40d...
40d...
Witam
Wybieram się z moim sprzętem do serwisu Canona w Berlinie. Czy jest chętna osoba na wycieczkę. Koszty biorę na siebie. Chciałbym tylko jednego - pomocy w dogadaniu się na miejscu. Wyjazd z Gryfina i okolic i najlepiej jak najszybciej bo gwarancja się kończy.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien, co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Wiecie może, czy do jazdy (samochodem) po Berlinie potrzeba wykupić jakiś bilecik?
Body, stałki, zoomik
W samym centrum obowiązuje strefa ekologiczna i bez zielonej winietki raczej bym nie wjeżdżał... Koszt takiej winietki na miejscu w stacji TUV coś koło 5-10EUR (na stałe) w polsce koło 100zł i trwa to około tygodnia, w DE od ręki.
Benzyniaki dostają wszystkie zieloną plakietkę, natomiast Diesle chyba tylko spełniające normę EURO3 lub wyprodukowane po 2007
Więcej szczegółów tutaj: http://www.umweltzone.pl/
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
co do szczegółów to akurat w Berlinie linię strefy ekologicznej wyznacza linia kolejki S-Bahn. Mandat za wjazd do strefy to o ile dobrze pamiętam 40EUR.
I jak teraz tak zaglądam pod powyższy link, to tam jest podane, że mogą wjechać zółte i zielone plakietki, ale jak byłem miesiąc temu to wydawało mi się że na znakach była już tylko zielona plakietka....
Tu jest jeszcze pdf informacyjny dla Berlina: http://www.berlin.de/sen/umwelt/luft...teninfo_pl.pdf
Ostatnio edytowane przez betinus ; 02-05-2011 o 21:30 Powód: Automerged Doublepost
sprzętu kupa... a chęci coraz mniej....
Naklejki obowiązują zielone i żółte. Tydzień temu otrzymałem żółtą w stacji TUV razem z informacją, iż mój samochód może przebywać w strefie bez problemów do końca roku. Potem muszę się dowiedzieć czy nadal mogę na nią wjechać.
Serwis nie znajduje się w tej strefie, więc jak ktoś chce dojechać do niego to można ją pominąć. Dzisiaj właśnie odebrałem sprzęt i przy okazji pojeździłem po centrum i żaden policjant nie robił mi problemów.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien, co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Hmm, dzięki za info, ale powiedzcie please (ASAP bo jade jutro skoro świt) gdzie jest jakaś WYRAŹNA mapka z zaznaczeniem granicy strefy? Za diabła nie mogę znaleźć... Jadę do serwisu + hotel w pobliżu (biorę żonkę na 2 dniową wycieczkę ) na Gotthardstrasse 96. Da się ominąć tą plakietkę, czy już się łapię? Po mieście i tak będziemy S-Bahnem jeździć...
A te TUV stacje to gdzieś przy granicy znajdę czy nerwówka w samym Berlinie? Jakieś papiery są wymagane?
Z góry serdeczne dzięki!
Body, stałki, zoomik
Z tego co ja pamiętam (bo załatwiał to teść) to wystarczyło ksero dowodu rejestracyjnego, nawet auto nie musiało być na miejscu (wydali plakietkę z nr rejestracyjnym do samodzielnego naklejenia). Ewentualnie jak masz Diesla to jakiś dokument (homologacja, certyfikat) jaką normę spełnia Twój samochód. Generalnie wszystkie potrzebne rzeczy są pod powyższym linkiem do PDF'a czyli niewiele.
A granicą strefy jest jak już pisałem linia S-Bahn (na Google Maps można sprawdzić jest oznaczona "S"): wszystkie drogi wewnątrz pierścienia wyznaczonego przez kolejkę wymagają plakietki.
A co do kolorów to zgadza się, że zagraniczne samochody mają jeszcze okres przejściowy, ale na znakach w samym Berlinie już nie widziałem tej informacji, dlatego napisałem z własnej obserwacji podczas ostatniej wizyty.
Prawdę powiedziawszy to kilka razy zdarzało mi się wjechać do strefy bez plakietki (samochód stał nawet przez noc) i nikt się nie przyczepił, chociaż faktem jest to że były to obrzeża strefy
Co do samej stacji to ciężko mi powiedzieć najlepiej poszukać czynnych stacji na stronach TUV.
sprzętu kupa... a chęci coraz mniej....
Lepiej późno niż wcale. Podam adres stacji blisko serwisu(jeśli 2 km. to blisko) , gdzie można bez problemu załatwić nalepkę od ręki. Koszt 5 euro.
Dekra Automobil GmbH
Kurt-Schumacher-Damm 28
13405 Berlin, Deutschland
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien, co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Spóźnione trochę, ale dzięki serdeczne wszystkim za informacje. Koniec końców jechałem bez nalepki, ale jakoś się udało Post darogryfa odczytałem dopiero po powrocie - wielka szkoda, bo do tego serwisu miałem ze 2 minuty pieszo z hotelu!!!
A propos - jak ktoś chce połączyć serwisowanie z małym city-break to polecam właśnie Dorint Airport-Hotel Berlin Tegel na Gotthardstrasse 96. Dość tani (płaciłem 54 euro za nocleg w pokoju dwuosobowym), 10 min. z buta do serwisu prostą drogą, 5 min. do stacji metra jadącego do centrum.
Polecam wziąć coś dłuższego, bo pewnie można fajne detale lotnicze porobić - co 5 minut nad naszym oknem przelatywał lądujący samolot
Co do serwisu skalibrowali mi 5DII, 35L (musieli bo ruszyli body, do którego 35 był wcześniej regulowany) oraz 24LII. Z ostatnim po odbiorze była tragedia - loteria gorsza jak na starcie. Wezwano techników, pokazałem im problem, oni wzięli mnie do swojego pokoju, pokazali jak kalibrują, coś tam mierzyli i stwierdzili, że dzień wcześniej było idealnie a teraz coś się przesunęło. Padła hipoteza, że może płyta główna w body szwankuje, ale koniec końców obiecali poprawić w godzinę. Po godzinie faktycznie odebrałem sprzęt ponownie, pani stwierdziła, że wyregulowali raz jeszcze (czyli z płytą nic nie robili - chyba, bo patrz uwagi na końcu). Na dowód dostałem na karcie zdjęcie wykresu oraz kilku przedmiotów do których sam wcześniej celowałem pokazując problem. Kilkanaście strzałów testowych, bo żona już mocno zniecierpliwiona - było lepiej - więc do "dziękuję" i do domu.
A w chacie spore zdziwienie, okazało się, że muszę wrzucić MA +4 żeby nie mieć mydła. Niby inne oświetlenie, ale następnego dnia w dziennym to samo i tak już zostało. Z włączonym MA jest lepiej niż na początku - nie ma że 100% idealnie, ale rozrzut mniejszy i raczej większość używalna jest, przynajmniej do tej pory. Ogólnie szkło obejrzał po sąsiedzku Nowart i stwierdził, że wydziwiam
Dodatkowe uwagi:
+ za wyczyszczenie płytki z punktami AF (sami od siebie to zrobili),
+ za błyskawiczną realizację reklamacji
- za wielkiego palucha na tylnej soczewce 35L
- (duży) za 2 rysy jak od śrubokrętu na body w okolicy spustu migawki oraz 2 ubytki farby na dolnej krawędzi puszki... Trochę dziwne straty jak na samą regulację.
Body, stałki, zoomik