Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 85

Wątek: Nowy obiektyw KIT. Co sądzicie? 18-55 a 18-55 IS

  1. #41
    Początki nałogu Awatar patric89
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków / Tarnobrzeg
    Wiek
    36
    Posty
    336

    Domyślnie

    moim zdaniem nie warto wymieniać kita na kita z IS. Najlepiej by było poczekać chwile pozbierać więcej pieniędzy i kupić lepszy zamiennik kitowego obiektywu sigmy lub tamrona (które są w bardzo konkurencyjnej cenie) Sam aktualnie mam kitowy obiektyw i wiem że przymykając go do f6 f8 na szerokim kącie możemy otrzymać naprawdę poprawne obrazki.
    5d II | 6d | S14 2.8 | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EXII x2

  2. #42
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Jarosław
    Posty
    271

    Domyślnie

    dlaczego uważasz, że nie warto?
    przecie za 300-400 zł mamy porządną optykę i stabilizację. Sigma czy Tamron za 1000-1200 zł raz, że optycznie nie bedą lepsze, to bez stabilizacji i z gorszym AF. Wiec jak to nie warto?

  3. #43
    Dopiero zaczyna Awatar Radus
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Skierniewice
    Posty
    27

    Domyślnie

    z tym kitem problem jest jeden - jego budowa Kręcoąca sie przod denerwuje, plus krecenie nim dla zlapania ostrosci nie jest najciekawsze. Ale ogolnie chyba ogolnie w porownaniu cena/jakosc wypada bardzo dobrze

  4. #44
    Pełne uzależnienie Awatar Loome
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Poznan
    Wiek
    39
    Posty
    1 008

    Domyślnie

    ludzie ostrosc to nie wszystko. a gdzie plastyka?

  5. #45
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Jarosław
    Posty
    271

    Domyślnie

    wiadomo ze ostrośc to nie wszystko. Ale ile mozna dac za tę plastykę (mocno subiektywne odczucie) i skad wiadomo ze 17-40 ma tę pastykę a 18-55is jej nie ma?
    Cena 2000 zł za plastykę to trochę dużo (pomijam jakosc budowy i AF)
    Przy jakosci 18-55is (z testo netowych) to ujął bym tak, że jesli kosztuje dajmy na to 400 zł, to 17-40 warte jest 700 zł (za obudowe i AF i tę "pastykę"), a Tamron, Sigmy 2,8 to raczej poniżej 400 zł. A jak jest każdy widzi...

  6. #46
    Coś już napisał Awatar MIC_a
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    42
    Posty
    69

    Domyślnie

    przy takim przeliczniku to jesli:
    ferrari enzo jest warte np. milion złotych - 1 000 000
    to bolid formuły pierwszej powinien być warty 1 400 000
    haha
    Canon 40D + 17-40L + C50/1.4 + 430EX + HOYA HMC
    Canon G5 + jakies filtry + duży plastikowy statyw
    HAMA DEFENDER 200

  7. #47
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Jarosław
    Posty
    271

    Domyślnie

    haha, to jak porównanie kompakta to lustrzanki :P

  8. #48
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    54
    Posty
    371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lux Zobacz posta
    wiadomo ze ostrośc to nie wszystko. Ale ile mozna dac za tę plastykę (mocno subiektywne odczucie) i skad wiadomo ze 17-40 ma tę pastykę a 18-55is jej nie ma?
    Cena 2000 zł za plastykę to trochę dużo (pomijam jakosc budowy i AF)
    Przy jakosci 18-55is (z testo netowych) to ujął bym tak, że jesli kosztuje dajmy na to 400 zł, to 17-40 warte jest 700 zł (za obudowe i AF i tę "pastykę"), a Tamron, Sigmy 2,8 to raczej poniżej 400 zł. A jak jest każdy widzi...
    Jaka plastyka?? Absurdalne pojęcie. Przerabiałem różne kity canonowe po kolei - 18-50II; 18-50IS; 17-85IS. Tu nie chodzi o jakąś tam plastykę która jest lub jej nie ma a o widoczne mierzalne parametry. 17-40/4L kosztuje sporo bo ma przyzwoitą ostrość na środku i na brzegach, najmniejsze zniekształcenia, najmniejszą winnietę, bardzo dobre powłoki co z tym idzie dobry kontrast i kolor, szkła fluorytowe i najmniejszą aberrację, USM, solidną budowę i nie hałasuje. Przy kupnie tego szkła nie przebiera się jak w skrzynce z gruszkami szukając takiego co nie ma luzów, błądzącego AF-a, mydła i innych mniej lub bardziej znanych przypadłości. Dla przykładu podam że miałem kiedyś Sigmę 18-50EX, poszła do serwisu bo miała wyraźne mydło po prawej stronie. Próba kupna 2 Tamronów 28-75 zakończyła się klęską, jeden ostrzył na buty na szerobim kącie, ustawiony ręcznie ostrzejszy był od 17-40, a drugi był mydlasty. Kilka mniej lub bardziej kosztownych eksperymentów i zostałem wyleczony z pomysłów przynoszących pozorne oszczędności. 17-40L daje mi pewność, stałą jakość, dla mnie jako amatora to produkt już chyba dożywotni. Z moimi dwoma szkłami z dzurą 4.0 opędzam cały potrzebny mi zakres.
    Ostatnio edytowane przez remol71 ; 10-02-2009 o 09:10

  9. #49

    Domyślnie

    a ja kupiłam wczoraj 40d z nowym kitem 18-55 iS moge tylko tylepowiedziec ze narazie jestem w aparacie zakochana obiektyw też na początrek niczego sobie i subiektywnie wydaje mi sie ze jest dużo fajniejszy od kita bez IS (miałam z nim do czynienia przy 400d), ale to pewnie moje subiektywne odczucie zakochanej w nowym sprzęcie
    40d | c18-55 IS | c24/2.8 stm

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Polska, Śląsk, Jastrzębie Zdój
    Posty
    7

    Domyślnie

    Ktoś kiedyś gdzieś powiedział:
    "nie aparat robi zdjęcie tylko fotograf" i uważam te słowa za święte.

Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •