Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy ... 89101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 114

Wątek: Uwaga na zakupy torby czy plecaka Lowepor

  1. #91
    pikus73
    Guest

    Domyślnie

    Witam,

    Szczerze Tobie współczuję Wiem, że niestety takie sytuacje mają miejsce bo od roku walczę z pewną niemiecką firmą + polscy wspólnicy i wiem jak może być traktowany nie tylko klient kupujący towar w Polsce ale także o zgrozo w sklepie niemieckim.

    Swoje przygody wraz z dowodami złodziejstwa i nieuczciwego traktowania mnie z kolei przez inną firmę postaram się opisać w najbliższym czasie.
    Życzę powodzenia w walce z cwaniakami oszukującymi klientów.

    Pozdrawiam

  2. #92
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    214

    Domyślnie

    Firma X, Y, Z ... ZZZ jest be. Doniesień przybywa, a ludzie dalej, jak baranki kupują na Allegro lub w innych wysyłkowych punktach. Dalej jak osiołki płacą kasę zamin towar sprawdzili. Niezmiennie jak nie powiem co szukają oferty najtańszej z najtańszych.... Chyba nie tędy droga. Czas zacząć dbać o własny interes! Co, sprzedawca ma się za Was troszczyć? Naiwne.

    A w kwestii tych postów wymieniających z imienia i nazwiska nieuczciwą firmę. Gdyby takowa złożyła pozew do sądu o publiczne zniesławienie, to autor posta i właściciel forum mieli by poważne kłopoty. Przy prawidłowym sformułowaniu pozwu sąd nie będzie się zajmował transakcją, która była przyczyną wszystkiego. Zajmnie się jedynie przedmiotem sprawy, czyli publicznym pomówieniem. To też w kwestii dbania o własny interes. Czasem ktoś z czystej głupoty i w przypływie emocji coś napisze i problem. Sprzedawca zwróci kaskę za plecak czy coś tam, ale koszty sądowe za pomówienie będą znacznie wyższe.

    Wielu wzięło sobie do serca maksymę "klient nasz Pan". Tylko że Pan to brzmi dumnie i nie licuje z nieodpowiedzialnością, arogancją, brakiem roztropności i przezorności. Pan Klient rozwija sprzedawcę poprzez finansowanie jego działalności w dobrze pojętym wspólnym interesie. A resztę to sobie sami dokumajcie.
    Tylko Canon. Po 30 latach uzbierało się tego sporo

  3. #93
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 1jac Zobacz posta
    Firma X, Y, Z ... ZZZ jest be. Doniesień przybywa, a ludzie dalej, jak baranki kupują na Allegro lub w innych wysyłkowych punktach. Dalej jak osiołki płacą kasę zamin towar sprawdzili. Niezmiennie jak nie powiem co szukają oferty najtańszej z najtańszych.... Chyba nie tędy droga. Czas zacząć dbać o własny interes! Co, sprzedawca ma się za Was troszczyć? Naiwne.
    akurat w przypadku Foto-Raju i Fotoitu nie ma najmniejszych problemow z odbiorem osobistym, bo to sa normalne sklepy.
    www albo tez flickr

  4. #94
    Początki nałogu Awatar pawel-foto
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    57
    Posty
    342

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 1jac Zobacz posta

    A w kwestii tych postów wymieniających z imienia i nazwiska nieuczciwą firmę. Gdyby takowa złożyła pozew do sądu o publiczne zniesławienie, to autor posta i właściciel forum mieli by poważne kłopoty. Przy prawidłowym sformułowaniu pozwu sąd nie będzie się zajmował transakcją, która była przyczyną wszystkiego. Zajmnie się jedynie przedmiotem sprawy, czyli publicznym pomówieniem. To też w kwestii dbania o własny interes. Czasem ktoś z czystej głupoty i w przypływie emocji coś napisze i problem. Sprzedawca zwróci kaskę za plecak czy coś tam, ale koszty sądowe za pomówienie będą znacznie wyższe.
    Opisanie zaistniałej sytuacji to nie pomówienie. Oczywiście, sądzę że autor może wszystko udowodnić-czyli zakup w danej firmie, uszkodzenie towaru, rozmowy telefoniczne-po bilingach wprawdzie nie widać w jakiej sprawie dzwonił ale można założyć, że nie rozmawiał o pogodzie. No i co do sądów to powinna się tam, rzeczywiście znaleźć ta firma za niedotrzymanie warunków umowy kupna-sprzedaży.
    1DIII, 6D, 450D; G10. S 8/3,5(F); S 14/2,8; C15/2,8(F); C 16-35/2,8 II; C 24-70/2,8; 28-105/3,5-4,5; C 50/1,4; C 135/2,0; C 70-200/2,8 IS; C 70-200/4; C Ex.1,4x II; C Ex.2x II, 580Ex II; 430Ex.... Studio w Kielcach (7xELFO)-możliwość wynajęcia ... SPRZEDAM:C 24-70/2,8, C 20/2,8....KUPIĘ obudowę podwodną do G10 (WP-DC28)

  5. #95
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 1jac Zobacz posta
    ............ Gdyby takowa złożyła pozew do sądu o publiczne zniesławienie, to autor posta i właściciel forum mieli by poważne kłopoty. .
    A nie jest czasem tak iz nie ma przestępstwa, jeżeli zarzut uczyniony niepublicznie jest prawdziwy (art. 213. § 1. K.k.).
    Dodatkowo - nie popełnia przestępstwa zniesławienia, kto publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut służący obronie społecznie uzasadnionego interesu.

    I tutaj chyba to ma zastosowanie - forumowicz podniosl te kwestie w celu ostrzezenia innych czlonkow formum - potencjalnych klientow tej firmy - wiec chyba jest to spolecznie uzasadniony interes?
    Wazna i kluczowa sprawa to prawdziwosc zarzutu.
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  6. #96
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    214

    Domyślnie

    Popatrz na sprawę trochę szerzej. Nie tylko z punktu postawionej wcześniej tezy, że autor posta jest kryształowo czysty a sprzedawca to drań. Na tak postawioną tezę jest stosowna interpretacja ją udowadniająca.
    Ja zawsze szukam wad w kryształach. Później jest zdecydowanie łatwiej. Bo na przykład mogło się przewinąć w korespondencji zdanie o sposobie zadośćuczynienia lub naprawienia szkody. Jakakolwiek propozycja sprzedawcy, która została przez klienta zbagatelizowana. To już przejaw złej woli i niechęć do załatwienia polubownego przez kupującego. I co wtedy? Wtedy atak medialny jest nieuzasadniony, a przynajmniej moralnie niejednoznaczny.
    A czy zdajecie sobie sprawę ile takich spraw jest inspirowanych przez konkurencję? Nie?
    Mój apel odnosi się jedynie do tematu "dbałość o własny interes" przed faktem popełnienia czegoś nieroztropnego. Tyle i tylko tyle. Ale jak ktoś lubi kłopoty to przecież jego sprawa. Smutne to, ale jakże swojskie.

    Dodam jeszcze jedno. Transakcja handlowa to forma umowy cywilno-prawnej. Obie strony są równoprawne. Sprzedanie bubla to pewien margines działalności handlowej, może się przytrafić każdemu. Zła obsługa usunięcia wad nadaje się do sądu tak samo jak publiczne opluwanie. Zaczyna się i kończy na równości podmiotów wobec prawa.
    Ostatnio edytowane przez 1jac ; 28-03-2008 o 10:07
    Tylko Canon. Po 30 latach uzbierało się tego sporo

  7. #97
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    275

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popmart Zobacz posta
    czemu się dziwisz że polski dystrybutor lowepro nie realizuje gwarancji z innych kanałów dystrybucyjnych niż polskie oficjalne ? ma za darmo wymieniać plecaki na których to zarobił kanał angielski ?

    czemu to polski dystrybutor firma zupełnie nie zwiazana z angielskim dystrybutorem ma realizować gwarancje za kogoś ?

    a sam Canon także ma podział regionalny i sprzętu z HK czy USA nie zrobia ci w Europie ...

    podsumowująć : niska cena cudów nie czyni ... lecz przeważnie pułapki
    Bywa różnie, moja córka kupiła portmonetkę w Arkadii (Warszawa), kilka dni później w Monachium zauważyła wadę, a stała obok sklepu gdzie ta sama firma miała swoja stoisko. Weszła do środka, pokazała w czym rzecz i portmonetka - dosyć droga została wymieniona, a sprzedawczyni gorąco córkę przepraszała za zdenerwowanie z powodu wadliwego produktu .....

    Pozdrowienia, swnw.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    I
    A przymierzam się właśnie do zakupu Daypacka - gratuluję panu impra straconego klienta... ciekawe czy jednego?
    Nie jednego ale conajmniej dziesięciu zgodnie ze sprawdzoną na całym świecie regułą rynkową. Jeden źle obsłużony klient to strata dziesięciu.
    Wiele firm w Polsce to meteory szybko się pojawiają i znikają mając nadzieję, że prawa rynku ich nie dotyczą.

    Dobra rada: ja kupując - po pewnym niemiłym zdarzeniu, pytam o serwis, szczegółowo czytam regulamin i jeśli znajdę coś niezgodnego z przepisami to albo rezygnuję albo jeśli towar, który chcę kupić jest tylko wtym miejscu, piszę do Federacji Konsumentów "www.federacja-konsumentow.org.pl" i z odpowiedzią zjawiam się w sklepie lub wysyłam ja emailem - działa cudownie .


    Pozdrowienia, swnw.
    Ostatnio edytowane przez swnw ; 28-03-2008 o 11:35 Powód: Automerged Doublepost

  8. #98

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 1jac Zobacz posta
    Firma X, Y, Z ... ZZZ jest be. Doniesień przybywa, a ludzie dalej, jak baranki kupują na Allegro lub w innych wysyłkowych punktach. Dalej jak osiołki płacą kasę zamin towar sprawdzili. Niezmiennie jak nie powiem co szukają oferty najtańszej z najtańszych.... Chyba nie tędy droga.
    No fajnie, tylko ze nie kazdy mieszka sobie w warszawie, 3miscie czy innym miejscu gdzie wszystko jest tak latwo dostepne. U siebie mam tylko MediaMarkt i Fotojokera gdzie po 1 ceny sa niezbyt konkurencyjne a po 2 i tak dany towar jest sprowadzany na zamowienie. Lowepro albo Tamron, nie widzialem takich firm u mnie w miescie wiec nie mam mozliwosci pomacania sobie nawet sprzetu, a jezdzenie 100km do poznania czy wrocka nie oplaca mi sie za bardzo ani czasowo ani finansowo.
    Ponawiam tez moje pytanie, gdzie czlowiek ma sie zglosic ze sprzetem posiadajacym gwarancje dozywotnia kedy dany sklep zostal zlikwidowany.
    pudelko z dziura

  9. #99
    Początki nałogu Awatar piotrr
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    436

    Domyślnie nie ma gwarancji bez papierka..

    gwarancja jest umową, więc musi być konkretnym dokumentem z postanowieniami. Jeśli jej nie masz, to na podstawie dowodu zakupu sprzedawca odpowiada tylko wg przepisów ogólnych - czyli ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
    Takie wypisywanie, że jest gwarancja dożywotnia to raczej marketing - jeśli firma w której nabyłeś towar się zwinie - nie możesz liczyć na nic poza uprzejmością producenta - do którego nie zawsze się nawet opłaca wysyłać towar ( np. jeśli jest z Tajwanu) Pozdrawiam

  10. #100
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    poza PL---Dublin
    Posty
    51

    Domyślnie

    no wspolczuje takich problemow....ja dzis kupilem dzis CompuTrekker AW za 79 euro ;-) nowy i z gwarancja.


    pozdr
    jarek

Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy ... 89101112 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •