Strona 14 z 43 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 421

Wątek: JAPANFOTO przestrzegam! Oszust!

  1. #131
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    cześć czytam ten wątek z zaciekawieniem właściwie zaciekawiła mnie część dot. gwarancji, mam kilka spostrzeżeń i pytań.

    1.Sigma nie ma oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce jedynie dystrybutora, który jest gwarantem sprzętu przez siebie sprzedawanego?
    teraz jak to się ma do zapisów ogólnej gwarancji producenta i np zapisu ze strony sigmy "Sigma provides technical assistance and service worldwide. To find the Sigma Distributor and Service Center nearest you,please check the following list of International Distributors." gdzie podana jest firma K-Consult z Gdyni.
    2 Firma K-Consult jest znowu tyko dystrybutorem, który tak jak firma foto - net ma swoje zapisy gwarancyjne i może w podobny sposób patrzeć na sprzęt z dystrybucji innej niż krajowa.
    3 Jak wyglądają ogólne zapisy gwarancyjne firmy Sigma, może ma ktoś linka do strony, jakie ma wymogi, kogo wskazuje jako autoryzowany serwis i w końcu jak te zapisy się mają do zapisów gwarancyjnych dystrybutorów w Polsce.

    Jeżeli ktoś byłby łaskaw mi odpowiedzieć na postawione pytania i służyć informacją co do zapisów gwarancyjnych firmy sigma i jej dystrybutorów byłbym wdzięczny.

  2. #132
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    Trzymajmy sie faktow, jesli by mnie jako konsumentowi odmowili naprawy twierdzac ze kupilem za tanio(a spelnialem wszystkie warunki okreslone w umowie gwarancyjnej),
    to po pierwsze nie moja w tym rola aby domyslac sie innych powodow
    To czytaj co pisze klient i serwis. Napisali wyraźnie, co jest potrzebne do realizacji naprawy widać klient warunków nie spełnił. To nie ma nic wspólnego z cena produktu.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    skad ja jako klient mam wiedziec jaka jest najnizsza cena, ponizej ktorej nie dostane naprawy ? czy jest gdzies zawarta w warunkach gwarancji ? nie sadze.
    Warunki gwarancji reguluje dokument gwarancyjny, łączysz rzeczy niemające ze sobą nic wspólnego.


    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    kupilem sprzet sigmy w ue z gwarancja ue. mysle ze sprzet ma usterke i wysylam go na gwarancji wraz z potrzebnymi dokumentami(http://canon-board.info/showpost.php...postcount=93):
    - dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
    - karta gwarancyjna międzynarodowa (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
    na co dostaje odpowiedz ze obiektyw kopiłem za tanio.
    Czytaj co autor postu i serwis pisze, i nie interpretuj bzdur. Zrozum też jedną rzecz - nie za tanio tylko sklep sprzedał obiektyw niezgodnie z prawem, za co winy oczywiście nie ponosi klient, w naszym kraju ponosi jednak często tego skutki.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    co do informacji o kalibracji, ciekawa wiadomosc, nie wiedzialem o tym wczesniej i dobrze to wiedziec, ale w tym przypadku odmawiajac naprawy sigma sie na to nie powolala. co wiecej chyba nawet nie wycenila kosztow ewentualnej naprawy, przynajmniej nie bylo to napisane w watku, tylko od razu odeslali sprzet. czyli zadzialali na zasadzie, kupione za tanio, wiec spadaj kliencie, troche dziwne podejscie, chociaz kogos z procentrum sigmy pewnie ono nie dziwi, rozumiem przypadek gdyby gwarancja byla falszywa.
    Piszesz bzdury, nie wiesz jak było na prawdę, może wycenili naprawę a klient się nie zgodził. Nie gdybaj jak nie masz dowodów. Zrozum, że problem nie polegał na tym, ze klient kupił coś za tanio, tylko na tym, że produkt został nielegalnie wprowadzony do obrotu na terenie RP co oburzyło klienta, na co serwis miał wbite i jedyne co zrobił to zgłosił przestępstwo bo to jego obowiązek, cena z tym nie ma nic wspólnego bezpośrednio. A sprawa odmowy naprawy gwarancyjnej to jeszcze co innego, łączysz te rzeczy bezpodstawnie. Przedstawiasz w ten sposób zarówno serwis jak i sieć procentrów w świetle pejoratywnym, bo mają drożej niż wspaniały sklep japanfoto, który nie płaci VAT co udowodniłem, wiec ma tanio i jest fajny a serwis jest be bo nie naprawia obiektywów sprzedawanych przez złodziei. Z takim podejściem tzw. nie tylko w branży ale i w Polsce nie będzie długo dobrze bo skupia się energię nie tam gdzie trzeba.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    to juz sie niezle zapedziles. przeciez to nie ja nie odprowadzalem vatu ,bo jako klient place go w cenie produktu, a mam na to potwierdzenie w postaci paragonu tylko ten sprzedawca i to jego beda scigac za oszustwa podatkowe.
    Teoretycznie, praktycznie płacisz VAT sklepowi, który go nie odprowadza w tej sytuacji. Dokument jest niewiele wtedy wart a do kogo przychodzi US po należne jak się sklep zwinie? Poczytaj, nawet na tym forum było o tym wiele razy, jakkolwiek z Twojego punktu widzenia by to nie było śmieszne i bezsensowne. Jeśli czegoś nie wiesz nie gdybaj. Po to "cwaniaki" zakładają lewe sklepy by ich potem nikt nie znalazł, a VAT zapłacić ktoś musi.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    dokladnie, ale jesli klient spelnil wszystkie warunki, to naprawe powinni zrealizowac, a reszte zglosic, przeciez klient nie wie jaka jest minimalna cena w dystrybucji na europe. pozatym moze sie okazac ze ktos to wszystko sprowadzil legalie, oplacic wszystko a i tak sprzedaje ponizej pewnej ceny bo mu sie np. oplaca
    Klient nie spełnił jakiś warunków pisałem. Gdyby serwis nie miał pewności nie pisał by tego do klienta. Ja to sprawdziłem też i wierz mi - nie opłaca mu się sprzedawać w tej cenie i odprowadzać legalnie VAT. Sprzedawał by pod wodą. Dzwoniłęm nawet w tej sprawie do Tamrona i oni tez potwierdzają ceny na ich szkła.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    jesli np. sklep ten kupil w angli badz niemczech calkiem spora ilosc takiego sprzetu i oczywiscie dostal rabat,
    Nie aż taki by sprzedawac w cenie jak FJ. Nie jest to możliwe.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    sprzet ma normalna gwarancje sigmy na rok(lub inny okres), to jak to sprzedawanie tego jest niezgodne z prawem ?
    Nie płacisz VAT, okradasz Państwo.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    pozatym na jaka skale wprowadza ten towar ? z tego co wyczytalem w tym watku, to jedna osoba kupila szklo sigmy, a dwie nie moga sie doczekac zamowionego obiektywu.
    Tego nie wiesz, ale złóż zamowienie w JP, dostaniesz numer to sobie wyliczysz mniej więcej. Co to ma do rzeczy.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    pozatym nie wiemy czy caly asortyment to refurby czy tylko maly procent badz promil. tak wiec skala moze byc bardzo mala, klika sztuk na rok.
    Gdybanie, gdybanie, gdybanie, gdyby obiektyw byl RF serwis by o tym napisal, dzownilem, sprawdzali SN, obiektyw był nowy. Wałek polegał na nieodprowadzeniu podatku VAT i tylko na tym. Obiketywu nie naprawiono ponieważ klient nie spełnił jakiegoś warunku, nie podał jakiego. Może nei miał karty gwarancyjnej.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    zgadza sie ze w europie nie ma az tyle sprzetu refurbished co w stanach,
    Gdybasz, jest więcej. Mam dane z obu rynków. Sam rynek niemiecki jest porównywalny do rynku USA. Nie gdybaj.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    ale to nie znaczy ze np. nie skladaja jednego obiektywu z 5 innych. ale to nie wnosi nic do dyskusji, skoro producent puszcza w obieg taki sprzet i daje na niego gwarancje, to powinien sie z niej wywiazywac.
    I się wywiązuje, w czym problem. BTW to nie producent składa 1 z 5 tylko "cfaniaki" i sprzedają jako nowy. Sigma na oficjalnej swojej stronie umieściła taka informację.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez cyganos Zobacz posta
    1.Sigma nie ma oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce jedynie dystrybutora, który jest gwarantem sprzętu przez siebie sprzedawanego?
    teraz jak to się ma do zapisów ogólnej gwarancji producenta i np zapisu ze strony sigmy "Sigma provides technical assistance and service worldwide. To find the Sigma Distributor and Service Center nearest you,please check the following list of International Distributors." gdzie podana jest firma K-Consult z Gdyni.
    Niektórzy wprowadzają bałagan w tej dyskusji stąd dezorientacja. Jeśli przyjdziesz z obiektywem, ważną gwarancja i dowodem zakupu to naprawią jeśli sprzęt kupiony w UE. Jeśli za oceanem napisali jakie jeszcze musisz mieć dokumenty.
    Cytat Zamieszczone przez cyganos Zobacz posta
    2 Firma K-Consult jest znowu tyko dystrybutorem, który tak jak firma foto - net ma swoje zapisy gwarancyjne i może w podobny sposób patrzeć na sprzęt z dystrybucji innej niż krajowa.
    Firma kconsult jest gwarantem związanym umową z Sigmą. Obowiązują ich przepisy wewnętrzne. Sprzęt spoza dystrybucji w/g tych przepisów i informacji serwisu, po spełnieniu warunków podanych przez serwis na tym forum jest serwisowany. Nie robią problemów.
    Cytat Zamieszczone przez cyganos Zobacz posta
    3 Jak wyglądają ogólne zapisy gwarancyjne firmy Sigma, może ma ktoś linka do strony, jakie ma wymogi, kogo wskazuje jako autoryzowany serwis i w końcu jak te zapisy się mają do zapisów gwarancyjnych dystrybutorów w Polsce.
    Jest na każdej karcie gwarancyjnej. Generalnie sprzęt z UE jest serwisowany bez problemu, z tym z USA są duże problemy, bo wymaga się dokumentów celnych w/g życzenia serwisu, których raczej nikt nie ma jak chce kupić tanio nie płacąc 12% cła i 22% VAT
    Ostatnio edytowane przez foto-net ; 29-05-2008 o 12:37 Powód: Automerged Doublepost

  3. #133
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    Niektórzy wprowadzają bałagan w tej dyskusji stąd dezorientacja. Jeśli przyjdziesz z obiektywem, ważną gwarancja i dowodem zakupu to naprawią jeśli sprzęt kupiony w UE. Jeśli za oceanem napisali jakie jeszcze musisz mieć dokumenty.
    czyli jeżeli z jakiegoś powodu wyślę obiektyw kupiony ze sklepu FotoJapan do Polskiego dystrybutora firmy Sigma wraz z dowodem zakupu i podbitą karta gwarancyjną to rozumiem że obiektyw zostanie naprawiony bez problemu?

    Jest na każdej karcie gwarancyjnej. Generalnie sprzęt z UE jest serwisowany bez problemu, z tym z USA są duże problemy, bo wymaga się dokumentów celnych w/g życzenia serwisu, których raczej nikt nie ma jak chce kupić tanio nie płacąc 12% cła i 22% VAT
    czyli sprzęt zakupiony w niemieckim sklepie dostarczony do dystrybutora w Polsce z paragonem i gwarancją jest normalnie serwisowany?
    Pytam bo np Pentax ma taki zapis w Conditions of European Warranty : Pentax product purchased through our official distribution channels are warranted by Pentax, authorized distributors and services stations.
    Ostatnio edytowane przez cyganos ; 29-05-2008 o 12:53

  4. #134
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez andrzej_z
    Dołączyłem dokument zakupu - fakturę. Serwis na drugi dzień zadzwonił i mówi, że nie zrobią na gwarancji bo nie ważna, że obiektyw kupiłem taniej poniżej cen hurtowych w europie. Że jest sprzedany nielegalnie. Sprawdzili po numerach seryjnych drogą jaka przebył obiektyw i powiedzieli, że ten gość wszedł w układ ze sklepem, który sprzedaje mu towar bez VAT. Obiektyw mają mi oddać ale sprawę zgłosili do US
    Cytat Zamieszczone przez foto-net
    To czytaj co pisze klient i serwis. Napisali wyraźnie, co jest potrzebne do realizacji naprawy widać klient warunków nie spełnił
    z tektsu klienta nie wynika czy wyslal gwarancje czy nie, wspomina tylko o dokumencie zakupu. wiec wnioskuje ze skoro sigma nie zarzucila mu braku karty gwarancyjnej czy tego ze jest ona falszywa a tylko mowi o vat to znaczy ze te dokumenty byly ok, a warunki zostaly spelnione (wiedzy odnosnie karty gwarancyjnej nie mam, jesli by sie okazalo ze nie mial lub nie wyslal, to wtedy sigma zachowala sie ok, a na to moze wskazywac tekst "nie zrobią na gwarancji bo nie ważna"-andrzej_z nie przekazal dlaczego niewazna)

    Cytat Zamieszczone przez foto-net
    Warunki gwarancji reguluje dokument gwarancyjny, łączysz rzeczy niemające ze sobą nic wspólnego
    dobrze moglem to pomylic ale nie odpowiedziales czy w takim razie w dokumencie gwarancyjnym jest podana minimalna cena ponizej ktorej nie zostanie mi naprawiony sprzet, albo powiedz mi czy jest informacja ze jak jakis sprzedawca posredniczacy miedzy sigma a klientem nie odprowadzi vat to ja nie moge z gwarancji skorzystac. naprawde bardzo mnie to interesuje bo jak pisalem w innym watku wlasnie jestem na kupnie jednego z obiektywow sigmy i chce to po prostu wiedziec na przyszlosc i na wszelki wypadek. oczywiscie wszsytko przy zalozeniu ze gwarancja jest oryginalna

    Cytat Zamieszczone przez foto-net
    Teoretycznie, praktycznie płacisz VAT sklepowi, który go nie odprowadza w tej sytuacji. Dokument jest niewiele wtedy wart
    a do kogo przychodzi US po należne jak się sklep zwinie?
    Po pierwsze to us musi znac adresy klientow sklepu, po drugie nie moge zostac dwa razy opodatkowany za ta sama rzecz. W przypadku sklepu internetowego zadanie znalezienia klienta jest latwiejsze, ale niekoniecznie.

    Cytat Zamieszczone przez foto-net
    Przedstawiasz w ten sposób zarówno serwis jak i sieć procentrów w świetle pejoratywnym, bo mają drożej niż wspaniały sklep japanfoto, który nie płaci VAT co udowodniłem, wiec ma tanio i jest fajny a serwis jest be bo nie naprawia obiektywów sprzedawanych przez złodziei. Z takim podejściem tzw. nie tylko w branży ale i w Polsce nie będzie długo dobrze bo skupia się energię nie tam gdzie trzeba
    dla porzadku chce powiedziec ze nie bronie japanfoto bo nie mam w tym interesu, po prostu dociekam paru rzeczy bo sam chce kupic cos od sigmy i chce wiedziec jak to wszystko dziala a staram sie obiektywnie patrzec na obie strony. co wiecej zgadzam sie z tym ze
    Cytat Zamieszczone przez foto-net
    Nie płacisz VAT, okradasz Państwo.
    jak ktos lamie te przepisy to okrada wszystkich. Dlatego zalozmy teraz taka jedna sytacje bo ciekawi mnie jak to bedzie wtedy wygladac:
    Otoz ja jako konsument co jest zrozumiale chce kupic jak najtaniej, widze dana oferte i ja wybieram, przychodzi do mnie sprzet, ma gwarancje eu, oraz dowod zakupu (paragon/faktura i wszystko oryginalne), cos sie stalo wysylam wiec go na gwarancji, i nagle okazuje sie ze sklep nie placi vatu sigma o tym wie (pomijam to w jaki sposob o tym wie). co wtedy? czy to ja zostane ukarany tym ze sklep nie zaplacil vatu, czy moze sigma naprawi mi sprzet ? a co w przypadku jesli kupilem sprzet np. w belgii i tamten sklep nie odprowadza vatu, lub cos innego np. obiektyw z azji ale ja dostalem oryginalna gwarancje itp...?

