A teraz pomysl, jak nie jestes z wawy i 3 razy do nich wedruj, badz slij kuriera
A teraz pomysl, jak nie jestes z wawy i 3 razy do nich wedruj, badz slij kuriera
Nie no, rewelacja. Trzy razy musiałeś tam chodzić i palcem pokazywać jak mają skalibrować, a przecież to wszystko powinno wyjść skalibrowane już z fabryki.
Moja rada jest taka:
- puszka ma FF/BF to wymieniaj na inny egzemplarz,
- obiektyw ma FF/BF to wymieniaj na inny egzemplarz,
w serwisie na Żytniej to tylko moga sp******ić zamiast naprawić. Niech się Canon martwi co zrobić z obiektywami czy aparatami które nie powinny opuścić fabryki a jednak trafiły do klienta.
Doświadczenie z serwisem nauczyło mnie tego że nie będę już więcej frajerem i żadnego źle skalibrowanego sprzętu nie dam sobie wcisnąć. Każdy nowy obiektyw od razu wymieniam do skutku, a jeśli sprzedawca się przed zakupem na takie warunki nie godzi to niech spada, kupię gdzie indziej. W Wawce mam takiego która ma bardzo dobre ceny a sprzęt można w ciągu tygodnia bez żadnego powodu i tłumaczenia zwrócić, jeśli jest tylko w stanie idealnym.
Nie jestem z wawy, ale fakt - mieszkam niedaleko.
Za to nie mam np możliwości fotografowania co weekend ładnych gór, jezior czy morza ;-) Może dlatego zająłem się fotografowaniem ludzi :-)
Ale niestety nic na to nie poradzę, że jest tylko jeden serwis... Mogło by go w ogóle nie być, tak to przynajmniej jest jakaś nadzieja... ;-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
OK, na pewno łatwiej jest znaleźć uczciwego, taniego i pomocnego sprzedawcę w każdym mieście, niż dobry autoryzowany serwis. Ale pomyśl o osobach, które takiego sprzedawcy z różnych powodów znaleźć nie potrafią - jedyną drogą wtedy jest niestety serwis - powiesz - frajer...
Poza tym, jeśli zwracasz w stanie idealnym to znaczy, że ten "uczciwy" sprzedawca sprzeda ten sprzęt komuś zielonemu, zupełnie nieświadomemu. Inaczej niezależnie od stanu słał by do Canona, ze względu na wadliwy produkt...
Ostatnio edytowane przez kmleon ; 02-04-2008 o 17:12 Powód: Automerged Doublepost
A na samym końcu dochodzimy do tego że winę za sytuację ponosi firma Canon, która wypuszcza na rynek źle skalibrowany sprzęt. Przecież mają statystyki napraw i kalibracji w swoich serwisach i wiedzą ilu ludzi męczy się z tym ich niedorobionym często sprzętem, więc mogli by dać chociaż regulację FF/BF w oprogramowaniu na CD.
Inny problem też jest taki że sprzęt z polskiej dystrybucji jest droższy niż kupiony normalnie w detalu w USA np B&H i spora część sprzedawców z polskiej dystrybucji w ogóle nie korzysta. Utrudnia to ewentualne zwroty i powoduje że najłatwiej wcisnąć sprzęt następnemu klientowi bo może nie zauważy i kłopot z głowy.
Krótko mówiąc to Canon jest winny całej sytuacji, a to co się dzieje po trafieniu sprzętu do sklepu to tylko następstwo.
Masz absolutną rację.
Pytanie, czy Canon w ogóle chce coś z tym zrobić? Podejrzewam, że mają to głęboko gdzieś, bo prawdopodobnie bilans ich działalności przy tak ustawionych parametrach sprzedaży wychodzi im najlepiej na plus, czyli:
1. więcej zarobić
2. więcej sprzedawać => 1
3. obniżyć jakość, bo można wtedy więcej wyprodukować => 2
4. zmniejszyć liczbę i jakość serwisów, co daje mniejsze koszty działalności => 1
5. ograniczyć gwarancję do minimum => więcej ludzi odpłatnie będzie regulować sobie sprzęt => 1
6. ograniczyć możliwości grzebania samemu w ustawieniach sprzętu - po gwarancji => 5
7. itd...
Wszystko kręci się jak świat światem wokół tego samego... Oczywiście model jest bardzo uproszczony i nie należy go nawet komentować, chodzi tylko o uzmysłowienie sobie, że raczej z tym nie wygramy...
Możemy tylko narzekać, przebierać jak MMM przy zakupie, lub się frajerzyć i regulować przez serwis ;-) A potem znowu trochę ponarzekać ;-)
Pozdrawiam!
Jedyna nadzieja, że inne firmy (np.Sony) zaczną dodawać kalbrację z poziomu puszki we wszystkich modelach lustrzanek i zmuszą naszą ulubioną firmę do tego samego (czego sobie i Wam życzę).
BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie
Ale tak było jeszcze rok temu. Teraz jak dasz obiektyw do kalibracji do body z aparatem na gwarancji to ci nawet bez pytania skalibrują najpierw aparat do wzorca. W sumie to nawet logiczne, przecież aparat powinien być ustawiony do wzorca, takie jest założenie w momencie produkcji i taki stan uznaje się za prawidłowy. Jeśli body ma FF/BF czyli wadę to zostaje ona usunięta przez kalibrację.
Jakieś dwa lata temu napisałem na tym forum, że Canon powinien dać soft do kalibracji precyzji autofokusa. Niektórzy forumowi mądrale skomentowali to następująco - jakie by to było nieszczęście i ile by serwisy miały wtedy pracy z naprawą tego co zepsują użytkownicy.
Minęły dwa lata i dwa topowe modele (obie jedynki) mają zaimplementowaną funkcję kalibracji obiektywów i body.
I co? - czy serwisy z tego powodu zalewane są tymi puszkami z powodu źle działającego autofocasa? Otóż nie, każdy kalibruje sobie jak chce body i obiektywy i jest wdzięczny za tą funkcję. Wszystkie body powinny mieć taką możliwość.
A jak ktoś namiesza sobie w ustawieniach to zawsze może skasować te wpisy lub po prostu wyłączyć funkcję lub zresetować body i wrócić całkowicie i do ustawień fabrycznych. Kalibracja wbudowana w body to dużo lepsze rozwiązanie niż kręcenie obiektywami i body w serwisie.
Wyobraźmy sobie sytuację, że kupujemy takie "kręcone" body i musimy wszystkie nasze obiektywy znowu dopasowywać do nowej puchy lub odwrotnie puchę do obiektywów. To przecież jakaś paranoja.
W przypadku body z regulacją precyzji autofocusa po prostu kasujemy wpisy i jeżeli będą potrzebne dokonujemy własnych korekt. Problemu "przekalibrowanego" autofocusa nie ma.
Wiem, że ideałem było by żeby wszystko zawsze działało jak należy ale tak nie jest i raczej nie będzie, a coraz wyższe rozdzielczości matryc powodują że defekty te są coraz bardziej denerwujące.
Myślałem, że po nowych jedynkach wszystkie kolejne body będą miały tą regulację ale przykład 450D pokazuje, że tak nie jest. No cóż, miejmy nadzieję, że wyższe modele (nie tylko jedynki) będą jednak posiadały taką możliwość, tym bardziej, że Nikon D3 i D300 mają taką możliwość.
A na koniec dodam, że w obecnym body nie mam tego problemuchociaż przeszedłem przez to i wiem jak to wkurza.
_____________
aparat Canon