Pokaż wyniki od 1 do 10 z 162

Wątek: Filtry fotograficzne

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2010
    Miasto
    Ełk / Gdańsk
    Posty
    16

    Domyślnie

    Pytanko.
    Czy pomarańczowe filtry w filmie to te same filtry w fotografii? Chodzi mi o efekt końcowy, nie ewentualną budowę, gabaryty etc.

    W filmie filtr pomarańczowy może np. dać złudzenie, że światło w danej scenie pochodzi tylko i wyłącznie od świec.
    http://farm6.static.flickr.com/5100/...559e0a8b_z.jpg
    W fotografii też efekt jest tak intensywny? Czy jednak są tą dwa rózne filtry. Bo czytam definicje fotografów i stwierdziłem, że stosuje się go w fotografii w innych sytuacjach.
    Canon 50d i działo 50mm 1.8 II

  2. #2
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    55

    Domyślnie

    Panie i Panowie co myślicie o tym filtrze:
    http://allegro.pl/hoya-hmc-uv-c-slim...591293018.html

    Nigdzie nie mogę zaleźć żadnego testu, a filtry z tej serii są jakoś podejrzanie tanie. Ktoś go używa?
    Liczy się pomysł.

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez witkowskipl Zobacz posta
    Pytanko.
    Czy pomarańczowe filtry w filmie to te same filtry w fotografii? Chodzi mi o efekt końcowy, nie ewentualną budowę, gabaryty etc.

    W filmie filtr pomarańczowy może np. dać złudzenie, że światło w danej scenie pochodzi tylko i wyłącznie od świec.
    http://farm6.static.flickr.com/5100/...559e0a8b_z.jpg
    W fotografii też efekt jest tak intensywny? Czy jednak są tą dwa rózne filtry. Bo czytam definicje fotografów i stwierdziłem, że stosuje się go w fotografii w innych sytuacjach.
    witam,
    posiadam canona 350d oraz obiektyw 50mm f/1.8 II. chciałabym zakupić filtr,myślałam o uv firmy hoya. zależny mi na poprawie kontrastu,kolorów w fotografii portretowej. czy możecie mi coś doradzić? chętnie przyjmę także nowe propozycję

    Kolorowe filtry stosowane przy utrwalaniu obrazu mają różne cele.Głównie służyły niegdyś do korekcji temp.barwowej [niezbędne w filmie]Colormeter współczesny np.Seconic C500R, uwzględnia nawet różnice w widzeniu przez ludzkie oko i matryce digital,można go profilować,oraz wyświetla numery filtrów korygujacych temp.barwową do światła białego. itp.oraz do nadania lub usunięcia dominanty barwowej na zdjęciach.Są i inne powody omarańczowy pomagał w łagodzeniu zamgleń,zielonożółty w fotografii B&W poprawiał tonalnośc zieleni.A i jeszcze wspomnieć można że różne materiały [filmy i papiery obecnie matryce] różnie reagują na różne barwy.Tyle w dość bałaganiarskim skrócie,jako że temat to nawet nie rzeka ale ocean [chociaż ocean ma przeciez gdzieś dno]Temat dla profi lub b.zaawansowanych amatorów.Ale zacząć może każdy,bo kazdy kiedyś zaczynał .
    Podsumowywując to przy pomocy filtrów można osiagnąć każdy założony efekt,ale nie jest to takie proste iszybkie.Oczywiście odbywa się to zawsze kosztem czegoś :sad:.Obecny rozwój sztuki utrwalania swiatłem obrazu stworzył nowe łatweiejsze w uzytku narzedzia które wypierają poprzednie,Korekta Balansu bieli,style,korekcje CMYK,filtry barwne, to wszystko spotykamy wbudowane w body i uruchamiane click-nięciem.Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 19-09-2011 o 21:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •