Strona 21 z 43 PierwszyPierwszy ... 11192021222331 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 421

Wątek: JAPANFOTO przestrzegam! Oszust!

  1. #201
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Gwarancja powinna zostać sformułowana w języku polskim w sposób jasny, zrozumiały i nie wprowadzający w błąd. Jeżeli jednak gwarant uchybi powyższemu wymogowi, gwarancja jest nadal ważna i pozostaje to bez wpływu na uprawnienia kupującego.
    No właśnie, GWARANT. Jak GWARANT ma nie uchybić skoro nie ma sprzętu w rekach, to kto jest gwarantem? Sklep?
    Pogooglałem, rzeczywiście. Ale jest też coś, co się nazywa paragonem niefiskalnym. I co, to już nie jest dowód sprzedaży? Przecież nie każdy sprzedawca ma obowiązek używania kas fiskalnych.
    Sory ale u nas nawet w warzywniaku jest kasa fiskalna. Poczytaj, który ma, to zalezy m/i od obrotów a obiektywy do najtańszych nie należą. BTW, jak pisze na kartce A4 z drukarki paragon fiskalny to to nie może nie być co innego nie? Inaczej pisało by niefiskalny. Mam kilka takich skanów.

  2. #202
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń.
    widać że występuje tu rozróżnienie na sprzedawcę i gwaranta.

  3. #203
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Sprzedawca udzielający gwarancji
    No tak ale tu gwarancji udziela dystrybutor a nie sprzedawca.

  4. #204
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
    jak widać nie ma znaczenia czy gwarancji udziela dystrybutor czy sprzedawca jeżeli gwarancja zawiera powyższe dane.

  5. #205
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez foto-net Zobacz posta
    Sory ale u nas nawet w warzywniaku jest kasa fiskalna. Poczytaj, który ma, to zalezy m/i od obrotów a obiektywy do najtańszych nie należą.
    Może paragon fiskalny jest z kasy a oprócz tego, dla chęci posiadania wydruku, który przetrwa w czytelnej formie okres gwarancji, drukowany jest też paragon niefiskalny na drukarce?

    Czyli jeżeli taki wydruk ma napisane, że "niefiskalny" to jak najbardziej może być dowodem sprzedaży. Analizowanie, czy został on wystawiony zgodnie z prawem czy nie to już nie leży w gestii serwisu.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  6. #206
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Może paragon fiskalny jest z kasy a oprócz tego, dla chęci posiadania wydruku, który przetrwa w czytelnej formie okres gwarancji, drukowany jest też paragon niefiskalny na drukarce?
    Bzdura. Dorabianie teorii. Paragon można po postu skopiować na ksero.
    Czyli jeżeli taki wydruk ma napisane, że "niefiskalny" to jak najbardziej może być dowodem sprzedaży. Analizowanie, czy został on wystawiony zgodnie z prawem czy nie to już nie leży w gestii serwisu.
    kolejna bzura, wczytaj się kto i kiedy może wystawiać dokumenty niefiskalne. Nie wymyślaj i nie gdybaj. Analizowanie przez serewis jest jak najbardziej wskazane. Powyższe wynika z ogólnej zasady prawa cywilnego sformułowanej w art. 6 Kodeksu Cywilnego w brzmieniu "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne". Skoro odmawiaja naprawy musza mieć ku temu powody.

  7. #207
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    że obiektyw mógł być modyfikowany gdzieś po drodze w serwisie, może to być składak refurbihed
    ponoc rf sa specjalnie oznaczane i maja swoje numery, pozatym sigma jest w stanie przesledzic cala droge obiektywu i zobaczyc kto nie placil vat, tak Pan wczesniej pisal, wiec jak to jest ze nagle nikt nic nie wie?


    jeśli użytkownik nabył sprzęt na terenie Polski to prawem wymagane jest by dokument gwarancyjny był sporządzony w tym języku w jakim jest on w stanie go zrozumieć.Dlatego sprzedawcy importerzy łamią prawo bo dostarczają dokumenty gwarancyjne w języku obcym, którego klient znać nie musi, nie może więc siępod taką gwarancja podpisać świadomie czyli z niej korzystać
    ale jesli klient zna taki jezyk to wtedy prawa nie lamia i wszystko jest robione swiadomie, sigma nie powinna sie zachowywac jak 'dobra ciocia' i na wszelki wypadek chronic go nie uznajac obcojezycznej gwarancji z polskim paragonem.

    sory ale u nas nawet w warzywniaku jest kasa fiskalna. Poczytaj, który ma, to zalezy m/i od obrotów a obiektywy do najtańszych nie należą
    kupujac w fotojapan to jednak naleza
    a tak powazniej, jesli zaczeli niedawno to moga jeszcze nie miec wyrobionych odpowiednich limitow

  8. #208
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    ponoc rf sa specjalnie oznaczane i maja swoje numery, pozatym sigma jest w stanie przesledzic cala droge obiektywu i zobaczyc kto nie placil vat, tak Pan wczesniej pisal, wiec jak to jest ze nagle nikt nic nie wie
    Nie nie wie tylko musi sprawdzić fizyczny stan. Lekarz nie bada pacjetna przez telefon i nie stawia diagnozy, moze sobie ew. pogdybać. Żaden serwisant nie poświęci swojego czasu na rozmawianie o abstrakcyjnym produkcie, którego nei widzi fizycznie. Procedura. Obiektyw mógł być manipulowany poza oficjalną siecią, na przykład w zakładzie mechanika precycyjnego co nie pozostawia sladu w systemie.
    ale jesli klient zna taki jezyk to wtedy prawa nie lamia i wszystko jest robione swiadomie
    Wymogi prawne, miej pretensje do ustawodawcy.

    a tak powazniej, jesli zaczeli niedawno to moga jeszcze nie miec wyrobionych odpowiednich limitow
    W świętego mikołaja też wierzysz? Jak nie wiesz na pewno to nie pisz. Wierz w co chcesz, broń kogo chcesz, kupuj gdzie chcesz, tylko nie płacz potem na forach.
    Ostatnio edytowane przez foto-net ; 03-06-2008 o 11:02

  9. #209
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    Wierz w co chcesz, broń kogo chcesz, kupuj gdzie chcesz, tylko nie płacz potem na forach.
    Nikt tu nie płacze

    Nie wiem czy do końca wie Pan i czym tu rozmawiamy - o serwisie Sigmy który ma czarna listę i który nie honoruje gwaramcji WorldWide i daje swoją.

    Kilka postów niżej dałem Panu przykładowe ceny w sklepach niestety wszystkie z niższymi są u Sigmy na czarnej liście. Sklepy funkcjonują a jeden jest nawet polecamy przez Tamrona a już przez Sigmę nie więc chyba wystawia dobre paragony? Po telefonie do nich dowiedziałem się tez tego co opisałem wyżej że biorą obiektywy z Niemiec i tam je serwisują bo K-Consult nie uznaje gwarancji - dlaczego ?

    Tu się Pan upiera że jakbym miał paragon i gwarancję WorldWide to by było ok ale tak nie jest. Bo mam paragon polski a gwarancję worldwide i jednego brakuje - gwranacji K-Consult normalnie pech

    Jestem ciekawy skoro tak jak Pan napisał dlaczego mi FotoJapan zwrócił pieniądze bo czyta ten wątek i chce mieć publikę

    Smarujemy tu od kilku dni na firmę K-Consult - oni tez wiedzą o tym wątku bo:
    Niestety w przypadku sprzętu zakupionego w sklepie JapanFoto kalibracja będzie wykonywana tylko i wyłącznie odpłatnie, ponieważ jest to sklep zaopatrujący się poza oficjalną siecią dystrybucji. Z innego forum wiemy, że prowadzona działalność jest... proszę poczytać:
    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=33772
    Generalnie sugeruję zwrócić się do sprzedawcy i zażądać od niego kalibracji.
    to czemu sami się nie wypowiedzą jak to jest?
    Ostatnio edytowane przez chodus ; 03-06-2008 o 11:14

  10. #210
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    jeszcze raz zgodnie z ustawą:
    Art. 13 pkt.3 USTAWY z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.1)
    (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)

    Gwarancja powinna zostać sformułowana w języku polskim w sposób jasny, zrozumiały i nie wprowadzający w błąd. Jeżeli jednak gwarant uchybi powyższemu wymogowi, gwarancja jest nadal ważna i pozostaje to bez wpływu na uprawnienia kupującego.
    gwarancja nie musi być po POLSKU!!!

Strona 21 z 43 PierwszyPierwszy ... 11192021222331 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •