Pozwoliłem sobie napisać do polskiego serwisu sigmy ( Autoryzowane Centrum Serwisowe :: FOTO-SERVICE), podając link do forum.
Oto odpowiedź:

Panie Tomaszu
Jesteśmy zrozpaczeni sytuacją jaka spotkała właściciela obiektywu Sigma.
Na stronie http://www.sigma-foto.pl/?q=node/36 są podane odpowiednie linki, wiec jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości może się skontaktować z serwisem przed wysyłką.
Do każdego sprzętu Polski dystrybutor dodaje polska kartę gwarancyjną (załącznik), która jest ważna wraz z dowodem zakupu.
Dodam, że przesyłka obiektywu Sigma zakupionego w Polsce i objętego polską gwarancją odbywa się na nasz koszt. Procedura opisana jest na stronie http://www.foto-service.pl/index.php?mode=2
Oczywiście sprzęt zakupiony poza terenem Polski również podlega naprawom gwarancyjnym w Polsce ale po spełnieniu odpowiednich warunków.
Jeżeli aparat był zakupiony na terenie UE, to wymagane są:
- dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
- karta gwarancyjna międzynarodowa (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
Jeżeli aparat był zakupiony poza terenem UE, to wymagane są:
- dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
- karta gwarancyjna międzynarodową (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
- opłata celna
W obu przypadkach, zgodnie z informacją zawartą na karcie gwarancyjnej międzynarodowej, serwis nie pokrywa kosztów transportu.
Pozdrawiam,
Dział Obsługi Klienta


edit: Autor wątku posiada zapewne szkło z "obcej dystrybucji" z gwarancją euro
a dowód zakupu PL . Stąd zapewne odmowa naprawy gwarancyjnej.