
Zamieszczone przez
popmart
kompletna nieznajomośc przepisów prawnych.
1.Istnieje odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową na 24 mc (jest to dość skomplikowany w formie akt w różnym okresie trwania realizowany na różnych warunkach) i nie ma z tym wiele wspólnego tgz gwarancja. Sprzedawca nie może się od niego uchylać w jakikolwiek sposób
2.Gwarancja producenta na towar dla odbiorcy końcowego jest dobrowolną umową zawieraną bądź nie w momencie dokonywania transakcji. zawarcie umowy gwarancyjnej nie zwalnia z odpowiedzialnością sprzedawcy ale producent także nie musi dawać tgz gwarancji może polegać jedynie na dokumentach zakupu i drodze "niezgodności towaru z umową" (reseler- klient koncowy) i renkojmi (między producentem/dystrybucją a reselerem)
3.Do realizacji obu warunków konieczny jest dokument zakupu (zazwyczaj na terenie danego kraju lub w bardzo nietypowych przypadkach danego regionu i tylko gwarancja jest uwzględniana a nie "zgodnośc z umową"), aby realizować zgodność towaru z umową lub rękojmę oczywiście trzeba mieć polski dokument zakupu.
4. w handlu między firmami obowiazuje rękojmia i takowa jest potrzebna do realizacji roszczeń z tytułu wadliwgo towaru (ma nieco inne zasady niż niezgodność towaru) i tu właśnie tego brakuje towar został zakupiony w GB i tam posrednik musi realizować umowę ponieważ nioe posiada jej z lokalnym dystrybutorem towaru (brak faktury zakupu)
5. Trza się troszkę oriętować w prawach rynku a nie dyrdymały opowiadać.