  5. #135
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    jak ktos lamie te przepisy to okrada wszystkich. Dlatego zalozmy teraz taka jedna sytacje bo ciekawi mnie jak to bedzie wtedy wygladac:
    Otoz ja jako konsument co jest zrozumiale chce kupic jak najtaniej, widze dana oferte i ja wybieram, przychodzi do mnie sprzet, ma gwarancje eu, oraz dowod zakupu (paragon/faktura i wszystko oryginalne), cos sie stalo wysylam wiec go na gwarancji, i nagle okazuje sie ze sklep nie placi vatu sigma o tym wie (pomijam to w jaki sposob o tym wie). co wtedy? czy to ja zostane ukarany tym ze sklep nie zaplacil vatu, czy moze sigma naprawi mi sprzet ? a co w przypadku jesli kupilem sprzet np. w belgii i tamten sklep nie odprowadza vatu, lub cos innego np. obiektyw z azji ale ja dostalem oryginalna gwarancje itp...?
    dokładnie o to chodzi, skąd klient ma wiedzieć czy sklep odprowadza vat czy nie i dlaczego ma się tym zainteresować, poza tym na jakiej podstawie US ma domagać się zwrotu vatu od klienta? Z tego co się orientuje to umowa zawarta została w dobrej wierze i nie poinformowanie klienta przez sklep o nie uiszczaniu podatku vat jest problemem sklepu/właściciela a nie klienta.
    Poza tym posiadanie przez klienta wszystkich dokumentów potrzebnych przy realizacji gwarancji przez serwis/dystrybutora sigma nie może skutkować odmową naprawy gwarancyjnej ponieważ wg serwisu sigmy ten sklep nie płaci podatków, takie sprawy serwis powinien zgłosić na policję i do US.

  6. #136
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    jeszcze chcialem dodac ze tutaj raczej nikt nie broni sklepu ktory prawdopodobnie oszukuje na podatkach, jednak historia jaka zostala przedstawiona wyglada w ten sposob ze ktos kto kupuje sprzet z dystrybucji niemieckiej (fotojapan napisal na tym forum o tym skad maja sprzet), czyli ma gwarancje ue oraz dowod zakupu, nie dostanie naprawy w ramach gwarancji poniewaz sklep nie placi vatu. przynajmniej tak to wygladalo z troche chaotycznej(czemu nie ma sie co dziwic powniewaz w takie sytuacji mozna sie zdenerwowac) wypowiedzi andrzeja_z, chociaz jak napisalem wczesniej z jego wypowiedzi nie wynika za wyslal karte gwarancyjna tylko ze dolaczyl dowod zakupu, ale mozna zalozyc ze jak ktos wysyla sprzet do naprawy na gwarancji to wrecz odruchowo umieszcza karte gwarancyjna wraz z sprzetem.
    dlatego mysle ze nie tylko ja zaczalem laczyc ta sprawe z nieplaceniem vatu przez sklep i wyniklych z tego konsekwencjach dla klienta

    Cytat Zamieszczone przez foto-net
    gdyby obiektyw byl RF serwis by o tym napisal, dzownilem, sprawdzali SN, obiektyw był nowy. Wałek polegał na nieodprowadzeniu podatku VAT i tylko na tym. Obiketywu nie naprawiono ponieważ klient nie spełnił jakiegoś warunku, nie podał jakiego. Może nei miał karty gwarancyjnej.
    skoro ma Pan tak dobre kontakty w serwisie(i serwis kojarzy ta sprawe) to moze Pan nam poda dlaczego nie wykonali naprawy gwarancyjnej? mysle ze wiele by to wyjasnilo
    z drugiej strony skoro andrzej_z napisal ze zalaczyl dowod zakupu to, pod warunkiem ze wysylajac cos na gwarancji nie zalaczyl karty gwarancyjnej, wtedy panskie przypuszczenie bedzie trafne (bo trzeba miec tylko 2 rzeczy dowod zakupu i karte gwarancyjna) i w sumie informacja z serwisu niepotrzebna

    jeszcze takie pytanie czy andrzej_z nas czyta ? jesli tak to niech napisze czy wyslal wraz z obiektywem te dwa dokumenty
    Ostatnio edytowane przez wpj ; 29-05-2008 o 16:50

  7. #137
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    cyganos -> warunki gwarancji przedstawił serwis.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    nie odpowiedziales czy w takim razie w dokumencie gwarancyjnym jest podana minimalna cena ponizej ktorej nie zostanie mi naprawiony sprzet, albo powiedz mi czy jest informacja ze jak jakis sprzedawca posredniczacy miedzy sigma a klientem nie odprowadzi vat to ja nie moge z gwarancji skorzystac. naprawde bardzo mnie to interesuje bo jak pisalem w innym watku wlasnie jestem na kupnie jednego z obiektywow sigmy i chce to po prostu wiedziec na przyszlosc i na wszelki wypadek. oczywiscie wszsytko przy zalozeniu ze gwarancja jest oryginalna
    Nadal nie rozumiesz, kwota nie ma tu nic do rzeczy. Kupuj w legalnym, sprawdzonym sklepie z polecenia, nie najtaniej. Nie będziesz miał problemów. Kupuj u sprzedawcy który Ci pomoże w razie kłopotu. Chyba, że stać Cię na rzeczy tanie. Jeśli nie chcesz negocjować cen w oficjalnej sieci, pytaj, który TIP czy inny taki jest bezpieczny. Jeśli już kupujesz "bez papiera" kupuj u sprawdzonego sprzedawcy, który w razie czego pomoże. A nie w sklepie istniejącym od miesiąca i grającym cenami -35% rynkowych.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    Po pierwsze to us musi znac adresy klientow sklepu, po drugie nie moge zostac dwa razy opodatkowany za ta sama rzecz. W przypadku sklepu internetowego zadanie znalezienia klienta jest latwiejsze, ale niekoniecznie.
    Znowu gdybasz, nikt nie opodatkowuje 2 razy mimo, że tak to wygląda. Znajdą Cię szybciej niż myślisz, taki sklep chętnie zostawi bazę klientów lub ślady po przelewach na konto, nie problem. Nie raz było o tym głośno. Głównie w przypadku importu.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    cos sie stalo wysylam wiec go na gwarancji, i nagle okazuje sie ze sklep nie placi vatu sigma o tym wie (pomijam to w jaki sposob o tym wie). co wtedy? czy to ja zostane ukarany tym ze sklep nie zaplacil vatu, czy moze sigma naprawi mi sprzet ? a co w przypadku jesli kupilem sprzet np. w belgii i tamten sklep nie odprowadza vatu, lub cos innego np. obiektyw z azji ale ja dostalem oryginalna gwarancje itp...?
    Kupuj w sprawdzonym sklepie, oficjalnej sieci dystrybucji, pytaj na forach. Po to piszemy na sigma-foto adresy sklepów spoza oficjalnej sieci abyś nie miał potem problemów. Cena jest zawsze kompromisem i zwykle najtańsza oferta ma jakiś haczyk. 90% moich klientów używa skąpca a i tak wybiera oferty sklepów z polecenia, mimo, że nie najtańsze. W przypadku Sigmy polecam sieć procentrów, jako sieć scentralizowana mamy możliwość realnej negocjacji cen na uczciwych warunkach. Kupujesz pewność i bezpieczeństwo.

    Cytat Zamieszczone przez cyganos Zobacz posta
    poza tym na jakiej podstawie US ma domagać się zwrotu vatu od klienta? Z tego co się orientuje to umowa zawarta została w dobrej wierze i nie poinformowanie klienta przez sklep o nie uiszczaniu podatku vat jest problemem sklepu/właściciela a nie klienta.
    Źle się orientujesz, rzeczywistość jest inna a praktyka mówi co innego. Mam klientów, którzy płacili w ten sposób dwa razy.

    Cytat Zamieszczone przez cyganos Zobacz posta
    Poza tym posiadanie przez klienta wszystkich dokumentów potrzebnych przy realizacji gwarancji przez serwis/dystrybutora sigma nie może skutkować odmową naprawy gwarancyjnej ponieważ wg serwisu sigmy ten sklep nie płaci podatków, takie sprawy serwis powinien zgłosić na policję i do US.
    I zgłosił a odmowa była z innego powodu. Po raz setny to pisze.

