że 95% sklepów Polsce ma marże 30% a 5% to gnębieni przez dystrybutorów bohaterowie bo legalnie sprzedają tanio. Kupiłeś od złodzieja lub z importu spoza regionu (np. for china only, import azjatycki), to nie dziw się, że zapłaciłeś za taką jakość jaką dostałeś i nikt z oficjalnej dystrybucji nie zapewni Ci supportu o czym doskonale wiedziałeś, z forum, strony dystrybutora i ogólnych warunków gwarancji. Niemiej więc pretensji, że coś Ci się wydawało i inaczej być powinno. U producenta można kupić produkt bez gwarancji, tanio, wprowadzić go na rynek równie tanio i na taki produkt nie masz wsparcia w oficjalnej dystrybucji. Nie oczekuj więc czegoś za co nie zapłaciłeś.
    Polsa jest jeszcze 100 lat za murzynami i tacy jak Sigma Pro Centrum chce mieć łapę na wszystkim
    Oczywiście a wszystko to spisek i jeszcze raz spisek. Każdy wierzy w to co chce. Niektórzy tak bardzo, że im prawda oczy przysłania i tracą zdolność analizy prostych faktów i chyba czytania. A na koniec najlepiej zwalić na murzynów choć okaże się, że i tak wszystkiemu winni są kosmici i zaczarowany pierniczek. Zwracam uwagę, że polska to też tacy klienci jak Pan proszę się więc zastanowić czy zacofania szuka Pan w dobrym miejscu.

  3. #3
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Ze swojej strony jeszcze napiszę, że procentrum istotnie to impreza wymagająca olbrzymich nakładów, sam zakup sprzętu to spora kasa. Ale dzięki temu każdy może przyjść i pobawić się na przykład Sigma 300-800 czy 500 mm za kilkanaście tys zł i nikt potem nie wciśnie nikomu tego obiektywu jako nowy, bo to jest sprzęt specjalnie do zabawy. Jest pełna paleta szkiełek do zabawy, które za niewielką kasę można wypożyczyć i bawić się bez zobowiązania kupna, lub potestować na miejscu. Procentra to sklepy, które już coś osiągnęły, mają stabilna pozycję na rynku a nie chcą po prostu zarobić i zniknąć. Zatrudniają fachowców, organizują warsztaty, spotkania i imprezy z fotografią. Robią dużo z czystej pasji fotografowania i takie jest założenie.

  4. #4
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    ciekawe "szara strefa" zawsze kojarzyla mi sie z czyms nielegalnym, czyli albo mam cos z legalnej dystrybucji europejskiej z dobrze wypisana gwarancja i dowodem zakupu, albo nie.
    Gray market to import własny np. z rynków azjatyckich z pominięciem lokalnego dealera, 100% legalny, ciut tańszy ale z gwarancją sklepu.
    hmm ciekawe jaka mam gwarencje na to ze nie chca zniknac, ze np. w tym roku nie bedzie jakiegos super obrotu i moze ktos nie zechce odprowadzic vatu tylko sobie go zatrzymac, czy do kazdego obiektywu doklada Pan pisemna gwarancje ze nie chce zniknac?
    To gwarantuje oficjalna dystrybucja, umowy i stabilne źródło dochodu. Ile znasz dobrze prosperujących sklepów, które po kilku lub kilkunastu latach działalności chcą zrobić wałek na VAT? To jest sposób dla krótkodystansowych oszustów, poza tym do tego trzeba kupować w cenach netto a więc poza oficjalną dystrybucją, w której zaopatrują się na przykład procentra. Twoje argumenty są nierealne, wręcz nieprawdopodobne. Równie dobrze możesz wymyślić inną bajkę. Poza tym jest jeszcze jedna rzecz, nawet jak taki sklep zbankrutuje zostajesz z dokumentem od oficjalnej dystrybucji a nie z ręką w nocniku bo sprzedawca posprzątał po sobie. Co do super obrotu – nie wiesz jak rozlicza się VAT? Jak robisz wałek rejestrujesz firmę na wujka Mietka aby nie było z kogo ściągać i kupujesz netto bo tak masz tylko różnicę z VAT marży więc odpada Ci lukratywne 22% od całej kwoty, legalne firmy z tradycjami działają z prawdziwymi wpisami i pełna odpowiedzialnością.
    tylko oni jedni musza placic czynsz ?(to se zle miesce wybrali) rozne sa umowy, ale umowa chroniaca jeden sklep ? przeciez nie kazdy musi byc procentrum sigmy, pozatym ciekawe ze sigmie bardziej zalezy na oplaceniu czynszu przez jeden sklep niz na cenach dla klientow z ktorych to tak naprawde zyje. szczerze powiedziawszy to taka umowa to bardziej Panu zwiazauje rece niz pomaga sprzedawac (bo nie dosc ze laduje Pan pieniadze w wystawe aby klient mogl sobie zobaczyc bez problemu drogie obiketywy, to jeszcze nie moze Pan sprzedawac taniej niz ktos kto kupuje z polskiej dystrybucji ale nie jest pro centrum i np. sprzedaje po kosztach). ciekawe czy jak wynegocjuje u pana w procentrum cene nizsza niz sugerowana i wysle na gwarancje to mi ja uznaja, bo przeciez moga mi powiedziec ze Pan jest oszustem bo sprzedaje ponizej ceny ochronnej zapisanej w umowie.
    Kompletnie nie rozumiesz co o chodzi i naginasz to co napisałem. W tym kraju, w prawie i w serwisie oraz oficjalnej dystrybucji nie ma bezprawia, wałków i braku logiki. To TY nie rozumiesz jak to działa, mimo że masz to napisane wyraźnie. Nie wymyślaj więc sytuacji nieprawdopodobnych, nie gdybaj i fantazjuj bo forum od takich rzeczy jest gdzie indziej. Bo dojdziesz do wniosku, że wszyscy kradną a cała dystrybucja to jeden wielki spisek, mający na celu okradania społeczeństwa.
    Chciałem zapytać z Foto net czy do Pana obiektywu jest dołączona gwarancją WorldWide czy tylko Polska?
    W zestawi e jest komplet dokumentów upoważniających do serwisowania obiektywu niezależnie od serwisu i potwierdzających legalną drogę nabyci sprzętu z możliwością jej sprawdzenia.
    A numery seryjne to chłopcy randomem generują ot tak dla picu żeby serwis miał co sprawdzac
    Kolego numery seryjne nic nie dają na przykład z tego względu, że obiektyw mógł być modyfikowany gdzieś po drodze w serwisie, może to być składak refurbihed, przyczyn może być wiele, kolejna taka, że fabryka mogła nie dostarczyć wymaganych informacji. Lekarz nie postawi diagnozy bez zbadania pacjenta a serwis nie zawrze umowy na naprawę obiektywu dokąd go nie zobaczy. To jest bardzo logiczne, czego tu nie rozumiesz?
    A co mam napisać - że Pan z Sigmy podczas rozmowy telefonicznej zażądał ode mnie opłaty celnej bo obiektyw był zakupiony poza granicami Polski
    Bzdura. Nawet napisali na tym forum jakie są wymagane dokumenty.
    999 zł - ale oni są źli i oszukują ok - patrzymy dalej
    1169 zł - fotobis.net.pl - oj sklep znowu na czarnej liscie
    Zaraz nie rozmawiamy o reszcie tylko o japanfoto. Nie dziwi różnica? 170 zł? tylko tu jest tak duża. Poza tym podałem po ile można kupić ten obiektyw w Niemczech poczytaj dokładnie. Część z tych firm kupuje na rynkach azjatyckich. Pozostałe ceny są prawdopodobne.
    Ostatnio edytowane przez foto-net ; 03-06-2008 o 08:46 Powód: Automerged Doublepost

  5. #5
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    Dziwię się że jeszcze nikt się nie wziął za serwis sigmy w Polsce, odmawianie naprawy towaru bo nie został zakupiony w procentrum jest jak by nie patrzeć pogwałceniem praw wolnego rynku. Jestem ciekaw dlaczego żaden ze sprzedawców nie walczył z tym procederem, wiem że wysyłanie do Niemiec jest czy było mniej problemowe ale nie można pozwolić żeby na naszym rodzimym rynku jakaś firma przyznawała sobie prawa do decydowania który sklep jest dla niej poważny a który nie. Są w naszym kraju instytucje stojące na straży wolnego rynku i praw konsumentów warto czasem się do nich zwrócić. Normalnie mam ochotę na zakup jakiejś sigmy może ma ktoś z obiektyw z ff lub bf

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    przepraszam ale czy kolega/koleżanka foto-net mógłby mi wyjaśnić jedną kwestię: bo zauważyłem że udziela się tylko i wyłącznie w tym wątku, nie napisał ani słowa w żadnym innym wątku, bardzo broni tzw. lokalnego dystrybutora czy w związku z tym przypadkiem nie jest właśnie tym "jedynie słusznym" "jedynie legalnym" "jedynie sprawiedliwym" dystrybutorem?
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    Zaraz nie rozmawiamy o reszcie tylko o japanfoto. Nie dziwi różnica? 170 zł? tylko tu jest tak duża.
    Czyli taka różnica jest już ok?
    1366 zł - Megamedia - o nie ma ich na czarnej liscie znaczy się są dobrzy Więc Musi Pan napsać do K-Consult o nich bo mają o 123 zł tanie od Pana na pewno oszukują bo to więcej jak 5%
    Do każdego sprzętu Polski dystrybutor dodaje polska kartę gwarancyjną (załącznik), która jest ważna wraz z dowodem zakupu.
    Acha to już wszystko jasne trzeba mieć koniecznie POLSKĄ kartę gwarancyjną no tak to są te wymagane dokumenty

    Jeżeli aparat był zakupiony na terenie UE, to wymagane są:
    - dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
    - karta gwarancyjna międzynarodowa (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
    Ojej przecież te sklepy to dają - hm kartę gwarancyjną i polski paragon (ale każdy wie że Polska nie jest w Uni)

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    przepraszam ale czy kolega/koleżanka foto-net mógłby mi wyjaśnić jedną kwestię: bo zauważyłem że udziela się tylko i wyłącznie w tym wątku, nie napisał ani słowa w żadnym innym wątku, bardzo broni tzw. lokalnego dystrybutora czy w związku z tym przypadkiem nie jest właśnie tym "jedynie słusznym" "jedynie legalnym" "jedynie sprawiedliwym" dystrybutorem?
    Kolego za ten populizm dostaniesz zaraz brawa od publiki bo tylko na to zdaje się czekali. Na tym forum mamy 2 lub 3 konta zależnie od pracownika a udział w dyskusji biorę tam gdzie mam coś do powiedzenia. Ty lejesz wodę na młyn braku logiki i wyciągania wniosków i wyśmiewasz ironicznie kogoś kto logicznie broni argumentów. Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia do się nie odzywaj. Problem polega na tym,ze ja zawsze będę na straconej pozycji bo bronię kogoś kto ma drożej i tylko to się liczy, pozostałe argumenty sa bez znaczenia.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez foto-net Zobacz posta
    Kolego za ten populizm dostaniesz zaraz brawa od publiki bo tylko na to zdaje się czekali. Na tym forum mamy 2 lub 3 konta zależnie od pracownika a udział w dyskusji biorę tam gdzie mam coś do powiedzenia. Ty lejesz wodę na młyn braku logiki i wyciągania wniosków i wyśmiewasz ironicznie kogoś kto logicznie broni argumentów. Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia do się nie odzywaj. Problem polega na tym,ze ja zawsze będę na straconej pozycji bo bronię kogoś kto ma drożej i tylko to się liczy, pozostałe argumenty sa bez znaczenia.
    ale dlaczego się unosisz???
    zapytałem, wystarczyło odpowiedzieć i dla mnie dyskusja byłaby skończona.

    ale mimo moim zdaniem chamskiej odpowiedzi na moje pytanie zapytam dalej - czy hurtownia z japonii sprzedająca przez swojego legalnego przedstawiciela w polsce (bo może tak być) poza waszą dystrybucją, płacąc wszystkie cła i podatki też będzie traktowany jako oszust? Bo chyba dopuszczalne jest że jakaś duża hurtownia jakiś dystrybutor np. rosyjski otworzy sobie sklep w polsce i będzie się zaopatrywać z własnych magazynów?
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  10. #10
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Czyli taka różnica jest już ok?
    Napisałem Ci cene zakupową minimalna w hurtowni w DE więc sobie policz jaka różnica jest OK i czytaj co piszę.
    Ojej przecież te sklepy to dają - hm kartę gwarancyjną i polski paragon (ale każdy wie że Polska nie jest w Uni)
    No to w czym masz problem, skoro pisza, że dają. Idz i kup a takie wątki na pewno nie będą powstawać.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Dziwię się że jeszcze nikt się nie wziął za serwis sigmy w Polsce, odmawianie naprawy towaru bo nie został zakupiony w procentrum jest jak by nie patrzeć pogwałceniem praw wolnego rynku.
    Bzdura, nikt niczego nie odmawia bez powodu a dokument gwarancyjny jest dokumentem dobrowolnym i to od gwaranta zależy co w nim napisze, prawo gwarantuje, podałem paragrafy, że musi się wywiązać ze zobowiązania. Mylisz pojęcia gwarancji i niezgodności z umową.
    Są w naszym kraju instytucje stojące na straży wolnego rynku i praw konsumentów warto czasem się do nich zwrócić.
    No są, oni są od gnębienia sprzedawców Tu z nikim nie trzeba walczyć, trzeba myśleć jak sie robi zakupy, czytać fora i opinie. Wtedy nie ma problemu, nie rób więc go tam gdzie go nie ma.
    Ostatnio edytowane przez foto-net ; 03-06-2008 o 09:08 Powód: Automerged Doublepost

Strona 15 z 38 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •