Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Oświetlenie w studio - lampa błyskowa vs światło ciagłe

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie Oświetlenie w studio - lampa błyskowa vs światło ciagłe

    Co nam dodatkowo daje studyjna lampa błyskowa od oswietlenia ciaglego w studio? Jak to mozna wykorzystac?
    A moze jest odwrotnie?

    Prosilbym o opinie w ktorym kierunku warto/nalezy zmierzac?

    Pozdrawiam
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Mniejsze zużycie prądu, niższa temperatura w studio. I dużo większa moc. Palnik 300Ws w ciągu jednego, krótkiego błysku jest w stanie wyemitować tyle światła, ile żarówka 300W w ciągu sekundy. No i nie wiem, jakie są możliwości regulacji siły świecenia w przypadku oświetlenia stałego. Lampy błyskowe mają taką regulację.
    Ostatnio edytowane przez Kolaj ; 26-03-2008 o 12:41
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  3. #3
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Mniejsze zużycie prądu, niższa temperatura w studio. I dużo większa moc. Palnik 300Ws w ciągu jednego, krótkiego błysku jest w stanie wyemitować tyle światła, ile żarówka 300W w ciągu sekundy. No i nie wiem, jakie są możliwości regulacji siły świecenia w przypadku oświetlenia stałego. Lampy błyskowe mają taką regulację.

    Wydawac by sie moglo iz latwiej ustawic swiatla ktore swieca ciagle, widze ich rozklad, natezenie, cienie, latwiej je ustawic, itd - ale moze to tylko takie wrazenie "laika"?

    Z drugiej strony chyba lampy blyskowe sa bardziej wymagajace co do wiedzy i doswiadczenia (ustawienie, moc, kierunek itd) - czy dla kogos kto zaczyna nie jest latwiej z swiatlem ciaglym?

    Swiatlo ciagle chyba tez moze miec regulacje natezenia?
    A moze te 2 zrodla sie uzupelniaja?
    Dla mnie jest to dosc trudny/nieznany temat, czytalem troche o tym ale mam nadal dosc wysoki "szum informacyjny".
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Dla mnie jest to dosc trudny/nieznany temat, czytalem troche o tym ale mam nadal dosc wysoki "szum informacyjny".
    a trafiłeś wcześniej na ten temat:
    http://canon-board.info/showthread.php?t=31635

    a w nim ten poradnik:
    http://www.cyberfoto.pl/szkola-fotog...y-poradnik.htm
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    Dzieki, tak przegladalem te posty, ale jak rozumiem tam jest bardziej recepta co powinno byc w owym przypadku.
    Mnie bardziej interesuje zrozumienie tego calego zagadnienia - blysk/swiatlo ciagle - roznice/korzysci/zalety i wady.
    Pozdrawiam

    PS
    Poradnik jeszcze nie "studiowalem" - wydaje sie iz jest tam sporo wiedzy. Dzieki.
    Ostatnio edytowane przez marekk_ok ; 26-03-2008 o 13:35
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  6. #6

    Domyślnie swiatło ciągłe nie tyklko do produktów i fotografii

    Pozwolę sobie odgrzać kotleta. Mam przed sobą zadanie: nagrać krótkie filmiki z portretami załogi pewnej firmy. Plan jest taki: białe tło i dwa światła ciągłe w parasolkach, jedno na ścianę, drugie na delikwenta + 150cm blenda od spodu.

    Portret - popiersie
    kemera - 5d mark2
    szkło - 1.8 85 lub 1.4 50 (jeśli uda mi się oświetlić w miarę równomiernie tło)
    i tu pytanie do Was, czy taki zestaw to obsłuży:

    http://allegro.onet.pl/oswietlenie-c...527974314.html


    wiem że do video to jest prowizorka jednak nie zamierzam często wykonywać "kamerowania" - to raczej jednorazowy nr, a sam zestaw chciałbym wykorzystywać później do produktów, gdzie przy świetle ciągłym mógłbym pobawić się flagami np. w celu modyfikacji odbić itd.

    Czy moje rozumowanie ma sens? Z jakimi trudnościami mogę się spotkać?
    5d II/1.4 50 USM/1.8 85 USM/szukam lokalu na studio (Zabrze i okolice)
    www.grygiel-fotografia.pl

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    3city
    Wiek
    40
    Posty
    1 719

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Co nam dodatkowo daje studyjna lampa błyskowa od oswietlenia ciaglego w studio? Jak to mozna wykorzystac?
    A moze jest odwrotnie?

    Prosilbym o opinie w ktorym kierunku warto/nalezy zmierzac?

    Pozdrawiam
    ja bym zmierzał w kierunku błyskowego...
    Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Co nam dodatkowo daje studyjna lampa błyskowa od oswietlenia ciaglego w studio? Jak to mozna wykorzystac?
    A moze jest odwrotnie?
    zalety lamp błyskowych: oszczędność energii elektrycznej, nie nagrzewa studia
    zaleta świateł ciągłych: pokazują rozkład cieni.

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Prosilbym o opinie w ktorym kierunku warto/nalezy zmierzac?
    Lampy błyskowe ze stałym oświetleniem pilotującym.
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  9. #9
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta

    zalety lamp błyskowych: oszczędność energii elektrycznej, nie nagrzewa studia

    zaleta świateł ciągłych: pokazują rozkład cieni.


    Lampy błyskowe ze stałym oświetleniem pilotującym.
    Czyli jesli temperatura w studio moze byc wysoka (czasem jak mniemam moze sie przydac np. focenie aktow), i jesli nie przejmujemy sie zuzywaniem energii elektr. to swiatlo ciagle jest wowczas lepsze - latwiej je modelowac i panowac nad nim?
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  10. #10
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    255

    Domyślnie

    Warto zmierzać w kierunku lamp błyskowych do postu Kolaja można dodać jeszcze zysk w postaci synchronizacji.
    Mordo Ty moja !

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •