Sposób jest taki: kupujesz sprzęt a sprzedający wystawi Ci fakturę VAT na Twoją firmę. Jeżeli sprzęt kosztuje mniej niż 3.500 złociszy netto, to staje się kosztem jednorazowo i w całości. Jeśli natomiast kosztuje więcej niż 3.500 + Vat, to staje się środkiem trwałym i możesz, a nawet powinieneś go amortyzować. W jakim okresie amortyzuje się taki sprzęt nie wiem niestety.
Co do odliczenia podatku VAT, to w formularzu VAT-7, jaki składasz comiesięcznie do US znajduje się rubryka "zakup środków trwałych" czy jakoś tak podobnie (jest to na drugiej stronie formularza, którego nie mam przy sobie, więc cytuję z pamięci).
Pozostaje jeszcze problem, czy zakup takiego sprzętu zostanie uznany przez US. Ale tutaj sprawa wydaje mi się dosyć prosta: kosztem firmy może być to, co służy do osiągania przychodu, więc w przypadku firmy o profilu "komputerowo - ochrona środowiska" nie powinno być kłopotu z uzasadnieniem takiego wydatku przed US.