Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Obiektywy do reporterki Canon 40D

  1. #11
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    Argument za 28 mm 1.8 - taką ogniskową fotografował Henri Cartier Bresson. :-)
    W życiu. Co najwyżej stosował zbliżony kąt widzenia obiektywu (ale też nie zawsze). Poza tym to nie argument - fotografuje się głownie tym, co między uszami
    Ostatnio edytowane przez an_zak ; 06-04-2008 o 20:56

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez starling Zobacz posta
    Witam wszystkich,
    od kilku ladnych lat uprawiam fotografie tradycyjna moim wiernym Canonem A1
    Wyglada na to, że zmarnowałes tych kilka ładnych lat jesli zadajesz takie pytania. Twój obiektyw to 17-40 L.

  3. #13

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an_zak Zobacz posta
    W życiu. Co najwyżej stosował zbliżony kąt widzenia obiektywu (ale też nie zawsze). Poza tym to nie argument - fotografuje się głownie tym, co między uszami
    oczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem - po przeliczeniu 28 mm to 44 mm - Bresson fotografował 50 mm na małym obrazku, czyli standard - na aparacie Leica. (Myślałem że to oczywiste przeliczenie).
    W wielu źródłach czytałem że stosował ten zestaw w ogromnej większości
    przypadków (co widać na jego zdjęciach). Jakoś nie kojarzę zdjęcia Bressona
    gdzie byłoby widać szeroki kąt, albo coś dłuższego - ewidentnie widać ten standard 50 mm na wszystkich zdjęciach które widziałem.... a trochę ich widziałem, ale może ktoś widział więcej ?
    (...)

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    oczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem - po przeliczeniu 28 mm to 44 mm - Bresson fotografował 50 mm na małym obrazku, czyli standard - na aparacie Leica. (Myślałem że to oczywiste przeliczenie).
    W wielu źródłach czytałem że stosował ten zestaw w ogromnej większości
    przypadków (co widać na jego zdjęciach). Jakoś nie kojarzę zdjęcia Bressona
    gdzie byłoby widać szeroki kąt, albo coś dłuższego - ewidentnie widać ten standard 50 mm na wszystkich zdjęciach które widziałem.... a trochę ich widziałem, ale może ktoś widział więcej ?
    (...)
    W czasach Bressona mało fotografow zmieniało obiektywy w małym obrazku.50 mm było wszyte w aparat i kropka.Potem tez nie tak szybko w przecietnej torbie był dodatkowy obiektyw.W dalmierzowych rodzilo to kłopoty z wizjerami w produkowanych powszechnie lustrzankach dwuobiektywowych tez.Powstawały rózne mało sprawne konstrukcje,a reportaz rzadzi sie swoimi prawami.Sprzęt ma byc mocny i niezawodny.Pozdrawiam

  5. #15

    Domyślnie

    Canon EF 17-40mm F4 L Lens - dobry wybór

  6. #16
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    Jakoś nie kojarzę zdjęcia Bressona
    gdzie byłoby widać szeroki kąt, albo coś dłuższego - ewidentnie widać ten standard 50 mm na wszystkich zdjęciach które widziałem.... a trochę ich widziałem, ale może ktoś widział więcej ?
    (...)
    Oczywiście. Bresson sporadycznie, ale jednak, stosował szeroki kąt... ale akurat nie w tym typie fotografii, z którego jest znany - w krajobrazie

  7. #17
    air-photo
    Guest

    Domyślnie

    Canon EF 17-40mm F4 L Lens

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie

    Jeżeli ten reportaż nie ma się ograniczać do pięknej pogody to C17-55/2,8 IS jest oczywistym wyborem. Tak to pomyślał Canon i tak jest dobrze.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  9. #19
    Bywalec Awatar tomygun
    Dołączył
    Nov 2006
    Wiek
    42
    Posty
    204

    Domyślnie

    Zgadzam się że 17-40 do reporterki byłby "najlepszy" choć w zasadzie między 2400 a 2800 nie ma wielkiej różnicy to można dopłacić i wziąć 17-55, zdecydowanie światło się przydaje, IS też jest nie do przecenienia.
    Ew 16-35 2.8L ( mam do sprzedania w cenie 17-40 ) mogło by być dobrym rozwiązaniem. Światło i solidna konstrukcji w stworzona do reporterki.
    GALERIA CB <========> GALERIA digart.pl
    Canon EOS 5D + 24-105 f/4 L IS + 70-200 f4 L + 35 f/1.4 L + 580 EX + Jupiter 9 MC 85 f/2 + Sonnar 135 f/3,5MC - GENERALNIE CAŁA MASA SPRZĘTU, I TOTALNY BRAK UMIEJĘTNOŚCI

  10. #20

    Domyślnie

    jęzli o reporterkę chodzi to polecam wspominanego Tamrona ale może w wersji analogowej czyli 28-75 f 2,8 (przydatne!!) i jak masz parcie na szeroko to coś szerokiego typu 10-20 lub 12-24 wtedy masz i dość wąsko i szeroko i cenowo jest dobrze... chyba ze wystarczy Ci 17-55 ale piszesz o szerokich tez to polecam jw. bo ogniskowe się nie dubluja a dziura jest niezauważalna.
    Canon 1D MK III, 300D x2| BG-E1 | Tokina 12-24 f/4 SPRZEDAM | Canon: 24-70 f/2,8 L | | 28 f/1.8 | 50 f/1.4 | 85 f/1.8 | 75-300 f/4-5.6 | 420EX |
    zamiennik RS-60E3 | EOS -> m42 | Revuenon 50 f/1,8 | MC 3M-5CA 8/500 | pierścionki | First Opticam PRO-6604G + inny badziewny trójnóg

    www.nagor.prv.pl - FOTOblog.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •