yyyy.. to może zacznijmy od podstaw... PWN
upieram się? tylko interpretuje podstawy znaczenia słów i zasady funkcjonowania zapisów prawa..
więc łopatologicznie może..
jeśli umieszczasz zdjęcia na stronie firmy, która ze swojej natury jest nastawiona na zysk, a umieszczasz je w portfolio, które stanowi swego rodzaju promocję (reklamę, przykład możliwości, zakres usług itp.) a strona owa należy do tej firmy, a nie szarego Jasia Wędrowniczka, to jest to użytek komercyjny. niestety musisz się z tym pogodzić. I czy w portfolio, czy na stronie onet.pl, czy w gazecie, czy byle gdzie.. jeśli umieszczenie zdjęć jest ukierunkowane na działalność komercyjną (wróć do definicji) to w myśl prawa i umowy poprzedniej prawa autorskie wymagają pisemnej regulacji.
myślę, że problem polega nie na tym gdzie te zdjęcia będą, czy to portfolio, czy też zwykła galeria.. jeśli wykorzystujesz je w celu osiągnięcia zysku jest to użytek komercyjny.. i dobrym przykładem jest bilboard - zdjęcie autora jest wykorzystane w celu zwiększenia zysków firmy - czyli w celu komercyjnym, co nie zaprzecza stwierdzeniu, że sam autor też wykorzystał zdjęcie w celach komercyjnych poprzez odsprzedanie praw do niego firmie reklamującej się.
sory, ale dla mnie jest to proste i logiczne.. i nie ma tu wpływu na to znajomość prawa w szerszym zakresie, jako pracownika administracji publicznej :P
.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
.
i jeszcze taki mały bonusik...
czym innym jest prawo do zdjęć i wykorzystania ich, a czym innym wykorzystanie wizerunku, co też może zostać i powinno wyregulowane umowami. niestety.. czekam zaraz na deszcz słów sprzeciwu ze strony "profesjonalistów" i od razu polecam LINK
.