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    skoro ma Pan tak dobre kontakty w serwisie(i serwis kojarzy ta sprawe) to moze Pan nam poda dlaczego nie wykonali naprawy gwarancyjnej? mysle ze wiele by to wyjasnilo
    z drugiej strony skoro andrzej_z napisal ze zalaczyl dowod zakupu to, pod warunkiem ze wysylajac cos na gwarancji nie zalaczyl karty gwarancyjnej, wtedy panskie przypuszczenie bedzie trafne (bo trzeba miec tylko 2 rzeczy dowod zakupu i karte gwarancyjna) i w sumie informacja z serwisu niepotrzebna
    Z informacji mi dostępnych wynika, że nie dostarczył dowodu zakupu świadczącego, że nabył towar legalnie oraz dostarczył nie wypełniona kartę gwarancyjną. Więcej nie mogę napisać gdyż sprawa jest w toku. Jedyne co mogę powiedzieć, że jest kilka sklepów w Polsce, które drukują paragony fiskalne na drukarce laserowej (szok) a klienci dają się na to nabrać. Sam coś takiego widziałem. Wiele z tych sklepów jest na czołówce skąpca, nie napiszę o kogo mi chodzi bo będzie, że nie lubię "konkurencji", choć dla mnie to oszuści ale dla zainteresowanych mogę podesłać skany takich paragonów. Do każdej takiej sprawy jest pełna dokumentacja, inna sprawa, że US jest bardzo opieszały i zwykle mija koło roku zanim coś z tym zrobią.

    Wiele mechnizmów oszustów można poznać:
    http://www.foto-net.pl/sklep/jak_nie_kupowac.php

  8. #138
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    po rozmowie z prawniczką stwierdziła on co następuje: jeżeli obiektyw został dostarczony do serwisu z wszystkimi wymaganymi dokumentami to serwis musi podjąć się naprawy i na nic żadne tłumaczenia że ktoś czegoś nie zapłacił, od tego jest US i policja skarbowa, które powinny zostać powiadomione. Jedynym wyjątkiem jest gdyby obiektyw pochodził z kradzieży wtedy policja może go zarekwirować. Generalnie stwierdziła że lepiej dochodzić swych praw u sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru z umową gdyż chroni nas wtedy 2 letni okres "gwarancyjny". Odmowa naprawy ze strony gwaranta może nastąpić w sytuacji gdy gwarancja ma takie klauzule, których nie spełnił kupujący jak np u wspomnianego pentaxa, że obiektyw musi pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucji, ale można by to rozpatrywać jako klauzulę abuzywną.

    Jestem ciekaw jak zakończyła się sprawa andrzeja_z jeżeli opisywane zdarzenie nie było zmyślone i dlaczego nie dochodził swych praw u sprzedawcy a od razu u dystrybutora.

  9. #139
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    64

    Domyślnie

    no to najlepszy wybór...procentra są tak rozmieszczone że nie ma praktycznie problemu z kupnem szkła na terenie całego kraju...przeważnie jest to kwestia 1-3 dni, jeśli nie są "od ręki"..także ukłon dla Sigmy za takie działanie.

    nie znam się na procedurach prawnych itp. ale jako klient chcę mieć pewność że kupuje coś z pełnym supportem i że pieniądze nie idą na jakąś rynkową contrabandę, która wabi i kusi i g*&^o oferuje...a później się zwija i rozpoczyna kolejną działalność w innej branży rejestrując się pod adresem "ul.Lalalaa; tel.kontaktowy: siemens"..paranoja..

    z gwarancją jest jak z bronią...lepiej mieć i nie potrzebować..niż potrzebować i nie mieć...wolę ponegocjować cenkę w Pro-Centrum ( w 90 % udaje się pograć ) niż kupowac tanio i dopłacać serwisowi czy innym instytucją

    BTW..trzeba przyznać że akurat JapanFoto to trochę "śmierdząca sprawa" bo nie pierwszy i nie ostatni raz słyszymy o nich i tych irracjonalnych działaniach
    Ostatnio edytowane przez cypherdid ; 29-05-2008 o 19:03
    d.es
    onedayone - jeden dzień-jedno zdjęcie

  10. #140
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    właściwie to nie rozumiem całego zamieszania z tym sklepem facet wysłał do serwisu obiektyw bez papierów, więc serwis odmówił naprawy, zostaje pytanie skąd i na jakiej podstawie serwisant stwierdził że za obiektyw nie uiszczono wymaganych podatków oraz na jakiej podstawie podejrzewa o to ww sklep?

Strona 14 z 43 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •