oczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem - po przeliczeniu 28 mm to 44 mm - Bresson fotografował 50 mm na małym obrazku, czyli standard - na aparacie Leica. (Myślałem że to oczywiste przeliczenie).![]()
W wielu źródłach czytałem że stosował ten zestaw w ogromnej większości
przypadków (co widać na jego zdjęciach). Jakoś nie kojarzę zdjęcia Bressona
gdzie byłoby widać szeroki kąt, albo coś dłuższego - ewidentnie widać ten standard 50 mm na wszystkich zdjęciach które widziałem.... a trochę ich widziałem, ale może ktoś widział więcej ?
(...)
W czasach Bressona mało fotografow zmieniało obiektywy w małym obrazku.50 mm było wszyte w aparat i kropka.Potem tez nie tak szybko w przecietnej torbie był dodatkowy obiektyw.W dalmierzowych rodzilo to kłopoty z wizjerami w produkowanych powszechnie lustrzankach dwuobiektywowych tez.Powstawały rózne mało sprawne konstrukcje,a reportaz rzadzi sie swoimi prawami.Sprzęt ma byc mocny i niezawodny.Pozdrawiam
Canon EF 17-40mm F4 L Lens - dobry wybór
Canon EF 17-40mm F4 L Lens
Jeżeli ten reportaż nie ma się ograniczać do pięknej pogody to C17-55/2,8 IS jest oczywistym wyborem. Tak to pomyślał Canon i tak jest dobrze.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Zgadzam się że 17-40 do reporterki byłby "najlepszy" choć w zasadzie między 2400 a 2800 nie ma wielkiej różnicy to można dopłacić i wziąć 17-55, zdecydowanie światło się przydaje, IS też jest nie do przecenienia.
Ew 16-35 2.8L ( mam do sprzedania w cenie 17-40 ) mogło by być dobrym rozwiązaniem. Światło i solidna konstrukcji w stworzona do reporterki.
GALERIA CB <========> GALERIA digart.pl
Canon EOS 5D + 24-105 f/4 L IS + 70-200 f4 L + 35 f/1.4 L + 580 EX + Jupiter 9 MC 85 f/2 + Sonnar 135 f/3,5MC - GENERALNIE CAŁA MASA SPRZĘTU, I TOTALNY BRAK UMIEJĘTNOŚCI
jęzli o reporterkę chodzi to polecam wspominanego Tamrona ale może w wersji analogowej czyli 28-75 f 2,8 (przydatne!!) i jak masz parcie na szeroko to coś szerokiego typu 10-20 lub 12-24 wtedy masz i dość wąsko i szeroko i cenowo jest dobrze... chyba ze wystarczy Ci 17-55 ale piszesz o szerokich tez to polecam jw. bo ogniskowe się nie dubluja a dziura jest niezauważalna.
Canon 1D MK III, 300D x2| BG-E1 | Tokina 12-24 f/4 SPRZEDAM | Canon: 24-70 f/2,8 L | | 28 f/1.8 | 50 f/1.4 | 85 f/1.8 | 75-300 f/4-5.6 | 420EX |
zamiennik RS-60E3 | EOS -> m42 | Revuenon 50 f/1,8 | MC 3M-5CA 8/500 | pierścionki | First Opticam PRO-6604G + inny badziewny trójnóg
www.nagor.prv.pl - FOTOblog.