Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Wątek: RAW do JPG - utrata kolorow

  1. #21
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    3city
    Wiek
    40
    Posty
    1 719

    Domyślnie

    Bzdura. Karta grafiki i tak wyświetla tylko 8 bitów/kanał
    może i masz racje, nie bede się klucil. Zastanawiam się tylko po co w ustawieniach ekranu jest mozliwosc zmiany 'glebi kolorow' 16/32 bity? Możesz to wytlumaczyc?

    A co do ostrosci to w DPP przy wywolaniu nie ma takich bajerow, a zabawa w stylu to ja zmienie sharpness zdjecia z 5 na 10 przy obrobce RAW tylko po to zeby przy konwersji na JPG jak strace ta ostrosc to zebym jej tak naprwade nie stracil, no prosze :0 to jest smieszne.
    rawa nie ostrzy sie przy wywoływaniu (suwakami), a dopiero pod koniec edycji korzystajac USM. RAW nie jest po to aby otrzymac ostrzejsze fotki, tylko po to aby otrzymac pliki o wiekszej glebi bitowej, duzo bardziej nadajace sie do obrobki niz skompresowane jpegi

    Podsumowując co z tego ze Raw daje mozliwosc obróbki zdjęcia (balans bieli, kontrast, kolory) skoro potem tracimy to.
    jest taki dzial na forum z lekcjami ludzi dużo bardziej zaznajomionych z obróbka cyfrowa niz ja. Wejdź, poczytaj. RAW to negatyw. Dopiero potem go wywołujesz. Podczas obróbki na plikach o niższej glebi (np 8bit) straty jakości obrazu (vs pliku 16bit) są dużo bardziej widoczne (i tiff to nie sciema).

    Pozdr
    Ostatnio edytowane przez robgr85 ; 30-04-2008 o 12:30
    Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...

  2. #22
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robgr85 Zobacz posta
    może i masz racje, nie bede się klucil. Zastanawiam się tylko po co w ustawieniach ekranu jest mozliwosc zmiany 'glebi kolorow' 16/32 bity? Możesz to wytlumaczyc?
    Oczywiście. Systemy pracują z głębią 8 bitów na kanał, co przy 3 kanałach (RGB) daje 24 bity, a do tego jest dodatkowe 8 bitów na dane niezwiązane z kolorem - np. na kanał alpha, czyli przezroczystość. Przy wyświetlaniu 16-o bitowym masz już konkretnie uwaloną paletę. Systemy operacyjne, aplikacje, cały tor wizyjny są jak narazie maks. 8-o bitowe (z drobnymi wyjątkami, które na razie i tak są praktycznie nie do wykorzystania)
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 30-04-2008 o 14:17

  3. #23

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    powalające różnice kolorystyczne między sRGB a aRGB mogą wynikać wyłącznie:

    - ze złego ustawienia zarządzania barwą, bądź używania aplikacji pozbawionych zarządzania barwą
    - z używania monitora szerokogamutowego (tylko w przypadku zdjęć zawierających mocno wysycone barwy wykraczające poza gamut sRGB, czyli przede wszystkim żywe, jaskrawe zielenie)

    W poprawnie skonfigurowanych aplikacjach z zarządzaniem barwą różnica może być w najlepszym razie aptekarska
    Skoro różnica jest taka aptekarska to powiedz mi po co komu przestrzeń adobergb która jest przecież większa ??

  4. #24
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Soundman Zobacz posta
    Skoro różnica jest taka aptekarska to powiedz mi po co komu przestrzeń adobergb która jest przecież większa ??
    Nie zawsze chodzi o wielkość, często też liczy się dopasowanie. Przestrzeń aRGB jest lepiej dopasowana np. do przestrzeni CMYK - sRGB mimo, iż objętościowo większa od CMYK-a, miejscami go przycina. Efektem takiego stanu rzeczy jest np. to, że nawet najbardziej wysycony żółcień z przestrzeni sRGB nie odpowiada czystemu żółcieniowi CMYK. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy używamy - dajmy na to - szerokogamutowej drukarki pigmentowej, o wzbogaconym zestawie kolorantów - znowu przestrzeń sRGB zaczyna stanowić ograniczenie, przycina jej najbardziej jaskrawe kolory i nie pozwala wykorzystać 100% możliwości. Dlatego jeśli komuś zależy na tym, by "nie uronić" barw możliwych do uzyskania na danym urządzeniu wyjściowym, powinien dopasować przestrzeń edycyjną do jego możliwości.

    A monitor nie ma tu nic do rzeczy - jest trochę jak dziurka od klucza, nie pozwala zobaczyć wszystkich barw, które zarejestrował aparat cyfrowy, slajd, czy negatyw.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 30-04-2008 o 20:30

  5. #25

    Domyślnie

    No ok zgodze sie z tym tylko piszesz jeszcze że różnica powinna być aptekarska natomiast ja różnice widzę w momencie kiedy w ustawianiach RAW a zmieniam jak ma być on wywołany czy w sRGB czy aRGB i wtedy podgląd się zmienia.... musze jeszcze wywołać jedno zdjęcie z dwoma profilami i zobaczyc ale dodam że fotka z koncertu z jaskrawą zielenią i czerwonym... Ale różnicę widziałem również w barwie skóry...

  6. #26
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Soundman Zobacz posta
    No ok zgodze sie z tym tylko piszesz jeszcze że różnica powinna być aptekarska natomiast ja różnice widzę w momencie kiedy w ustawianiach RAW a zmieniam jak ma być on wywołany czy w sRGB czy aRGB i wtedy podgląd się zmienia.... musze jeszcze wywołać jedno zdjęcie z dwoma profilami i zobaczyc ale dodam że fotka z koncertu z jaskrawą zielenią i czerwonym... Ale różnicę widziałem również w barwie skóry...
    Jaki monitor i jaka aplikacja?

  7. #27

    Domyślnie

    Ja Raw obrabiam w Lightroom. Dodatkowo pamiętajmy o skalibrowaniu monitora i o tym że po wywołaniu labach dopiero będzie widać różnice.

  8. #28
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mk307 Zobacz posta
    Ja Raw obrabiam w Lightroom. Dodatkowo pamiętajmy o skalibrowaniu monitora i o tym że po wywołaniu labach dopiero będzie widać różnice.
    Sztuka polega właśnie na tym, by różnicy nie było. Po to właśnie kalibruje się monitor, profiluje lab, korzysta z aplikacji z zarządzaniem barwą i stosuje softproofing, oraz odpowiednie oświetlenie.

  9. #29

    Domyślnie

    Już zapomniałem, że mój aparat może cokolwiek robić w JPG.
    Po pierwszym otwarciu zdjęć w C1 zawsze towarzyszy myśl, – jakie te fotki, zwłaszcza w kolorach, półcieniach słabiutkie.

    Dopiero dopracowując wybrany kadr widzę jak wiele ukrytych informacji jest w pliku RAW.
    To tak jakbym zdjęcie robił na nowo.
    Przykładowo posługując się C1 i Gimp’em można wszystko wg swoich upodobań, dosłownie wszystko zrobić z kadrem, problem czy to będzie się innym podobać czy też nie zostaje otwarty.

    Ważne, aby autorowi zdjęcia się np. ołowiany ocean podobał.
    Pozdrawiam.

  10. #30
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    3city
    Wiek
    40
    Posty
    1 719

    Domyślnie

    tekst który może zainteresować forumowiczów:

    http://prophotolife.com/2008/04/29/t...he-real-story/

    Pozdr.
    Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •