Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Wątek: Autofocus i kadrowanie

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Sergiusz
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    mazowiecka wioska
    Posty
    2 708

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paul80 Zobacz posta
    Mam pytanie odnośnie autofcusa, jak to w końcu z nim jest, bo instrukcja nic nie mówi na ten temat.

    Chodzi o to ,że jak złapiemy ostrość powiedzmy na oku i przekadrujemy ,to wedle tego co wyczytałem na forum , fotka ma duże prawdopodobieństwo iż będzie nieostra.Mnie się to chyba potwierdza jak oglądam moje fotki,a jak jest w rzeczywistości w zestawieniu z instrukcją.Jestem nieco rozczarowany ostrością
    fotek ,a wcześniej miałem Fuji 6500 i ostrość była jak dla mnie super ,tylko szumy mi się nie podobały.Proszę was o prostą receptę jak z tego kita wycisnąć maksymalną ostrość i jak kadrować ,aby nie tracić ostrości.:-( :-( :-(
    To bardzo proste nie ustawiaj ostrości na oku tylko na oko i po problemie. Ja bym dał jeszcze przysłonę 8
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez prezes81 Zobacz posta
    Ja też mam problemy z ostrością. Głównie kiedy chce zrobic zdjęcie tak żeby ująć w kadrze całą osobe. Ustawiam ostrość, przytrzymuje spust migawki przesuwam aparat na odpowiedni kadr i cyk. Patrze na fote - mydło Dodam że mam 400d i sigme 17-70. Zdarza się to głównie w kiepskich warunkach oswietleniowych. Zazwyczj ustawaim paramatry na ISO 400, przysłona 4,5 czas: to w zależności od tego jak jest ciemno, ale nie krótszy niż 1/100 żeby nie ruszyć. Może coś poradzicie???
    To nie ruszaj! Ile masz wzrostu?
    Ostatnio edytowane przez Sergiusz ; 26-04-2008 o 16:19 Powód: Automerged Doublepost

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Definicji "prawidłowej kompozycji" jest wiele. U każdej osoby może ona oznaczać co innego. Mógłbyś zdefiniować co masz konkretnie na myśli używając terminu "prawidłowa kompozycja"?
    EOS + Speedlite

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Siedlce
    Wiek
    49
    Posty
    11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez axk Zobacz posta
    Definicji "prawidłowej kompozycji" jest wiele. U każdej osoby może ona oznaczać co innego. Mógłbyś zdefiniować co masz konkretnie na myśli używając terminu "prawidłowa kompozycja"?
    Aby zrozumieć co mam na myśli używając terminu "prawidłowa kompozycja" musisz poznać definicje "prawidłowej kompozycji", których jak sam napisałeś jest wiele.
    Poza tym napisałem " o zamierzonej kompozycji" mając na myśli taką , która odbiega od reguł kompozycji, ale jest bliska intencjom autora zdjęcia.
    Tylko proszę nie każ mi definiować reguł kompozycji, bo jak sam na pewno wiesz też jest ich wiele ( a przynajmniej kilka).

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Oczywiście "prawidłową kompozycję" każdy może interpretować na swój sposób. Można by dalej ciągnąć te "przepychanki słowne" jednakże wydaje mi się iż nie o to tutaj chodzi. Chodzi o pomoc osobie mającej pewien problem i na tym należało by się skupić.
    EOS + Speedlite

  5. #5

    Domyślnie

    Ja róznież zauważyłem u mnie podobny problem problem na mejej 50 f1.8. Czy to możlie, że walsnie poprzez ustawienie f1.8 straciłem ostrość na oku? AF ustawione mam na One shot, wybrany centralny punkt AF. Oczywiście najpierw ustawiam punkt AF na oku, wciskam do połowy spust, przekadrowuje i robię foto. Oko nieostre...
    Canon 20d + Sigma 70-200 f/2.8 + Tamron 17-50 f/2.8 + Canon 50 f/1,8 + ...

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Siedlce
    Wiek
    49
    Posty
    11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez uzależniony Zobacz posta
    Ja róznież zauważyłem u mnie podobny problem problem na mejej 50 f1.8. Czy to możlie, że walsnie poprzez ustawienie f1.8 straciłem ostrość na oku? AF ustawione mam na One shot, wybrany centralny punkt AF. Oczywiście najpierw ustawiam punkt AF na oku, wciskam do połowy spust, przekadrowuje i robię foto. Oko nieostre...
    Przy f 1,8 masz stosunkowo małą GO - przy przekadrowaniu płaszczyzna ostrości przesuwa się poza oko. Wybierz inny punkt AF.

  7. #7
    Coś już napisał Awatar bejrut
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    London/Tbg
    Posty
    85

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez uzależniony Zobacz posta
    Ja róznież zauważyłem u mnie podobny problem problem na mejej 50 f1.8. Czy to możlie, że walsnie poprzez ustawienie f1.8 straciłem ostrość na oku? AF ustawione mam na One shot, wybrany centralny punkt AF. Oczywiście najpierw ustawiam punkt AF na oku, wciskam do połowy spust, przekadrowuje i robię foto. Oko nieostre...
    dla przykladu: 50 f1.8 fotografowany obiekt z 1m co daje glebie tylko 3cm wiec przy przekadrowaniu latwo jest wyjsc poza nia i mydlo na oczku murowane
    http://www.dofmaster.com/dofjs.html

  8. #8
    Początki nałogu Awatar Pirx
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    56
    Posty
    485

    Domyślnie

    Dodać by jeszcze należało, że AF również nie jest nieomylny (szczególnie w 50/1.8 na f/1,8) i ustawienie ostrości na oku wcale nie musi oznaczać, że została ona tam ustawiona.

    Poza tym, najważniejsza rzecz została tu już powiedziana : na bardzo małych przysłonach i niewielkich odległościach ostrzenia, przekadrowywanie po ustawieniu ostrości prawie zawsze spowoduje przesunięcie płaszczyzny ostrzenia, choćby z tego względu, że MY kiwamy się z aparatem do przodu i do tyłu, nie mówiąc o tym, że oś naszego obrotu może być daleka od tej "neutralnej" dla płaszczyzny ostrzenia.
    Pozdrawiam,
    Pirx

  9. #9

    Domyślnie

    Wielkie dzięki! Porady pomogły
    Canon 20d + Sigma 70-200 f/2.8 + Tamron 17-50 f/2.8 + Canon 50 f/1,8 + ...

  10. #10
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    97

    Domyślnie

    Witam
    Zrobiłem mały test...
    Do listewki aluminiowej dołączyłem drugą taka samą tyle że krótszą i wyszło mi z tego T to "T" położyłem na podłodze... dłuższa to linia od matrycy do płaszczyzny ostrości a ta mniejsza górna listewka to płaszczyzna ostrości ..
    Ułożyłem to wszyto na podłodze na białym kartonie zaznaczyłem linię (płaszczyznę ostrości) na tym kartonie a potem przesunąłem całość punkt obrotu był tu gdzie matryca czyli na początku dłuższej linii ...Literka T pokazała nowe miejsce płaszczyzny ostrości ok 2,5 cm za obiektem ...
    teraz wymiary
    - długość od matrycy do płaszczyzny ostrości 1 metr
    kąt obrotu ok 30-35 stopni raz w jedną a potem w drugą stronę ale wiadomo że wyszło to samo bo jest symetrycznie jak po cyrklu ...
    Czyli z mojego testu wynika że przesuwając aparatem w poziomie o kąt ok 33 stopnie aparatem oddalonym od modela o 1 metr płaszczyzna ostrości powędruje ok 2,5 cm za obiekt czy to w prawo czy w lewo co potwierdza to co mówili inni na temat kadrowania i przesuwania że należy się nieco odchylić do tyłu aby zniwelować przesunięcie płaszczyzny ostrości ...
    wiem ze można to policzyć z jakiegoś wzoru matematycznego ale ja lubię sobie problem zobrazować i teraz mam tą swoja literkę T i trenuję na różnych odległościach
    To co napisałem odnosi się do ogniskowej 50 mm czyli takiej jak ludzkie oko postrzega a co będzie gdy spróbujemy to samo zastosować do 200 mm czy przesunięcie będzie większe ? gdy będziemy fotografować przykładowo z metra ale na 200mm ? wiem ze minimalna ostrzenia jest zazwyczaj większa ale chodzi czysto teoretycznie ...Kto mądry niech się wypowie
    ps.. oczywiście nie brałem pod uwagę przysłony bo to niczego nie zmienia powieksza lub zmniejsza GO ale tu chodzi o środek GO (mniej więcej bo ponoć nie rozkłada się to tak symetrycznie jak się potocznie mówi i większa część ostrości jest za idealnym punktem a mniejsza przed coś 2/3 )
    WNIOSKI na moim FF i 35mm f 1.4 wypadało by nie oddychać podczas przekadrowywania ewentualnie przyswoić te zalecenia

    Snajperzy są szkoleni by naciskać spust prosto do tyłu opuszką palca, by uniknąć szarpania karabinem na boki. Najbardziej korzystną dla celności pozycją jest pozycja leżąca, z karabinem opartym na worku z piaskiem, a policzek strzelca powinien spoczywać na poduszce policzkowej. W czasie akcji dwójnóg może być użyty zamiast worka z piaskiem. Niekiedy strzelcy owijają pas broni wokół słabszej ręki dla lepszego unieruchomienia kolby.

    Niektóre doktryny nakazują snajperowi oddychać głęboko przed strzelaniem, potem w czasie celowania i w momencie strzału wypuścić powietrze utrzymując płuca puste. Inne idąc jeszcze dalej i uczą strzelców strzelać pomiędzy kolejnymi uderzeniami serca dla zmniejszenia ruchu lufy w pionie.

    Myślę że dla użytkowników 5Dmkx informacje nader cenne

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •