Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 22 z 22

Wątek: Głębia ostrości w różnych obiektywach. Proszę o odrobinę teorii.

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Zgadza się, sposób rozmycia tła wpływa na odbiór zdjęcia, coś co nazywa się plastyką zdjęcia. Na sam technicznie wyznaczany parametr o nazwie GO on nie wpływa.
    I za piękne to zozmycie ludzie kochają niektóre obiektywy. Czasem nawet może być to lekko mydlane szkło ale pięknie rysujące. Kiedyś spotkałem się z tezą, że ładny bokeh dają szkła z nieskompensowaną aberracją sferyczną. Tłumaczono to korzystnym rozkładem jasności nieostro obrazowanego punktowego źródła światła w takim obiektywie. Żyletą takie szkło nie będzie ale obraz piękny.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  2. #22
    Uzależniony Awatar myst
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    700

    Domyślnie

    nie wiem jak to w teorii, ale wiem że spotkałem się z definicją GO mówiącą, że jest to obszar w którym sfotografowane obiekty wydają się być ostre, lub są niezauważalnie nieostre to jeśli chodzi o GO.
    Jeśli mowa o aberracjach, to 35/2 , 50/1.4 i 85/1.8 jakimi fotografuję aberrują chromatycznie jak jasna cholera i na początku się tym przejmowałem, a potem dowiedziałem się że one po prostu tak mają, i jak się przesiąde na Lki to będzie jeszcze gorzej
    5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.

    Maciek Toliński

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •