Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: Stała ogniskowa

  1. #1
    Bywalec Awatar osasa
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Lubartów PL/Newport News VA
    Wiek
    42
    Posty
    131

    Question Stała ogniskowa

    Mam pytanko co do obiektywów stałoogniskowych. Czy z podanej ogniskowej mozna wyliczyć zbliżenie obiektywu? W zmiennoogniskowych dzieli się długa przez krótką, a w stałoogniskowych?

    Przyszło mi to do głowy jak oglądałem w necie Canona EF 1200mm
    Moze na jego przykładzie ktoś to mi wyjaśni...

    Moze i pytanie jest banalne, ale cóż, jestem zielony Pozdroofka
    Camera Obscura/ Szkło powiększające x 2/ bambusowy statyw/ świczka+odblask z "pazłotka" - od czegoś trzeba zacząć :rolleyes:

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    53
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    W szklach zmiennoogniskowych dzielenie dlugiej przez krotka nie daje w wyniku danych 'przyblizenia' bezwzglednego tylko zakres krotnosci zooma od szerokiego kata do waskiego. W stalkach mozna zrobic tak samo, tyle, ze wynik zawsze bedzie = 1 ;-)
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    To co cię interesuje nazywa się skalą odwzorowania i jest to stosunek rozmiaru obiektu do rozmiaru obrazu na kliszy.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #4
    Bywalec Awatar osasa
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Lubartów PL/Newport News VA
    Wiek
    42