Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Wątek: Filtry w fotografii pejzażowej oraz nocnej

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar P_i_t_t
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    98

    Domyślnie

    Holder jest uniwersalny.
    Zmieniasz jedynie adaptery (takie metalowe pierścienie nakręcane na obiektyw i wsuwane w holder) - gdyż występują w różnych wersjach (średnica gwintu).

  2. #2
    Bywalec Awatar tdrul
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Kolobrzeg
    Posty
    132

    Domyślnie

    zamawiając pomyśl od razu o dekielku. Ja byłem przekonany ze wykorzystam ten ktory miałem ale niestety cokin na wszystkim chce zarobić i nie zrobil żadnych nacięc na pierścieniu żeby pasowały te uniwersalne dekielki tylko trzeba kupować specjalne do systemu.

    Chyba że za każdym razem chcesz odcręcac całość.
    30D, C10-22, T17-50, C70-200, cokiny i inne fastpacki

  3. #3
    Uzależniony Awatar trothlik
    Dołączył
    Sep 2004
    Wiek
    47
    Posty
    782

    Domyślnie

    Że tak odświeżę wątek. Mam dwie kwestie:
    Czy szara połówka jest dobrym rozwiązaniem w fotografii architektury? Jeśli tak to jaka?
    I czy można ową szarą połówkę mieszać z polarem?
    trothlik
    "Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".

  4. #4
    Początki nałogu Awatar sbogdan1
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    k.Bielska - Białej
    Wiek
    58
    Posty
    359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trothlik Zobacz posta
    Że tak odświeżę wątek. Mam dwie kwestie:
    Czy szara połówka jest dobrym rozwiązaniem w fotografii architektury? Jeśli tak to jaka?
    I czy można ową szarą połówkę mieszać z polarem?
    No wiesz i jednego i drugiego nikt Ci nie zabroni stosować tylko nie widzę większego sensu stosować połówkę w architekturze choć kto wie może i bywają takie sytuacje gdzie taka połówka spełni swoje zadanie zważ to że połówki maja różną gradacje jedna są mocniejsze inne słabsze ponadto zakończenie gradacji tez jest inne albo twarde albo miękki ponadto nie wiem na co się zdecydujesz jeśli coś w stylu Cokin lub Hitech będziesz miał większe pole manewru ,nakręcana bardzo ogranicza . Polar + połówka hmm sporo przyciemnisz i czas się wydłuży ale jeśli chcesz się pobawić to czemu nie ,rezultaty sam zobaczysz.
    EOS 40D,BG-E2N, 17-40/4L , 70-200/4L , 50/1.4, 85/1.8 ,T 28-75/2.8,

    Nie kłóć się z idiotami ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem

  5. #5
    Uzależniony Awatar trothlik
    Dołączył
    Sep 2004
    Wiek
    47
    Posty
    782

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sbogdan1 Zobacz posta
    nie widzę większego sensu stosować połówkę w architekturze
    czyli w ogóle bez filtra? ew. polar? czy masz inny pomysł?
    trothlik
    "Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sbogdan1 Zobacz posta
    No wiesz i jednego i drugiego nikt Ci nie zabroni stosować tylko nie widzę większego sensu stosować połówkę w architekturze...
    Można. By zredukować jasne niebo nad budynkami/obiektami na przykład.

    Cytat Zamieszczone przez trothlik Zobacz posta
    czyli w ogóle bez filtra? ew. polar? czy masz inny pomysł?
    Jak masz potrzebę - stosujesz i tyle.
    Z polarem czy bez - kombinuj wg. potrzeb. Liczy się efekt.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •