Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Głębia ostrości w różnych obiektywach. Proszę o odrobinę teorii.

  1. #11
    Uzależniony Awatar myst
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    700

    Domyślnie

    A ja się zastanawiam, dla czego np Canon 35/2@4 daje dużo bardziej rozmyte tło niż Tamronek17-50@35mm/2.8@4 przy tym samym kadrze... ?
    5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.

    Maciek Toliński

  2. #12
    Początki nałogu Awatar Misiaque
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    392

    Domyślnie

    Pokaż :-)

  3. #13
    Uzależniony Awatar myst
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    700

    Domyślnie

    chwilowo nie mam za bardzo czasu, ale jak znajde chwile, to pstrykne i zamieszczę
    5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.

    Maciek Toliński

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez myst Zobacz posta
    A ja się zastanawiam, dla czego np Canon 35/2@4 daje dużo bardziej rozmyte tło niż Tamronek17-50@35mm/2.8@4 przy tym samym kadrze... ?
    Pewnie wychodzi jakość bokehu. Stałki niemal zawsze mają ładniejszy bokeh od zoomów.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  5. #15
    Uzależniony Awatar myst
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    700

    Domyślnie

    tak, i chyba dla tego da się rozpoznać więcej detali w 'nieostrej' części zdjęcia bo te krążki jakieś bardziej kanciaste
    5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.

    Maciek Toliński

  6. #16
    Początki nałogu Awatar Misiaque
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    392

    Domyślnie

    Też spodziewam sie, że to bokeh, ale podtrzymuję prośbę o ciekawy przykład. Kupiłbym tę 35/2 żeby mieć coś a'la Helios na Zenicie, ale Tamron nie ustępuje mu znacząco jakością obrazu, a ma do zaoferowania znacznie więcej. Więc choć z bokehem trzeba będzie się pogodzić, to niech wiem, co tracę ;-)

  7. #17

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez myst Zobacz posta
    A ja się zastanawiam, dla czego np Canon 35/2@4 daje dużo bardziej rozmyte tło niż Tamronek17-50@35mm/2.8@4 przy tym samym kadrze... ?
    http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=316

    powinno pomoc

  8. #18
    Uzależniony Awatar myst
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    700

    Domyślnie

    wain, to już czytałem i właśnie troszkę na przeciw upraszczaniu sytuacji z GO w tym wątku napisałem o moich odczuciach, że nie wszystko jest funkcją skali odwzorowania i krążka rozproszenia, a nawet jeśli, to jakieś dziwne coś tak manipuluje tymi parametrami, że dla tych samych ogniskowych i przesłon mamy różne GO (czy też ich rozkłady...)
    5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.

    Maciek Toliński

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Ale zaraz, mówisz o GO czy o rozmazaniu tła. To są dwie różne rzeczy.

    Moim zdaniem GO i to co na focie ostre pozostaje w miarę niezmienne przy tych samych parametrach obiektywu. A to o czym mówisz to jest oddanie nieostrości, które może różnić się bardzo pomiędzy obiektywami.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  10. #20
    Uzależniony Awatar myst
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    700

    Domyślnie

    Masz po części rację. Wydaje mi się jednak, że to właśnie rozmycie - rozmazanie tła ma pierwszorzędny wpływ na to co na zdjęciu Ci się wydaje nie ostre czy też ostre. Mogę z praktyki powiedzieć, że wcześniej gdy fotografowałem Tamronkiem 17-50@2.8 miałem dużo większy odsetek zdjęć po których nie było widać, że były nie ostre, niż teraz , gdy głównie fotografuję stałkami, przymkniętymi do 2.8 czy 3.5. Stałki wymagają według mnie dużo precyzyjniejszego celowania AF, pomimo pracy na tych samych przysłonach, bo ich genialne w pewnym sensie rozmycie tła obnaża wszelkie błędy.
    5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.

    Maciek Toliński

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •