Witam. Ponoć jest jaka alternatywna "Żytnia". Nie wiem czy ten temat był poruszany w tym wątku, bo jest on dość długi i nie czytałem całego.
Moja przygoda z Żytnia jeszcze trwa, i powoli przestaje tracić cierpliwość![]()
Witam. Ponoć jest jaka alternatywna "Żytnia". Nie wiem czy ten temat był poruszany w tym wątku, bo jest on dość długi i nie czytałem całego.
Moja przygoda z Żytnia jeszcze trwa, i powoli przestaje tracić cierpliwość![]()
Ostatnio edytowane przez Hubert01 ; 12-05-2009 o 23:55
5d mkII | 35L | C50mm 1.4 | C85mm 1.8 | 135L | Skyport | 2x580exII
Ja też miałem ostatnio krzywą akcję z "Żytnią".
Popsuło mi się coś w obiektywie 50 mm 1.4, przestał działać AF. Zostawiłem go szwagrowi, bom spoza Warszawy a on jako tambylec miał oddać obiektyw po niedzieli do serwisu.
Dostarczyć dostarczył, mnie się nie spieszyło i tak po 2 czy 3 miesiącach przypomniałem sobie, że pasuje sprawdzić co z moją musztardówką. Dzwonię - oni mi mówią, że owszem, mają obiektyw oddany przez taką osobę, ale jest to 50 mm 1.8. Szwagier człek roztargniony - myślę sobie, że może jednak oddał swój obiektyw zamiast mojego. Poprosiłem go zatem o odbiór z serwisu tego niby 1.8. Szwagier odebrał i czyta opis ze szkła: "1.4!".![]()
Mój sprzęt: szara karta na smyczy | aluminiowa drabinka z dwoma stopniami | statywik na 11 cm | 2 filtry UV | pudełeczko ochronne na kartę pamięci | jedna karta pamięci | druga karta pamięci | trzecia karta świętej pamięci | pilot z antenką | dyfuzor | druga wersja dyskoteki 580 EX z doniczką na kwiaty lightsphere | musztardówka 50 mm 1.4 | jasny 24-70 | jasne i stabilne 70-200 z najdłuższą nazwą | 1 Duży Marek Trzeci.
Na 3 obiektywy, które regulowałem na Żytniej za pierwszym razem zrobili dobrze tylko jeden.
Dwa pozostałe wróciły "niby" poprawione, ale dalej miały BF/FF ...
Po kolejnych odsyłaniach, jazdach, umawianiu się, które nie przyniosły efektów, straciłem cierpliwość, a czas naglił.
Wysłałem więc sprzęt do serwisu w Berlinie. I co się okazało?
Ano oba szkła, które serwis na Żytniej rzekomo wyregulowałzostały w Berlinie wyjustowane, co potwierdzają rachunki, i działaja w końcu dobrze :-P.
Szkoda nerwów.
Szkła były regulowane na gwarancji, więc zapłaciłem tylko 70 euro za jedną eLkę która nie miała gwarancji europejskiej (+ przesyłka oczywiście, ale sprzęt z Berlina odebrał mi znajomy).
Niestety w Polsce gwarancja trwa tylko rok, więc serwis na Żytniej zażyczył sobie 120 zł za regulację każdego szkła, nawiasem mówiąc była to opłata bezpodstawna, bo mimo dwukrotnej "regulacji" dalej było nie tak, jak trzeba(co potwierdził serwis w Berlinie).
Jeżeli policzysz koszty "regulacji" na Żytniej, koszty dojazdu, zmarnowany czas, nerwy, zastanawianie się, co tym razem zrobią źle i czy sprzęt będzie gotowy na kolejne zlecenie, to uważam, że nie straciłem.
jak czytam te wszystkie wpisy to się zastanawiam czy wysyłać moją 450 do serwisu na żytniej czy od razu do berlina
wysiadło gniazdo karty, karta się nie zatrzaskuje a jak nie mam karty to pisze karta chroniona przed zapisem
podpowiedzcie co mam zrobić??
aparat na gwarancji
ja oddałem swóje 24-105 na kalibrację... był juz 3 razy!! wrrr...
po pierwszym razie lepiej ale AF działał koszmarnie długo...dziwne
po drugim razie... jak trafił to zyleta! wkocu coś... ale na 100 zdjęc nie trafiał w około 40%
po trzecim razie... AF pudłuje jeszcze bardziej, (tzn BF/FF... a do tego Aberacja sie ujawniła straszna.. załamka
jutro daje po raz 4 do serwisu... kurcze... czy naprawde Canon.jp sie nie interesuje działaniem serwsu?
Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...
Popatrz na daty tych wpisów. Sporo się tam jednak zmieniło. Myślę, że zrobią Ci to bez problemu. Ostatnio wysiadła mi 580EXII, zrobili w kilka dni, działa bez zarzutu.
Jarek
Jeśli masz sprzęt na gwarancji to ślij na Żytnią. W czym problem?
Masz proste do zdiagnozowania uszkodzenie więc nie powinni mieć problemów z naprawą. W końcu to serwis w Polsce więc będziesz miał dużo szybciej niż niemieckim. Mnie padła 580EXII, była jeszcze na gwarancji europejskiej ale dałem sobie spokój, bo mój TIP określił że czas oczekiwania na naprawę organizowaną przez niego to 1-2 miesiące. Dałem zarobic polakowi.
no i wysłałam naprawili to co się zepsuło wymienili płytkę
po podpięciu szkła okazało się że aparat robi bardzo ciemne zdjęcia a wręcz czarne
i znów muszę go im wysłać