Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Co lepsze- 100-400 L czy 70-200 L + 2x

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Jeśli masz body, które mało szumi przy ISO3200, to też się nada...
    nie no, bez przesady... 300d z 70-300 5.6 robiłem dobre koncertówki z ręki przy ISo 800/1600. A tu dodatkowo IS jest.

    Jeszcze jedno, czym się różni IS starszej generacji od nowszej ?
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Cichy
    nie no, bez przesady... 300d z 70-300 5.6 robiłem dobre koncertówki z ręki przy ISo 800/1600
    A ja parę fajnych fotek mam z 28-135IS, i to często cropowanego. Ale jak rozumiem poruszasz się w wyższej lidze cenowej (skoro pytasz o 70-200/2.8, 100-400 i 28-300) - czyli i wymagania co do zdjęć są wyższe. A żeby mieć podobną kombinację czas/przysłona to w 28-300 musisz podbić ISO 4x w porównaniu do 70-200/2.8 w analogicznej sytuacji.

    Cytat Zamieszczone przez Cichy
    Jeszcze jedno, czym się różni IS starszej generacji od nowszej ?
    Nie wiem, czy tak samo jest w 28-300 (bo to ekstremalny obiektyw jest), ale w ogólności nowszy IS:
    a) nie głupieje na statywie (wykrywa i się wyłącza)
    b) ma Mode 2 ze stabilizacją tylko w poziomie (panoramowanie)
    c) chyba daje jeden stop stabilizacji więcej (2 vs. 3)

  3. #13
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Michigan, USA
    Wiek
    48
    Posty
    91

    Domyślnie

    a moze jesli juz chodzi o 400 to:

    EF 300 f4 IS L + EF 1.4 II

    ostrzejszy od 100-400 na długim koncu.

    z 70-200 2.8 IS + EF 2.0 to moim zdaniem porażka, mydło i oraz wolno strasznie.

    a dodatkowo zyskujesz rewelacyjna 300 ze swiatlem f4 oraz IS.

    --
    Mariusz

  4. #14
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Szczerze radze: swiatlo 2.8 , IS, pchac sie do przodu gdzies z flanki, iso 800/1600 .
    Nie kombinowac z konwerterami, ciemniejszymi szklami czy bez IS - to polsrodki.
    Cropnac zawsze mozna, ale najlepiej to podejsc blizej po prostu a i monopod sie moze przydac

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Ehem, ale przecież w ogólności jeśli rozmowa jest o obiektywie na koncerty (gdzie koncert - definicja typowa: ciemno, refletory, artyści, pewna, ale nie za duża odległość) to dyskusji w zasadzie nie ma - 70-200 ma idealny zakres i idealną jasność 400 do tego to jak armata na muchy.

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    400 musi być... Ale czemu bez IS ten 70-200 ?
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cichy
    400 musi być... Ale czemu bez IS ten 70-200 ?
    Eee, coś chyba próbujesz trollować ;-) wersja z IS jest ponoć minimalnie gorsza optycznie. Tym niemniej moim zdaniem na koncerty lepiej mieć IS - bo częściej jest się w okolicach względnie kiepskich warunków, gdzie i tak z definicji (1/60s, 200m) żylety nie będzie, a IS może zmniejszyć szanse poruszenia fotki. Wersję bez IS warto IMHO wybrać, gdy planujemy focić przy co najmniej średnim świetle.

  8. #18
    sv
    Guest

    Domyślnie

    na koncert to polecam:
    na scene: 16-35/2,8
    reszta:
    50/1,4
    85/1,8
    135/f2
    300/4is

  9. #19
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven
    na koncert to polecam:
    na scene: 16-35/2,8
    reszta:
    50/1,4
    85/1,8
    135/f2
    300/4is
    A mi zupelnie wystarczyly 17-40 4L i 70-200 2.8 IS L .
    Podales najjasniejsze i najostrzjsze (no, do 85tki mialbym watpliwosci) szkla... a czy pomyslales nad tym - kiedy znalezc czas i w miare jasne miejsce na ich zmiane?
    Bo ja wczoraj i przedwczoraj blogoslawilem fakt ze mam 2 body, na kazdym inne szklo

    Aha... zeby wejsc na scene to trzeba miec albo plecy, albo legitki i akredytacje

  10. #20
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    A mi zupelnie wystarczyly 17-40 4L i 70-200 2.8 IS L .
    Podales najjasniejsze i najostrzjsze (no, do 85tki mialbym watpliwosci) szkla... a czy pomyslales nad tym - kiedy znalezc czas i w miare jasne miejsce na ich zmiane?
    Bo ja wczoraj i przedwczoraj blogoslawilem fakt ze mam 2 body, na kazdym inne szklo

    Aha... zeby wejsc na scene to trzeba miec albo plecy, albo legitki i akredytacje
    Jasne, ze Twoj zestaw wystarczy. zrobilem sporo fot koncertowych 70-200/2,8 bez ISa i bylo wszystko ok. Jednak jest roznica miedzy 135mm z 70-200, a 135/2 Z tymi zmianami objektywow to nie jest tak zle. czesto focisz z jednego miejsca i dobiersz sobie ogniskowa (trzeba tylko taka stalke miec ze soba) do miejsca.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •