Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
Krótko mówiąc to Canon jest winny całej sytuacji, a to co się dzieje po trafieniu sprzętu do sklepu to tylko następstwo.
Masz absolutną rację.
Pytanie, czy Canon w ogóle chce coś z tym zrobić? Podejrzewam, że mają to głęboko gdzieś, bo prawdopodobnie bilans ich działalności przy tak ustawionych parametrach sprzedaży wychodzi im najlepiej na plus, czyli:
1. więcej zarobić
2. więcej sprzedawać => 1
3. obniżyć jakość, bo można wtedy więcej wyprodukować => 2
4. zmniejszyć liczbę i jakość serwisów, co daje mniejsze koszty działalności => 1
5. ograniczyć gwarancję do minimum => więcej ludzi odpłatnie będzie regulować sobie sprzęt => 1
6. ograniczyć możliwości grzebania samemu w ustawieniach sprzętu - po gwarancji => 5
7. itd...

Wszystko kręci się jak świat światem wokół tego samego... Oczywiście model jest bardzo uproszczony i nie należy go nawet komentować, chodzi tylko o uzmysłowienie sobie, że raczej z tym nie wygramy...
Możemy tylko narzekać, przebierać jak MMM przy zakupie, lub się frajerzyć i regulować przez serwis ;-) A potem znowu trochę ponarzekać ;-)

Pozdrawiam!