Pokaż wyniki od 1 do 10 z 147

Wątek: Kalibracja monitora - początkujący

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    47

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    To jak wyjaśnisz "zjawisko" ze monitor np. Eizo S1932 oprofilowany (nie pisze ze kalibrowany sprzetowo bo nie ma on tej mozliwosci) po tym zabiegu (z pomoca EyeOne D2) ma calkiem niezle oddawanie barw? Czy tutaj tez to nie ma sensu?
    Co do laptopa to zgoda iz cudow nie uzyskamy lecz po oprofilowaniu jest z pewnoscia lepiej niz przed.
    Na kazdym monitorze bedzie widoczna roznica w wyswietlaniu kolorow, tylko co z tego, ze nie bedzie to po 255 tonow z R G i B ?
    Kazda kalibracja softwarowa to kalibracja na karcie graficznej ktora ma tylko 255 tonow na kanal. Przyklad:
    - monitor flexscan ktory nie potrafi wyswietlic na kanale B tonow od 240 wzwyz.
    EFEKT 256x256x220= 14 305 000 kolorow. Robisz zdjecie w RAW w przestrzeni Adobe 1998 i masz tam kolor ktory sklada sie z: R 213 G 10 i B 254 Co sie dzieje ? zamiast 254 profil pobierze B 239... i z prawidlowego koloru nici...
    Po to graficzne monitory maja tablice LUT i procesory 14 czy 16 bitowe aby podczas kalibracji procesor mogl wybrac z LUTu odpowiedni odcien do odpowiedniego punktu bieli itd...
    Dla porownania:
    Kupiles produkt za 52,38 zl. Ale dysponujesz tylko monetami po 5 zl...
    Ktos inny tez kupil produkt za 52,38 ale dysponuje monetami 1 zl... kto bedzie blizszy osiagniecia wyniku ?
    | Canon 40D | Canon 17-85mm f/4.0-5.6 IS | Canon 70-200f/4.0L | Sigma 30mm f/1.4 DC HSM | 2x PQI 8GB | fajna torba |
    | MacBook Pro 15,4" 2.2Ghz, 4GB Ram, Snow Leo i Aperture na pokładzie |
    | Za barwy odpowiada EIZO S2243|

  2. #2
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Kolego maziboss - mimo iż nie mam certyfikatu Eizo, pozwolę się nie zgodzić z twymi opiniami.

    Kalibrując monitor tak samo se przycinasz wagi RGB w 8-o, jak i w 12-o bitowym panelu (bo temp. barwowa bieli w LCD opartych na CCFL jest zawsze taka sama), więc bynajmniej różnicy nie będzie - jest to wyłącznie kwestia tego, jak precyzyjnie będzie skwantyzowana reszta, która pozostanie.

    Pominąwszy ten "drobny" detal, to jeśli mamy zdjęcie wyrenderowane do AdobeRGB z barwą o koordynatach 213/10/254, to jeśli wyświetlimy na monitorze ową barwę używając analogicznych koordynatów będziemy z wiernością w krzaczorach, bo przestrzeń monitora praktycznie nigdy precyzyjnie nie odpowiada syntetycznej przestrzeni edycyjnej. W praktyce wygląda to w ten sposób, że CMM sprawdza wartości L*a*b punktu o danych koordynatach w przestrzeni AdobeRGB, a następnie odnajduje punkt o możliwie zbliżonych koordynatach L*a*b w przestrzeni monitora, oblicza jakie ma on wartości RGB i takież właśnie wartości wyświetla.

    Z uwagi na zawiłość tematu nie chce mi się prostować pozostałych nieścisłości, pozwolę sobie jedynie zauważyć, że dostępne są sprzętowo kalibrowane monitory z 12-o bitowymi LUT za znacznie mniej niż 2 kafle, więc proponuję zrewidować twą eizocentryczną tezę o bezsensowności zakupu kalibratora do monitora z przedziału 1000-2000PLN, tym bardziej, że tak czy owak jest ona mocno ryzykowna.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 24-07-2008 o 18:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •