Strona 14 z 38 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 421

Wątek: JAPANFOTO przestrzegam! Oszust!

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 448

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez foto-net Zobacz posta
    No dobra ale skoro serwis naprawia sprzęt z gwarancja UE, bo sam tak napisał wiec naprawia, to dlaczego nagle sprzedawca zajmuje się odsyłaniem bo z jakiś powodów serwis nie chce naprawiać. Nie wydaje się Wam,że to taki sprzedawca coś kombinuje nie tak?

    Jak sądzę sprzedawcy nie chcą obarczać klientów kontaktem z zagranicznym serwisem, sam w ten sposób udzielałem gwarancji na szkiełka sprowadzane z Niemiec. Jakoś to funkcjonowało, dopóki naprawy nie zaczęły iść w miesiące...

    PS. Dodam jeszcze, że wszystko dobrze, jak sprzedawca funkcjonował i funkcjonuje, gorzej jak się przebranżowi na hodowlę jedwabników na przykład
    Ostatnio edytowane przez Cichy ; 02-06-2008 o 17:20
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    Witam
    Nie wiem czy serwis nie jest winny powiem tylko tyle

    Jeżeli mam gwarancję worldwide to Polska jest na świecie i serwis powinien mi to uznać - takie jest moje zdanie - Widać nie tylko FotoJapan sprowadza sprzęt z niemiec czy skądś tam ale sklepy (i tu chyba moje było zdziwienie kiedy chyba z 3 panów do mnie zadzwoniło i rozpoczęło rozmowę - więc kontakt jest) z tej czarnej listy też to robią.

    Pro Centrum chce mieć monopol bo w końcu musi mieć z czegoś marżę żeby utrzymać te wszystkie swoje sklepyi takie bajki jak tu i gdzie indziej się pojawiały że sklepy Foto działają na 3% marży to przepraszam ale jakoś mnie nie ruszają dam może przykład

    Obiektyw nie jest chlebem i nie kupują go ludzie codziennie (no chyba że się mylę) dajmy na to ktoś kupuje obiektyw za 1500 zł (marża jak tu było napisane 5% (luksus) mamy 75 zł )

    wynajęcie lokalu w galerii (w Białymstoku - ceny podejrzewam niższe niż w innych miastach) 9 tys zł czyli musimy sprzedać 120 obiektywów po 1500 zł czyli 4 obiektywy na dzień biorąć pod uwagę że sklep jest czynny 30 dni w miesiacu dodajmy pensję dla sprzedających hm u nas około 1200 zł (w fotojoker jest dwóch panów) czyli 2400 zł czyli kolejne 32 obiektywy hm 5 obiektywów codziennie lub sprzętu za 1500 zł (oczywiście ceny netto) a gdzie jest zysk tego sklepu przecież nikt nie będzie go trzymał ot tak sobie

    no cóż taki mój przelicznik

    Co do mojej sprawy:
    Trochę mnie to zmęczyło i postanowiłem poprosić Pana z FotoJapan o zwrot pieniędzy i możliwość zwrócenia obiektywu - dziś mam pieniądze na koncie jutro obiektyw wraca do sprzedawcy

    Pozdrawiam i mam nadzieję że coś się ruszy w naszym kraju że Polska znajdzie się na świecie a co ważniejsze w UE

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 448

    Domyślnie

    Problem nie dotyczy tylko obiektywów, weźmy pod lupę także aparaty, chociażby Fuji (no chyba, że coś się u nich zmieniło).
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    a tak jedne Pan tez mi o tym wspomniał że jeszcze Fuji nie wie że Polska jest w Europie

  5. #5
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Jeżeli mam gwarancję worldwide to Polska jest na świecie i serwis powinien mi to uznać - takie jest moje zdanie - Widać nie tylko FotoJapan sprowadza sprzęt z niemiec czy skądś tam ale sklepy
    No i chętnie by uznali gdyby zostały spełnione warunki narzucone przez gwaranta a nie wymyślone przez właściciela szkła. Trzeba czytać warunki gwarancji a nie pisać życzenia co bym chciał by było i jak powinno być.
    Pro Centrum chce mieć monopol bo w końcu musi mieć z czegoś marżę żeby utrzymać te wszystkie swoje sklepy
    Bzdura, procentrum nie chce mieć monopolu i nigdy nie chciało, z założenia to sieć bazująca na istniejących niezależnie sklepach, świadczących profesjonalne usługi i profesjonalną sprzedaż, zatrudniająca wykwalifikowanych specjalistów. Jeśli ktoś woli kupować u pana Mietka w garażu to jego sprawa, tylko niech się potem nie żali na jakość i fachowość obsługi.
    wynajęcie lokalu w galerii (w Białymstoku - ceny podejrzewam niższe niż w innych miastach) 9 tys zł
    Gratuluję, proszę pokazać mi procentrum mieszczące się w jakiejkolwiek galerii czy markecie za wyjątkiem bluecity, bo to sklep patronacki. Wszystkie procentra to sklepy, które istniały fizycznie już dużo wcześniej, doskonale sobie radziły na rynku i posiadały odpowiednie zaplecze finansowe oraz merytoryczne - to był warunek, że zostały procentrami. Każde z procentrów traktuje fakt nadania im tego tytułu jako prestiż sam w sobie, specjalnie w tym celu utrzymuje nie tanią ekspozycję i pakiet obiektywów do wypożyczeń, oraz specjalistę szkolonego po to by tacy jak Pan nie mieli problemów z autofocusem. Sprzedaż Sigmy jest tylko jedną z gałęzi dochodu obok usług i sprzedaży innych towarów, Pana wyliczenia są więc tyleż zgodne z prawda co twierdzenie, że Kopernik była kobietą. Nie ma Pan podstaw do tego by kogokolwiek podliczać w ten sposób sugerując, że procentra okradają biednych konsumentów chorą marżą, bo to jest nie prawda i brzmi obrzydliwie pejoratywnie. Jeżeli nie podobają się Panu ceny, proszę je albo negocjować albo kupić u pana Mietka w garażu, a jak to się skończy to już Pan doskonale wie i szkoda, ze niczego to Pana nie nauczyło.
    dziś mam pieniądze na koncie jutro obiektyw wraca do sprzedawcy
    No jasne sklep na pewno czyta ten wątek. Kasę zwrócił by szumu nie robić a szkło wcisną następnemu.
    Pozdrawiam i mam nadzieję że coś się ruszy w naszym kraju że Polska znajdzie się na świecie a co ważniejsze w UE
    Jacy ludzie taka polska, jacy klienci taki rynek. A jak już ktoś robi coś dobrego, otwiera i inwestuje w sieć usług, pisze wyraźnie gdzie i jak nie kupować oraz czym to grozi, to trzeba go opluć i zwyzywać od złodziei. No to siedźmy dalej i czekajmy aż się ruszy, ktoś przyjdzie, zrobi a my i tak to oplujemy. Równie dobrze ja mogę napisać co będzie zgodne z prawdą, że w cywilizowanym kraju nie przyszło by do głowy konsumentowi zaopatrywać się poza oficjalną siecią dystrybucji, bo w ten sposób wspiera uczciwy handel, gospodarkę i firmy płacące podatki i zatrudniające uczciwych i fachowych ludzi. Tymczasem wolimy zapłacić złodziejowi bo taniej, wspierać zachodni kapitalizm zamiast polskie firmy a specjalistów możemy szukać w Irlandii bo sklepów nie stać by ich zatrudniać. I z tego właśnie powodu długo jeszcze w Polsce nie będzie wyraźnego podziału na graymarket i oficjalna dystrybucję, tak jak to jest w USA, gdzie konsument świadomie wie co gdzie i na jakich warunkach kupuje i komu daje zarobić. I długo jeszcze konsument nie rozróżni co tak na prawdę dostaje do łapy, no chyba, że pojawi się problem i nagle się okaże,ze nie stać go by kupować tanio. Mimo, że miał napisane wielkimi literami – NIE KUPUJ TAM i nie wierz w bajki.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Problem nie dotyczy tylko obiektywów, weźmy pod lupę także aparaty, chociażby Fuji (no chyba, że coś się u nich zmieniło).
    Nic sie nie zmieniło, a jakie bzdury serwis opowiada! Generalnie zwalają wszystko na sprzedawce i mają na to słodko wbite. Mówią wprost - kupiłeś - Twój sprzedawca ma problem. A co jak sprzedawcy nie ma, bo właśnie sadzi kapustę w Szkocji?
    Ostatnio edytowane przez foto-net ; 02-06-2008 o 20:39 Powód: Automerged Doublepost

  6. #6
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    Coż
    Widzę że foto-net jest za sigma Pana wybór nie mówię że to źle moje wyliczenia są na podstawie tego co chyba Pan napisał w wątku o wiele wczesniej - jeżeli Pan uważa ze ktoś za znaczek pro centrum chce dokładac do interesu cóż można i tak

    Marża 5% to jest chyba tylko chwyt dla ludzi aby pokazać że w Polsce jest źle i niedobrze i każdy kto ma swoją działalność jest obarczony takimi i takimi ograniczeniami i nic tulko po tacie lub mamie z konta dokładać do interesu (tak wynika z Pana wypowiedzi bo przeciez ważniejszym jest mieć znaczek Sigmy)

    Co do wątku Sigmy dodam że nigdy sie nie dowiedziałem ile kosztuje kalibracja mojego obiektywu - przepraszam ale skoro jest to serwis to nie ja a oni powinni to wiedzieć i przed wysłaniem powinienem znać cenę usługi naprawy - bądź co bądź ich złej kalibracji

    Wiem że może się Pan upierać przy swoim i mówić nam jak to Sigma Polska - Sigma Pro Centrum jest super i wogóle wszystko na najwyższym poziomie ale moje zdanie jest całkiem inne i nie chodzi mi tu gdzie kupiłem obiektyw tylko o podejście do klienta - na dzień dzisiejszy mam takie zdanie że taka firma nie powinna być dystrybutorem.

    Hm jeżeli wolno mi powołać się na Pana sprzedającego na stronie negatyw.ord w wątku wyżej sam napisał że sprowadzał obiektywy z Niemiec. Pan jakoś w to nie wierzy - przykro ale to Pana ból że nie chce Pan podjąć kroków i np sprowadzić właśnie obiektywu z Niemiec tylko idzie Pan na wygodę od Pro Centrum

    Oczywiście jeżeli firma zakłada sobie że tylko ich sprzęt jest serwisowany (a wynika to z rozmowy z serwisem Sigmy) to konkurencja ma w plecy bo można na aukcji napisac że kupując u nich ma się to i tamto i nie ma się aparatu na 6 tygodni a obiektywu za który zapłaciłem wcześniej (cena sigmy) 1300 zł. Super!! Ale skoro konkurencja potrafi ten sam obiektyw sprzedać o 30% taniej? zadziwiające prawda że nie tylko FotoJapan ale też inne sklepy mają taką cenę. To co robimy - najprościej powiedzieć że są oszutami nie płacą podatków i już. Pamiętajmy jednak że ani Pan ani Sigma nie jest od tego aby osądzać te firmy czy opłacają podatek czy nie.

    Co do wypowiedzi sklepów o zaoopatrywaniu się u dystrybutora w Niemczech. Ja jestem skłonny w to uwierzyć! Polsa jest jeszcze 100 lat za murzynami i tacy jak Sigma Pro Centrum chce mieć łapę na wszystkim ( wypowiedź Pana z Sigmy brzmi" Jeżeli ma Pan polski paragon powinien Pan mieć nasza gwarancję) hm... cóż aż żal łapie jak się o tym myśli...

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    280

    Domyślnie

    No i chętnie by uznali gdyby zostały spełnione warunki narzucone przez gwaranta a nie wymyślone przez właściciela szkła. Trzeba czytać warunki gwarancji a nie pisać życzenia co bym chciał by było i jak powinno być.
    gubie sie, jakie to sa te warunki?

    czlowiek kupuje szklo sigmy - niewazne gdzie moze byc paragwaj, ural, usa, czy bezludna wyspa - posiada szklo sigmy i papier z gwarancja miedzynarodowa ze spisem miejsc i firm ktore powinny mu pomoc i jeszcze przeprosic ze oto fabryka sigmy ktora jak autor postu raczyl wspomniec jest doskonala i nieomylna cos jednak spierniczyla. User wtedy patrzy gdzie ma najblizszy z wymienionych servisow i tam wysyla, koniec kropka. A jak dany obszar i dany dystrybutor chce sobie dac nam 3lata gwarancji albo jak tamron w usa 7 to juz jego sprawa, dla swiatowego klienta powinien byc przez rok dostepny i nie dreczyc go o zadne papierki oprocz gwarancji z podbita pieczatka i data z czego data jest data sprzedazy a pieczotka pochodzi od dowolnej firmy na kuli ziemskiej ktora akurat zadala sobie trud i powiedziala sobie ok no to moze bedziemy sprzedawac te bananowe niepsujace sie sigmy

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 448

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chodus Zobacz posta
    Marża 5% to jest chyba tylko chwyt dla ludzi aby pokazać że w Polsce jest źle i niedobrze i każdy kto ma swoją działalność jest obarczony takimi i takimi ograniczeniami ...
    No niestety, to fakt.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  9. #9
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    Pan "Cichy" wyraźnie napisał:
    Jak sądzę sprzedawcy nie chcą obarczać klientów kontaktem z zagranicznym serwisem, sam w ten sposób udzielałem gwarancji na szkiełka sprowadzane z Niemiec. Jakoś to funkcjonowało, dopóki naprawy nie zaczęły iść w miesiące...
    Cóż więc chyba nie o cenę chodziło

    Co do moich wyliczeń - prosty rachunek - prosta odpowiedź takie moje zdanie

    Sigma hm znowu przepraszam - Pro Centrum nigdy nie dało mi odpowiedzi ile będzie kosztować naprawa - kalibracja obiektywu. Może w tej Japonii to mały Japończyk ma 100 płytek z czego 50 jest programowalnych 50 nie i tak na chybił trafił wkłada sobie do obiektywu aby serwis w Polsce miał zagadkę - cóż taka wersja może i prawda bo na to wygląda

    Wymądrzam sie - może i tak bo skoro Pan pisze o negocjacjach ceny to o ile możemy po negocjować ? skoro ma Pan te 5 % ??

    Podejście serwisu Sigmy w Polsce bo chyba tak to należy nazwać jest hmm aż nie chce mi się pisać

    Bardzo się cieszę że kupiłem obiektyw za niższą cenę i mogłem sprawdzić jak działa to wszystko na własnej skórze. Szkoda tylko że jak ktoś kupi obiektyw za kilka tysięcy to będzie przechodzić to samo.

    Co do tej czarnej listy - BZDURA i tylko tyle moge napisać

    Warunki gwarancji ma Pan powyżej na skanie - a to co mówi Pro Centru że skoro kupiłem w Polsce to mam mieć ICH gwarancję świadczy tylko o jednym!!

  10. #10
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    No niestety, to fakt.
    Nono, to jak by to policzyć myśląc jak kolega od Sigmy 28-70, skoro Fotojapan sprzedał szkło za 999 zł i zarobił, no bo po to jest sklep by zarabiać to jak ja mam ten obiekty w sklepie za 1489 zł to mamy tak 490 zł moja marża do ceny fotojapan, plus poszalejmy 15% marzy fotojapan - no bo na 5% nikt nie pracuje - 149 zł to mamy w sumie 639 zł. No świetnie! I przy takiej konkurencji tylko fotojapan jest w stanie obniżyć tak cenę? Chyba pójdę popływać w basenie przy willi, który sobie wybudowałem za sprzedaż Sigmy w cenach sugerowanych i pomyślę czy może mam już dość kasy a może jeszcze podniosę trochę bo na nowego mercedesa mi nie wystarczy. 5% marży to realna marża przy cenie możliwej do uzyskania po negocjacjach, jak pisałem ceny są trzymane ponieważ zobowiązuje do tego umowa chroniąca sklepy stacjonarne, takie jak w galerii w Białymstoku gdzie muszą płacić czynsz i gdzie się ich nie negocjuje.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Co do moich wyliczeń - prosty rachunek - prosta odpowiedź takie moje zdanie
    Proste jak konstrukcja cepa. Tylko,że sklep to cała fabryka gdzie jeden cep nie wystarczy. Pana wyliczenia to prosta matematyka, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
    Sigma hm znowu przepraszam - Pro Centrum nigdy nie dało mi odpowiedzi ile będzie kosztować naprawa - kalibracja obiektywu.
    Oczywiście bo od tego jest serwis, nie rozróżnia Pan podstawowych pojęć a bierze się Pan za wyliczenia marży?
    Może w tej Japonii to mały Japończyk ma 100 płytek z czego 50 jest programowalnych 50 nie i tak na chybił trafił wkłada sobie do obiektywu aby serwis w Polsce miał zagadkę - cóż taka wersja może i prawda bo na to wygląda
    Kolego z roku na rok wychodzą nowe modele obiektywów pod które fabryka modyfikuje i robi płyty główne, z różnym softem by to wszystko działało. Dlatego serwis musi zbadać taki obiektyw by sprawdzić co to za płyta główna bo ta produkowana miesiąc wcześniej może być inna od tej z początku roku. To normalne i chyba mieści się w głowie przeciętnemu konsumentowi. 28-70 to stary obiektyw nie wiadomo kiedy był wyprodukowany i jaką ma płytę główną. Czy teraz to jest jasne?
    Wymądrzam sie - może i tak bo skoro Pan pisze o negocjacjach ceny to o ile możemy po negocjować ? skoro ma Pan te 5 % ??
    Odpowiedź jest w tekście.
    Co do tej czarnej listy - BZDURA i tylko tyle moge napisać
    Dokładnie TYLKO TYLE możesz napisać. I nic więcej.
    Warunki gwarancji ma Pan powyżej na skanie - a to co mówi Pro Centru że skoro kupiłem w Polsce to mam mieć ICH gwarancję świadczy tylko o jednym!!
    O tym, że sprzęt wprowadzany na teren RP powinien pochodzić z oficjalnej dystrybucji, jeśli tak nie jest do serwisu należy dostarczyć dokumenty wymagane przez serwis celem naprawy. Tak jest w KAZDYM serwisie w polsce.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Dla mnie powtarzasz w kółko te same argumenty, mimo, że zostały obalone, używasz słów typu skandal, bzdura, proste i bzdurne obrazowe wyliczenia. Serwis jest be, wszyscy biją brawo, procentrum jest be, brawo, dystrybutor be, brawo. Tylko to Ty sam zrobiłeś sobie kuku kupując w takim a nie innym sklepie. Nie masz prawa wypowiadać się o podejściu serwisu bo nie jesteś ich klientem. Dostałeś pełna i kompleksową informację której nie zrozumiałeś. Nadal nie rozumiesz, nie miej pretensji za swoje przygody do nikogo innego jak tylko do siebie za wybór i do sklepu, który sprzedał Ci bubel bez ważnej gwarancji. Proponuję postaw jeszcze kilka wykrzykników, wyładuj frustrację, do dyskusji nic nie wniesiesz ale może lepiej się poczujesz, bo różnicy co jest, jak powinno być a jak Ci się wydaje odnoszę wrażenie, że nigdy nie zrozumiesz.
    Ostatnio edytowane przez foto-net ; 02-06-2008 o 22:43 Powód: Automerged Doublepost

Strona 14 z 38 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •