Że tak odświeżę wątek. Mam dwie kwestie:
Czy szara połówka jest dobrym rozwiązaniem w fotografii architektury? Jeśli tak to jaka?
I czy można ową szarą połówkę mieszać z polarem?
Że tak odświeżę wątek. Mam dwie kwestie:
Czy szara połówka jest dobrym rozwiązaniem w fotografii architektury? Jeśli tak to jaka?
I czy można ową szarą połówkę mieszać z polarem?
trothlik
"Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".
No wiesz i jednego i drugiego nikt Ci nie zabroni stosować tylko nie widzę większego sensu stosować połówkę w architekturze choć kto wie może i bywają takie sytuacje gdzie taka połówka spełni swoje zadanie zważ to że połówki maja różną gradacje jedna są mocniejsze inne słabsze ponadto zakończenie gradacji tez jest inne albo twarde albo miękki ponadto nie wiem na co się zdecydujesz jeśli coś w stylu Cokin lub Hitech będziesz miał większe pole manewru ,nakręcana bardzo ogranicza . Polar + połówka hmm sporo przyciemnisz i czas się wydłuży ale jeśli chcesz się pobawić to czemu nie ,rezultaty sam zobaczysz.
EOS 40D,BG-E2N, 17-40/4L , 70-200/4L , 50/1.4, 85/1.8 ,T 28-75/2.8,
Nie kłóć się z idiotami ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
Połówkę stosuje się do kompensacji różnicy pomiędzy jasnym a ciemnym obszarem scenerii , np w pejzażu ale o tym na pewno wiesz.Więc moim skromnym zdaniem polar byłby lepszym rozwiązaniem ale też do wszystkiego się nie nada , ale jeśli masz architekturę na tle nieba to jak najbardziej wydobędziesz ładny błękit i ewentualne chmurki.Zasady działanie filtra CPL też na pewno znasz.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Masz racje dziobolek jasne że można tylko wszystko w granicach rozsądku coby nie wyglądało trochę dziwnie jak połowa np.katedry będzie zbyt ciemna , ale tak jak piszesz da się i można .
Ostatnio edytowane przez sbogdan1 ; 25-07-2010 o 19:40 Powód: Automerged Doublepost
EOS 40D,BG-E2N, 17-40/4L , 70-200/4L , 50/1.4, 85/1.8 ,T 28-75/2.8,
Nie kłóć się z idiotami ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem
Polar nie zredukuje dużej różnicy tak jak to zrobi połówka.
I co z tego że będziesz miał ładne niebo z polarem, jeśli w dole będzie ciemnica.
Nie stosuję polara lub polara z połówką jeśli pragnę w kompozycji zachować
refleksy w lustrzanych powierzchniach.
Generalnie "temat rzeka" - można "filozować" w nieskończoność.
Każdy ma swoje wypracowane techniki - trzeba je po prostu wypracować,
najlepiej metodą "prób i błędów".
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
dziobolek dokładnie tak jak piszesz trzeba sobie wypracować i pstrykać przede wszystkim. Niemniej jednak wszystko zależy od panujących warunków a to co w danym momencie zastosujemy to zależy od nas .
Pozdrawiam![]()
EOS 40D,BG-E2N, 17-40/4L , 70-200/4L , 50/1.4, 85/1.8 ,T 28-75/2.8,
Nie kłóć się z idiotami ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem
ze tak sie dołacze z pytaniem
jakie filtry oprucz CPL są najczesciej używane i sie sprawdzają do pejzażu, jesli to cos zmieni chodzi o wschody
głownie mi chodzi o połówkowe do cokina? marka zapewnie hitech dobre i nie drogie
jaka gradacia i soft czy hard i tak kilka pozycji?
pozdrawiam
W swojej stopce masz dobry link który na pewno Ci pomoże w znaleznieniu już istniejących wątków, np pare minut temu w "Technika fotografowania". Tutaj jeden link na zachętę:
http://canon-board.info/showthread.php?t=25638
Typowo wschody/zachody polecam - Reverse Neutral Density Graduated Filters lub zamienniki.
Poza tym na forum w dziale Osprzęt Dedykowany>Pozostałe temat "Filtr połówkowy.. troche nietypowy"
Pozdrówka
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."