Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 138

Wątek: 40D i kolory

  1. #21
    Bywalec Awatar Tomek W.
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    118

    Domyślnie

    To prawda, ja nadalprzezywam duzy szok, ale dzis na spacerze staralem wykorzystac rady z tym pobieraniem probek najpierw na ciemna zielen i tak ustawianiem sobie czasow, tlyko ogolnei to mozolna praca, mam nadzieje ze z czasmenabiore takeij wprawy ze nie bede musial ustawiac zdjecia 2 minuty tlyko cyk myk i juz. Ale jest to trudne, najbardziej podoba mi sie pomiar skupiony, i ustawilem sobie wlasny balans bieli lub robie na chmurce. Chpoc nadal nie rozumeim czemu zdjecia typu ciasniejszy portret lub zblizenia na rozne rzeczy ustawiaj sie bezprobelmu zarowno barwowo tonalnie jak i pomiarowo (wychodza super) a te szersze 17-20mm sa najciezsze do zrobienia zeby efekt byl choc w miare dobry. Co do filtru to mam uv tamrona dedykowana i sam sie zastanawiam bardzo nad wymiana tego, tlyko ze pytalem sie WAS moi mili i nikt z was nic mi sensownego nie doradzil, chcialbym kupic B+W polarke przyzwoita(i zastapic uv nia)bo uv to co jest raczej az mega lepszej nie znajde. Jak macie jakies sugestie to z checia wyslucham .
    Pozdrawiam T.
    CANON 40D + EF 24-105L

  2. #22
    Bywalec Awatar mssk
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    53
    Posty
    244

    Domyślnie

    a czy koniecznie musisz mieć filtr? polar ma sens jedynie jeśli go potrzebujesz (np. uwydatnić biel chmur i granat nieba), a tak to po co?
    Regulamin pkt 8.

  3. #23
    Bywalec Awatar Tomek W.
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    118

    Domyślnie

    No bo na wielu fotkach niebo wychodzi mi po prostu biale, a to troche razi, a takmozna ustawic chybapolarke zby za mcono nie sciemniala mi dolu zdjecia wiec speniala by rowniez role ochronna. Co do uv no to najwazniejsze jest dl amnei to zeby jak najwiecej swiatla przepuszczala i zeby eliminowala flary. I tyle. Ta ktora mam jest zwykla no i flary sa, czy to zdjeme uv (jak mi juz ktos radzil) czy bedzie ona zalozona. A no i zalacze zdjecia zeby nie wyszlo ze czepiam sie aparatu a fotograf ze mnie zaden cos tam umiem i wiewm ze ten aprat ma potencjal tylko chcialbym wiedziec jak w pelni to wykorzystac.
    CANON 40D + EF 24-105L

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek W. Zobacz posta
    No bo na wielu fotkach niebo wychodzi mi po prostu biale, a to troche razi, a takmozna ustawic chybapolarke zby za mcono nie sciemniala mi dolu zdjecia wiec speniala by rowniez role ochronna.
    do sciemniania części nie sluży polar tylko filtr połówkowy, a polar do naszenia jako ochrona się nie nadaje bo zabiera sporo światla

    Cytat Zamieszczone przez Tomek W. Zobacz posta
    Co do uv no to najwazniejsze jest dl amnei to zeby jak najwiecej swiatla przepuszczala i zeby eliminowala flary. I tyle. Ta ktora mam jest zwykla no i flary sa, czy to zdjeme uv (jak mi juz ktos radzil) czy bedzie ona zalozona.
    A z kolei odblaski eleimnuje (w pewnym stopni) polar a nie UVka.. więc nie dziwię się że ci ich nie wygasza uvka..
    UVka w zaszadzie w cyfrze spełnia rolę wyłącznie ochronną dla szkła a nie chroni przed UV (bo matryce nie są tak czułe na uv jak niektóre klisze) - tu zdabia są podzielone
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  5. #25
    Bywalec Awatar Tomek W.
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    118

    Domyślnie

    No czyli nie ma super rozwiazania, nad filtrem polowkowym sie zastanawialem jakis czas temu, tylko co sie dzieje jak na niebie np sa drzewa - w sensie ze niebo to tylko czesc kadru albo ze np kamienica albo budynek nachodzi na niebo i wypelnia 3/4 kadru to czy przypadkiem filtr polowkowy nie sciemni mi gory budynku ? Bo przeciez o taki efekt mi nie chodzi.
    CANON 40D + EF 24-105L

  6. #26
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek W. Zobacz posta
    No czyli nie ma super rozwiazania, nad filtrem polowkowym sie zastanawialem jakis czas temu, tylko co sie dzieje jak na niebie np sa drzewa - w sensie ze niebo to tylko czesc kadru albo ze np kamienica albo budynek nachodzi na niebo i wypelnia 3/4 kadru to czy przypadkiem filtr polowkowy nie sciemni mi gory budynku ? Bo przeciez o taki efekt mi nie chodzi.
    Filtry polówkowe najlepiej stosowac z systemem typu Cookin.Wykorzystujac mozliwosci systemu i rózne rodzaje połówek mozna sobie poradzic z kamienica czy budynkiem.jezeli chodzi o gałezie połówka nie pomoze raczej.Pozdrawiam.

  7. #27
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek W. Zobacz posta
    Wasze rady byly super przydatne tlyko malo wnosza do tematu ale dzieki.
    Wnoszą... tylko do Ciebie nie dociera że to z Tobą a nie ze sprzętem jest coś nie tak. I dokupowanie kolejnego osprzętu a może coraz droższych obiektywów też Ci w tym nie pomoże.
    Pierwsza rada: pokora.
    Druga rada (powiązana z pierwszą): błędami za nieudane zdjęcia najpierw obarczaj siebie i tu szukaj rozwiązania, sprzęt to tylko narzędzie. Jak gwoździa krzywo wbijesz to wina młotka czy Twojej celności uderzenia młotkiem?
    Jeśli "a bo kompakt robił lepiej" to sprzedaj lustrzankę w cholerę i wracaj do kompakta skoro nie chcesz nauczyć się JAK robić zdjęcia lustrzanką .

    Trzecia rada: nie rób pod słońce.

  8. #28

    Domyślnie

    Czytam ten wątek z zainteresowaniem, ponieważ te same problemy miałem jeszcze niedawno po nabyciu nowej cyfrówki.

    To ja uważałem, że jeśli fotografuję dukt leśny w słoneczny dzień, to sprzęt powinien uwzględnić mi w niedalekiej oddali obłoczki na niebie, jasne refleksy promieni słońca przebijające się przez korony drzew i na koniec wspaniale wyostrzyć tuż obok okazałą brzozę.

    A guzik prawda, aby nie napisać G... prawda, to nie oko ludzkie.

    To szkoła kompromisu, to ja muszę decydować, co jest ważniejsze i później w RAW temu się dokładnie przyjrzeć i dobrze wielokrotnie kombinować, jeśli mi zależy na zdjęciu.
    Pozdrawiam.

  9. #29
    Uzależniony Awatar Wats0n
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Posen Bloody Posen
    Wiek
    43
    Posty
    996

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Jeśli "a bo kompakt robił lepiej" to sprzedaj lustrzanke w cholerę i wracaj do kompakta skoro nie chcesz nauczyć się JAK robić zdjęcia lustrznką .
    Można to wkleic do regulaminu?
    Tako rzecze Watson.
    There are no stupid questions, just stupid people.
    Wątek galeryjny na CB/Portrety@CB/Meksyk@CB/Sport@CB //Galeria przejściowa

  10. #30
    bwicher
    Guest

    Domyślnie

    Z całym szacunkiem, ale zdjęcia nagich krzaków w parku w pochmurny dzień nie będą soczyste bo... sama scena nie jest "soczysta", poza tym wysokie drzewa też zabierają sporo światła przez co zmienia się kontrastowość sceny. Proponuję spróbować szerokich kątów na wolnej przestrzeni i przede wszystkim przywrócić oryginalne ustawienia aparatu - nie wiadomo jaki wpływ na foty miało manipulowanie w picture stylach.

    Pozdrawiam

Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •