Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: 3 body na reportaż

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie 3 body na reportaż

    Witam;

    Zdecydowałem że reportaże będę robił stałkami, więc na jednym body będzie 28 mm 1.8 jako standard na croppie a na drugim 85 mm 1.8 też na croppie jako krótkie tele.

    no i brakuje mi szerokiego kąta - zastanawiam się nad opcją 3 body i na nim coś
    szerokiego... czy ma ktoś takie doświadczenia ?
    A może lepiej zmieniać z 85 mm na coś szerokiego na tym drugim body ?

    wiem, że pytanie z cyklu tych onanistycznych trochę, no, ale cóż...

  2. #2
    Uzależniony Awatar BuRton
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Czeski Cieszyn
    Wiek
    54
    Posty
    681

    Domyślnie

    Mam doświadczenie tylko na dwa korpusy. W zupełności mi wystarczało (z obserwacji wielu znanych fotreporterów - im też dwa body starcza). Szeroki kąt na stałe i zmiana 50-ki z tele najczęściej.

    Pozdrawiam
    Leica MP, 28/2, 35/1.5, 50/2.2, 75/1.9

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    3city
    Wiek
    40
    Posty
    1 719

    Domyślnie

    no i brakuje mi szerokiego kąta - zastanawiam się nad opcją 3 body i na nim coś
    szerokiego... czy ma ktoś takie doświadczenia ?
    A może lepiej zmieniać z 85 mm na coś szerokiego na tym drugim body ?
    a z którego obiektywu częściej korzystasz? Może faktycznie dobrym pomysłem będzie opcja 2body + jeden dodatkowy obiektyw w torbie?

    Pozdr.
    Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robgr85 Zobacz posta
    a z którego obiektywu częściej korzystasz? Może faktycznie dobrym pomysłem będzie opcja 2body + jeden dodatkowy obiektyw w torbie?

    Pozdr.
    ciężko powiedzieć czy częściej będe z tele czy z szerokiego korzystał..
    praktyka wskazuje na szeroki.. ale jak będę chciał coś szybko złapać tym dłuższym
    to zawsze jest ryzyko że człowiek nie zdąży zmienić...

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    34

    Domyślnie

    Jak szeroki kąt to polecam 20mm USM F.2.8

  6. #6
    Bywalec Awatar tomygun
    Dołączył
    Nov 2006
    Wiek
    42
    Posty
    204

    Domyślnie

    nigdy nie miałem takich dylematów, ale tak stojąc z boku, zastanawiam się... bo chyba nie nosisz trzech body na szyi ( jeśli tak to ten post nie ma sensu ) więc zakładam że masz jakiś plecak, i czy nie dłużej trwa ściągnięcie plecaka wyciągnięcie body i plecak znów na plecy, czy może szybkie przepięcie szkła, które może być gdzieś do paska przypięte już o ciężarze 3 body nie wspomnę
    GALERIA CB <========> GALERIA digart.pl
    Canon EOS 5D + 24-105 f/4 L IS + 70-200 f4 L + 35 f/1.4 L + 580 EX + Jupiter 9 MC 85 f/2 + Sonnar 135 f/3,5MC - GENERALNIE CAŁA MASA SPRZĘTU, I TOTALNY BRAK UMIEJĘTNOŚCI

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Ja też się "podepnę". Nie mam doświadczenia w reporterce, a temat jest ciekawy.
    Też się zastanawiam nad składem na reportaż, prawdopodobnie czeka mnie w czerwcu. Planuję użyć 5D+24-70 f/2,8 na szerszy kąt. Przydatność światła 2,8 na 24mm w tym obiektywie nie jest jego zaletą, ale planuję domknięcie do minimum 4,0 by uzyskać lepszą rozdzielczość. Na wąsko wezmę 20D+70-200 f/2,8. Na portret w wywiadach planuję użyć 5D+85mm f/1,8.
    Moja argumentacja do 2 body: piątka do szerokich, bo nieuchronne będą szersze plany, a w razie potrzeby scroppowania będzie z czego przyciąć, dwudziestka z tele by móc złapać detale bez przekładania w czasie imprezy. Do wywiadów, kiedy jest więcej czasu, spokojnie założę 85mm na piątkę. Wydaje mi się, że dwa body są optymalne. Trzy to za dużo bałaganu i dźwigania.
    Co do obiektywów: zoomy wydają sie bardziej przydatne na imprezie, nie wymagają takiej mobilności jak stałki, a przecież nie zawsze jest możliwość oddalenia się czy zbliżenia w zupełnej dowolności. Światło 1.8 w stałkach nie wiem czy będzie użyteczne, w reportażu bardziej niż rozmycia liczą się rozdzielczość i ostrość, a biorąc pod uwagę małą GO przy 1.8 ryzyko zejścia tematu głownego z obszaru ostrości jest znaczne.
    Takie są moje przemyślenia na dzień dzisiejszy. Dobrze by było gdyby któryś z bardziej doświadczonych w boju użytkowników się wypowiedział, liczę na to i pozdrawiam.
    C-F-K - forever

  8. #8
    Początki nałogu Awatar Sempoo
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    273

    Domyślnie

    W reportarzu bardziej liczą się rozdzielczość i ostrość? Zawsze myślałem, że chodzi o treść ulotną zapisaną na zdjeciu - zatem właśnie rozmycie np. świetnie by separowało podmiot ujęcia od tła.
    60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | moje foty

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Miałem na myśli taki obrazek: 10-20 osób stoi w rzędzie obok siebie na scenie, załóżmy że są to finalistki w czymś tam. Chcę je pokazać na jednym zdjęciu nie faworyzując, plan ogólny, na wprost lub boczne. Dlatego ostrość i brak miejsca na rozmycia.
    Owszem, ulotnie i z bokeh na wąskich kadrach, czy portretach, się rozumie
    C-F-K - forever

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar zanussi
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    to tu to tam
    Wiek
    49
    Posty
    1 696

    Domyślnie

    pięć stałek na pięciu body.... no i dwa dodatkowe body z zoomami.... i jedno jeszcze body z jakąś dłuuugą rurą.... i po dwa browary w kieszenach ;-)
    Oko plus aparat - dobrana para.

    sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •