to tak trochę z Ansela Adamsa, jeśli znajdziesz w scenie istotne swiatła i zmierzysz na nich Spotem, a następnie przeniesiesz o +2EV to znajdą się w VII strefie istotnego światła a jednocześnie cienie też przeniesiesz o +2EV.
Popróbuj
to tak trochę z Ansela Adamsa, jeśli znajdziesz w scenie istotne swiatła i zmierzysz na nich Spotem, a następnie przeniesiesz o +2EV to znajdą się w VII strefie istotnego światła a jednocześnie cienie też przeniesiesz o +2EV.
Popróbuj
aktualnie: Canon EOS R6 | Sigma A 35/1.4 DG HSM | Canon 135/2 L | Canon 16-35/4 L
postrzelałem z balkonu, działa ! będę z tego korzystał - dzięki piszczal
co to za kniga tego Ansela?
Ansel Adams - PL: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ansel_Adams EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Ansel_Adams
System strefowy - PL: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_strefowy EN: http://en.wikipedia.org/wiki/Zone_system
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła
„Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski
thx bakulik, myślałem że chodzi o konkretną książkę
Do systemu strefowego polecam świetną książkę: The Practical Zone System - For Film and Digital Photography (po ang. oczywiście). Naprawdę rewelacyjnie się to czyta. Można ją czasem dostać w bibliotece Pod Osiołkiem ;-)
Body, stałki, zoomik
@tomek1906
Poczytaj sobie :-)
http://daystarvisions.com/Docs/Tuts/Meter/pg1.html
http://www.apogeephoto.com/march2005...ten32005.shtml
http://www.cambridgeincolour.com/tut...a-metering.htm
http://www.photozone.de/light-metering
http://www.outdoorphotographer.com/c...ing_mode.shtml
@bakulik
"Wielosegmentowy pomiar przykłada największą wagę do okolic aktywnego punktu AF. Ale też uwzględnia resztę kadru."
Tak jest w Canonie ale są też aparaty które mają zaszytą w algorytmie bazę dobrze naświetlonych zdjęć i soft aparatu stara się prawidłowo dobrać ekspozycję uwzględniając te dane w odniesieniu z tego co mu wyjdzie z pomiaru matrycowego.
Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex
Jeszcze apropo linków, które podałem to tutaj jest dość interesujący patent na kontrastowe sceny:
http://daystarvisions.com/Docs/Tuts/DCExp/pg1.html
muszę to sobie potestować :-)
Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex
Tu nie ma co kombinować. Masz Spota, wielkiego jak patelnia, ale spota. Mierzysz najwyższe światła, mierzysz cienie i widzisz jaki jest kontrast oświetlenia. Znając możliwości matrycy ustawiasz tak, aby dobrze wyszło to na czym Ci zależy, albo wogóle odpuszczasz bo może nie ma sensu robić zdjęcia. Do tego nie potrzeba tomów lektur.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto