Strona 15 z 79 PierwszyPierwszy ... 513141516172565 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 821

Wątek: [test] TAMRON 70-200 2.8 Di LD Macro

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar Fan nr 1
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Bielsko Biała
    Wiek
    53
    Posty
    284

    Domyślnie

    Prawdę mówiąc zupełnie nie kumam w jaki sposób jakiś obiektyw miałby "pogłębiać cienie" .

  2. #2
    Początki nałogu Awatar Misiaque
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    392

    Domyślnie

    Jak byś wyjaśnił przyciemnianie ciemnych partii obrazu? Bo to mówiąc delikatnie jest średnio naukowo wytłumaczalne Raczej sugerujesz się niesłusznie tymi samplami.

  3. #3
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Misiaque Zobacz posta
    Jak byś wyjaśnił przyciemnianie ciemnych partii obrazu? Bo to mówiąc delikatnie jest średnio naukowo wytłumaczalne Raczej sugerujesz się niesłusznie tymi samplami.
    Ależ bardzo prosto. Szkła albo powłoki antyodblaskowe mają duże tłumienie i nie przepuszczają bardzo słabego światła, stąd ciemne partie obrazu robią się czarne.
    Ze szkieł które miałem to samo było w Tamronie 17-50/2.8 i Canonie 10-22.

    Zobacz jeszcze raz tego sampla:
    http://www.negatyw.org/test/tamron70200/2.jpg
    W cieniach są czarne plamy, w ogóle nic nie widać.

    Przy szkle krajobrazowym takim jak Canon 10-22 to było wkurzające trochę, bo dodatkowo pogłębiało problem niskiej rozpiętości tonalnej aparatu. Co do Tamrona 17-50/2.8 to szybko się okazało że portrety z niego wychodzą słabo, właśnie przez zbyt duży kontrast i przy okazji fatalny bokeh.
    Ostatnio edytowane przez MMM ; 14-04-2008 o 00:42

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    W cieniach są czarne plamy, w ogóle nic nie widać.
    Musze mieć chyba zupełnie rozstrojony monitor bo u mnie na zdjęciu koparki z cieni wyłaniają się szczegóły, choć słabe, ale są.
    W zdjęciach z anteną również.
    A co za problem przy wywoływaniu rawa wydobyć szczegóły z cieni (kosztem delikatnych szumików oczywiście

    Ja chciałbym by kolory były prawie jak w C, PRWIE
    5d mkII | 35L | C50mm 1.4 | C85mm 1.8 | 135L | Skyport | 2x580exII

  5. #5
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hubert01 Zobacz posta
    A co za problem przy wywoływaniu rawa wydobyć szczegóły z cieni (kosztem delikatnych szumików oczywiście
    Na tej zasadzie to wszystko można "dorobić", CA usunąć i nawet z kita w wersji I uzyskać jakość eLki.

  6. #6
    Coś już napisał Awatar zejleman
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    49
    Posty
    74

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Ależ bardzo prosto. Szkła albo powłoki antyodblaskowe mają duże tłumienie i nie przepuszczają bardzo słabego światła, stąd ciemne partie obrazu robią się czarne.
    Ze szkieł które miałem to samo było w Tamronie 17-50/2.8 i Canonie 10-22.

    Zobacz jeszcze raz tego sampla:
    http://www.negatyw.org/test/tamron70200/2.jpg
    W cieniach są czarne plamy, w ogóle nic nie widać.

    Przy szkle krajobrazowym takim jak Canon 10-22 to było wkurzające trochę, bo dodatkowo pogłębiało problem niskiej rozpiętości tonalnej aparatu. Co do Tamrona 17-50/2.8 to szybko się okazało że portrety z niego wychodzą słabo, właśnie przez zbyt duży kontrast i przy okazji fatalny bokeh.

    Z całym szacunkiem - czasami przydaje się kalibracja monitora

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 448

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zejleman Zobacz posta
    Z całym szacunkiem - czasami przydaje się kalibracja monitora
    Zgadzam się w zupełności, u mnie w cieniach widać szczegóły.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  8. #8

    Domyślnie

    ale teorie... a wystarczyloby zeby niebo na L-kowym samplu bylo lekko inne - rozpraszajace swiatlo zapylenie, czy delikatne zachmurzenie i juz mamy cienie nie kruczo czarne... Na tych samplach IMO tylko i wylacznie mozna ostrosc oceniac.

  9. #9
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradl Zobacz posta
    Na tych samplach IMO tylko i wylacznie mozna ostrosc oceniac.
    Tylko że to widać od pierwszych sampli pokazanych przez Cichego i pisałem o tym już jakiś czas temu, to porównanie z C70-200/2.8IS tylko to potwierdza razem z brązową kolorystyką Tamrona.

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Hubert01, to nie takie proste, zwróć uwagę, że niezależnie od szkla histogram naświetla się do prawej. Dlaczego?

Strona 15 z 79 PierwszyPierwszy ... 513141516172565 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •