Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 67

Wątek: Krucjata

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Choroba, skoro prowadzę stronę konferencji to też pracuję w mediach? :>

    Ale za przykładem Krecia, ślę kolejny list do Sony, tym draniom też nie odpuszczać
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  2. #32
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ukasz
    Jak już piszemy OT, to ja bardzo proszę nie generalizować

    Serwisant, co prawda nie optoelektroniki
    Chwała Ci za to -> Idź w Polskę głoś dobrą nowinę i nauczaj... serwisantów.

  3. #33
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    KMV10, W serwisach, w sklepach, w urzedach... Wszedzie?
    Tak sobie myślę, że główny problem w .pl to brak standaryzacji i dbania o jakość. A niech taki serwis musi mieć wdrożone ISO 9001:2000! Niech musi opisać jak załatwił każdego klienta. Niech ktoś go sprawdza - zewnętrzny audytor.

    Niektóre urzędy w .pl mają już ISO 9001:2000 (i niektóre jeszcze kilka innych). Tam zainteresowani załatwiani są lepiej niż gdzieś indziej.

    Krecio - zaproponuj w C.pl i C.Eu, żeby taki serwis też musiał mieć ISO bo to uwłacza powadze Canona, gdy nie można sprawdzić mierników jakości obsługi klientów. Co Ty na to?

  4. #34
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KMV10
    Tak sobie myślę, że główny problem w .pl to brak standaryzacji i dbania o jakość. A niech taki serwis musi mieć wdrożone ISO 9001:2000! Niech musi opisać jak załatwił każdego klienta. Niech ktoś go sprawdza - zewnętrzny audytor.

    Niektóre urzędy w .pl mają już ISO 9001:2000 (i niektóre jeszcze kilka innych). Tam zainteresowani załatwiani są lepiej niż gdzieś indziej.

    Krecio - zaproponuj w C.pl i C.Eu, żeby taki serwis też musiał mieć ISO bo to uwłacza powadze Canona, gdy nie można sprawdzić mierników jakości obsługi klientów. Co Ty na to?
    To nic nie da. Żaden zewnętrzny audytor nie będzie skuteczny, iso też psu na budę. Ważne jest tylko to, żeby firma wiedziała, że jest to w jej interesie. To i tylko to zaskutkuje.

    W PRL też były standardy obsługi, wszystko było uregulowane, a efekt był opłakany...
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  5. #35
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    To nic nie da. Żaden zewnętrzny audytor nie będzie skuteczny, iso też psu na budę. Ważne jest tylko to, żeby firma wiedziała, że jest to w jej interesie. To i tylko to zaskutkuje.

    W PRL też były standardy obsługi, wszystko było uregulowane, a efekt był opłakany...
    Nie do końca się zgodzę. W PRL nie było rynku. Lecz nie to jest ważne.
    Dalej twierdzę, że wszystko leży przez niedbanie o jakość. Czemu? Ktoś opisał dostrajanie body 20D do obiektywów w związku z BF/FF. Komuś w związku z tym serwis C poświecił 1,5h, kogoś innego ten sam serwis zbył. Różnica jest zatem w jakości obsługi. A tę już zdefiniowano. Podałem ISO jako najbanalniejszy przykład, lecz w praktyce lepszy byłby TQM. Dla dużej korporacji liczą się jednak mierniki. Oczywiście ktoś może słusznie zauważyć, że Polska nie jest dla Canona istotnym rynkiem (zbyt małe obroty w porównaniu z .de, czy .ch, czy czym tam jeszcze) i to jest właściwy problem. Nie znam struktury C.pl ale może to tylko oddział handlowy? To by trochę tłumaczyło, mają tam jedynie handlowców, a dla nich liczy się tylko kasa.
    To mi przypomina sytuację Silicon Graphics w .pl. Urzędowali kiedyś - przez moment na Grochowskiej w Wawie - nic nie można było się od nich dowiedzieć [oddział typowo handlowy, niestety marny]. Jak przychodziło czegoś się dowiedzieć to najlepiej było dzwonić od razu albo do Szwajcarii albo do ATM-u (tez na Grochowskiej ).

    Być może zatem 4 władza coś pomoże. Może ktoś się w C.pl najzwyczajniej przestraszy?

    --------
    zapomniałem jeszcze napisać wczoraj, że w ramach procesu jakości nawet w takim małym serwisie można zorganizować ocenę serwisu przez klientów. Przy wdrożonym systemie zarządzania jakością nad tą oceną nie przejdzie się do porządku dziennego. Tym bardziej jeśli będzie niekorzystna.
    Ostatnio edytowane przez KMV10 ; 21-05-2005 o 09:04

  6. #36
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Vitez ma racje. To nie ludzi z serwisu trzeba zmieniac. To nas trzeba poustawiac. Przeciez nie chodzi o to, zeby wchodzac do serwisu juz od progu wydzierac pysk. To idzie o nasza wlasna swiadomosc tego, ze jak psu buda nalezy nam sie odpowiedni standard obslugi. Canon w Polsce to chyba faktycznie jest oddzial handlowy. Przynajmniej tak wynika ze struktury jaka przedstawiaja gdy sie do nich dzwoni. I ten fakt jest moim zdaniem calkiem dla nas korzystny. Oni musza miec swiadomosc, ze tych co lubia i kupuja zabawki z literka C jest spora gromadka. Ja mysle, ze czas juz tu w tym gronie pomyslec nad jakas zorganizowana akcja pokazujaca, ze nie wystarczy kupic kilka artykulow tu i owdzie. Sa jeszcze tacy co tego uzywaja i maja blade pojecie o tym. Tu zadne tam ISO takie czy inne nie pomoze. Tu jest kraj gdzie my wszyscy dopiero uczymy sie i przyswajamy sobie standardy bedace normalnoscia w innym swiecie. Jak my sami wykarzemy, ze wiemy o co nam chodzi, ze wiemy konkretnie jaki mamy problem, bez wrzaskow, pyskowek (chodz czasem oczywiscie bez tego nasz interlokutor moze niezrozumiec) to dalej beda nas olewac. To, ze akurat ja tak sie tym przejalem to po prostu byl splot kilku okolicznosci z ktorych najwazniejsza byla taka, ze okrutnie nie lubie jak ktos ma mnie za idiote. Ta moja "krucjata" to nie jest przeciwko komus. To chodzi wlasnie zeby cos osiagnac a nie kogos czy cos zniszczyc. I dlatego nadal proponuje masowe artykulowanie swoich problemow. Bo moze to wcale nie sa problemy tylko nasza niewiedza jak chocby moja nt. krzemu.
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

  7. #37
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krecio
    Vitez ma racje. To nie ludzi z serwisu trzeba zmieniac. To nas trzeba poustawiac. Przeciez nie chodzi o to, zeby wchodzac do serwisu juz od progu wydzierac pysk. To idzie o nasza wlasna swiadomosc tego, ze jak psu buda nalezy nam sie odpowiedni standard obslugi. Canon w Polsce to chyba faktycznie jest oddzial handlowy. Przynajmniej tak wynika ze struktury jaka przedstawiaja gdy sie do nich dzwoni. I ten fakt jest moim zdaniem calkiem dla nas korzystny. Oni musza miec swiadomosc, ze tych co lubia i kupuja zabawki z literka C jest spora gromadka. Ja mysle, ze czas juz tu w tym gronie pomyslec nad jakas zorganizowana akcja pokazujaca, ze nie wystarczy kupic kilka artykulow tu i owdzie. Sa jeszcze tacy co tego uzywaja i maja blade pojecie o tym. Tu zadne tam ISO takie czy inne nie pomoze. Tu jest kraj gdzie my wszyscy dopiero uczymy sie i przyswajamy sobie standardy bedace normalnoscia w innym swiecie. Jak my sami wykarzemy, ze wiemy o co nam chodzi, ze wiemy konkretnie jaki mamy problem, bez wrzaskow, pyskowek (chodz czasem oczywiscie bez tego nasz interlokutor moze niezrozumiec) to dalej beda nas olewac. To, ze akurat ja tak sie tym przejalem to po prostu byl splot kilku okolicznosci z ktorych najwazniejsza byla taka, ze okrutnie nie lubie jak ktos ma mnie za idiote. Ta moja "krucjata" to nie jest przeciwko komus. To chodzi wlasnie zeby cos osiagnac a nie kogos czy cos zniszczyc. I dlatego nadal proponuje masowe artykulowanie swoich problemow. Bo moze to wcale nie sa problemy tylko nasza niewiedza jak chocby moja nt. krzemu.
    Normalizacja jakości usług jest wyższym stanem umysłu. Jeżeli zakładamy, że serwis ma zostać na takim sobie poziomie jak teraz no to jasne. Jest ona zbędna. Jednakże gwarantuję Ci w większej organizacji taki audyt może ludzi na nogi postawić. Do pionu.

    Mój dział (9 osób, którymi zarządzam, a firma powyżej 500 osób) przechodził już audytowanie dwa razy. Usługi mojego działu są głównie niematerialne (choć wymagają znaczących inwestycji - kontrahenci są z całej Polski). Ankieta na temat ich jakości pokazała, że są na wysokim poziomie i co więcej, że poziom ten się zwiększa. Kończy to jakiekolwiek dywagacje. Jeśli okazałoby się, że poziom jest niski to trzebaby wprowadzić działania naprawcze.
    To czeka serwis Canon Polska. Najwyraźniej.

    Co do kremu - hihi, całe szczczęście, że struktury procesorowe zawierające znacznie więcej milionów elementów (no tranzystorów) się jakoś tak zupełnie łatwo jak CMOS nie rozjeżdzają. Wczoraj miałbym PIV a dzisiaj to kto wie....

    No dobra - dość tej pisaniny z mojej strony - sobota zapowiada się pięknie. Jedziemy z rodzinką na rowery - zrobię trochę ładnych zdjęć

    Czego i Wam wszystkim tutaj życzę.
    Ostatnio edytowane przez KMV10 ; 21-05-2005 o 09:38

  8. #38
    Bywalec Awatar esenpe
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Warmia
    Wiek
    40
    Posty
    173

    Domyślnie

    Ja na poczatku lutego mialem problem z 300D, zadzwonilem do serisu odebral jakis gosc, odpowiadal od niechcenia, zadzwonilem drugi raz, odebrala babka tez bardzo nie mila ;-)... po dwoch telefonach odeslalem aparat do serwisu w DE, tam nie bylo problemu... krecio: ty jestes zawziety, ale masz do czynienia z polska mentalnoscia i wyobraz sobie ze tam siedzi taki gosc jak 2 x ty ;-) i co wskurasz nic! "To my polacy..."

    Pozdr.
    [OKO] - [20D | C18-55IS | C50 | S70-300APO | S600R | TAMRAC ]

  9. #39
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Znam te procedury. W koncu sam w tym grzebie... Mowisz audyt zewnetrzny? No, fajnie. Ty to zlecisz? Przeciez takie badanie to musi wynikac albo z decyzji C.pl lub wyzej albo z checi czy koniecznosci otrzymania tego ISO. Nikt z nas takiego badania nie bedzie w stanie wymoc.
    Zreszta jak mam do czynienia z tymi audytorami zewnetrznymi to czasem przychodzi mi do glowy, ze ja sam za 10% tej kasy co oni biora zrobilbym to rzetelniej i dokladniej
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

  10. #40
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez esenpe
    masz do czynienia z polska mentalnoscia i wyobraz sobie ze tam siedzi taki gosc jak 2 x ty ;-) i co wskurasz nic! "To my polacy..."

    Pozdr.
    Zacznij od tego zeby zwalczyc w sobie takie myslenie. W ten sposob juz na wstepie zakladasz i godzisz sie na to, ze tak ma byc.
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •