Strona 17 z 58 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 571

Wątek: Idę walczyć na Żytnią, pomocy...

  1. #161
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Góra
    Wiek
    66
    Posty
    472

    Domyślnie

    Już nie będę się wygłupiał z pisaniem o swoich doświadczeniach. Skoro tylu ludzi potwierdza naegatywy to coś w tym musi być.
    Przy mnie zdażyły się jeden incydent, związany ze sprzętem sprowadzanym z Azji (body 20D). Ale właśnie to gość, który przyniósł jedną z puszek (były dwie identyczne) robił awanturę, nie dając sobie powiedzić, że ma sprzęt niby nowy ale mocno felerny. Był to przypadek tzw "prawie-nówki" albo wielokrotni macanego sprzętu.
    A co do serwisu, szczególnie zakresu napraw bezpłatnych. Różnie jest w zależności od tego, czy jest to serwis fabryczny (jednostka organizacyjna fabryki Canona) czy też wynajęta firma, która podpisała z Canonem szczegółową umowę o współpracy. Ponadto istnieją jeszcze wielcy dystrybutorzy lokalni, którzy współfinansują serwis. A jak jest w Polsce, każdy widzi. Sprzęt z sieci (usa, niemcy, azja), prywatny import, TIPy ... Przez oficjalny polski rynek przechodzi ułamek tego sprzętu, który jest w rzeczywistości kupowany. Ale odsetek usterkowości jest kilkakrotnie wyższy od statystycznego światowego. Więc goście z Canona wyciągają logiczny wniosek - mamy doczynienia ze swoistym śmietnikiem.

  2. #162
    Bywalec Awatar bartolomic
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    164

    Domyślnie

    ale jakby nie bylo aparaty sa canona.. gdziekolwiek nie zakupione kaska trafia do tej wlasnie firmy - wiec jezeli Canon Polska nie moze sobie poradzic, to nalezy go wspomoc finansowo - skoro ktos naprawi aparat w Polce, to juz go nie naprawia w Nimeczech czy USA - zwykle przesuniecie finansow.

    No ale co to obchodzi kogokolwiek.. panowie na Zytniej patrza jak 8 godzin wyrobic i do domu, a Canon Polska jak zmaksymalizowac zyski, zeby przed centrala dobrze wypasc. I tak wszyscy maja ich w takim powazaniu, ze nawet Polski nie ma na europejskiej stronie Canona, Cash Backu w PL tez nie ma a to akcja europejska... jak widac samo wstapienie do EU (na papierze) nie oznacza ze jestesmy w Europie (przynajmniej inni tak to postrzegaja).

  3. #163
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fan nr 1
    Chyba nie jest
    Oj chyba jest..


    Cytat Zamieszczone przez Fan nr 1
    Z tego co się orientuje [...]
    Popatrzmy..

    Rekojmia dotyczy tylko i wylacznie relacji firma - firma. Dokonujac zakupu jako "Ty", czyli osoba prywatna, nie mozesz z niej skorzystac, gdyz Ci nie przysluguje to prawo.

    Mozesz za to oddac sprzet na "niezgodnosc z umowa" - na to masz dwa lata od chwili zakupu. Ale serwis nie ma tu nic do gadania, gdyz odpowiedzialnosc za niezgodnosc z umowa ponosi sprzedawca. W jego gestii lezy zalatwienie sprawy.. a czy zrobi to w serwisie na Zytniej czy w Honolulu to juz jego sprawa.

    Serwis rozpatruje tylko reklamacje w ramach gwarancji, a tą udziela na okres na jaki "mu sie podoba".. w naszym kraju Canon wybral rok czasu.

    Taki Samsung czy Olympus daja 2 lata. Kazdy decyduje o tym sam. I to ze w innym kraju obowiazuje inny okres, nie oznacza niczego innego, jak to, ze mozesz sobie taka gwarancje wsadzic... gdzies Podobnie jak kupony rabatowe itp itd etc.. Nie ma w tym nic niezgodnego z prawem.

    Co do zas wspomnianego HP, to dzialaja oni wbrew prawu - o ile wydanie innego sprawnego sprzetu nie jest niezgodne z prawem, bo jest jakas tam luka.. to niezgodnie z prawem robia to iz skracaja okres gwarancji do 6 miesiecy na "nowy" sprzet ktory odbierasz z serwisu. Ale zawsze pozostaje niezgodnosc z umowa.. pytanie tylko, czy wtedy tez obowiazuje? W koncu to juz zupelnie inny aparat..

  4. #164
    Bywalec Awatar bartolomic
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    164

    Domyślnie

    eh, oto Polska wlasnie... sadze ze w Bananowej Republice maja lepiej wszystko uregulowane niz u nas.. ale... w PL przynajmniej sie cos dzieje.. codziennie moze spotkac Cie zawal serca badz szlag trafic z powodu wlasnie takich rzeczy - a Zachod... Matrix i nic wiecej, po prostu bateryjki:P Pozdrawiam Wszystkich!

  5. #165
    Zablokowany Awatar pn_
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Wiesbaden
    Posty
    857

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    Polski nie ma na europejskiej stronie Canona, Cash Backu w PL tez nie ma (...) jak widac samo wstapienie do EU (na papierze) nie oznacza ze jestesmy w Europie (przynajmniej inni tak to postrzegaja).
    Nikon rulez? ;-)

  6. #166
    Bywalec Awatar bartolomic
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    164

    Domyślnie

    Eh te emocje:P Wybaczamy!

  7. #167
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pn_
    Nikon rulez? ;-)
    Rulez..? Hmm.. w sumie masz racje - Nikon rulez.. niestety pod wzgledem czasu jaki zajmuje im naprawa (po)gwarancyjna

    Jezeli mieszcza sie w okresie miesiaca, to znaczy ze miales szczescie i ktos sie pomylil zalatwiajac twoj sprzet poza kolejnoscia Dodzwonienie sie do serwisue jest awykonalne.. a jak juz nie ma zajetego sygnalu to czasem ktos podniesie sluchawke.. aby ja odlozyc

    Nie marudzmy wiec panowie, nasze problemy w porownaniu z serwisem Nikona to pikus.. tamten to dopiero "rulez"

  8. #168
    Bywalec Awatar bartolomic
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    164

    Domyślnie

    To fakt, niedawno zepsulem kolezance kompakta Coolpixa XXXX (nie pamietam numeru). Usilowalem sie dodzwonic do serwisu przez 2 dni, krecac nr czesciej niz raz na godzine. Napisalem maila, no ale rownierz cisza. Zadzwonilem wreszcie do jakiegos salonu Nikona, i zapytalem co jest grane. Po czym sprzedawca milym tonem poinformowal, ze przed chwilka rozmawial z serwisem, i ze wszystko ok, i zebym probowal dalej. Dalesze proby i kolejne porazki. Dzwonie jeszcze raz do sprzedawcy a ten (naprawde byl mily) powiedzial ze zaraz do Pana Miecia (czy jakos tam) zadzwoni i przelaczy... no i faktycznie. Potem nawet jak maila do serwisu napisalem, to odpowiedz dosstalem w ciegu 1h!!!

    Oczywiscie nie dalo sie zdiagnozowac usterki przez tel, ani przyblizonych kosztow naprawy okreslic, a "sprzet trzeba bylo wyslac na ogledziny" - dalej nie bede opowiadal bowiem tu chyba historie Canona i Nikona schodza sie juz w jedna calosc:P

  9. #169
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fan nr 1
    Chyba nie jest . Z tego co się orientuje istnieje ustawa o sprzedaży konsumenckiej , która precyzuje warunki gwarancji. Niezależnie od tego co twierdzi producent gwarancja to minimum 24 miesiące (dokładnie 12 mcy gwarancji + 12 rękojmi). Warunkiem jest by była to sprzedaż konsumencka, czyli jak bierzesz fakturę na firmę to masz tylko 12 miesięcy
    Chyba nie jest, ale z zupełnie innych powodów. Canon zawarł z tobą umowę na 24 miesiące i ani polskie prawo, ani sam Canon nie może jej zmienić. Jeśli by ją zmienił, tzn. że złamałby umowę sprzedaży. W takiej sytuacji, możesz po prostu wycofać się z zakupu.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #170
    Zablokowany Awatar pn_
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Wiesbaden
    Posty
    857

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    Nie marudzmy wiec panowie, nasze problemy w porownaniu z serwisem Nikona to pikus.. tamten to dopiero "rulez"
    Qrcze, nawet cytat zamiescilem, zeby bylo wiadomo, do czego odnosi sie to "rulez". Koledzy, prosze czytac ze zrozumieniem. Dziekuje.

Strona 17 z 58 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •