"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
[QUOTE=dziobolek;961586]
(...) Nie jestem FanBoyem tej firmy, a moje opinie to zdanie posiadacza(...)[QUOTE]
Policz swoje posty wychwalające Sigmę i napisz to jeszcze raz...
Sam byłem w posiadaniu trzech obiektywów Sigmy jeszcze na analogach. Z dwoma miałem problemy (nowe). Podchodzę do tej firmy z rezerwą, co jest zrozumiałe, choć jest kilka modeli, które kuszą i może jeszcze kiedyś...
Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...
Bazuję na własnych doświadczeniach.
Mam/miałem Sigmy, nie mam powodów do narzekań, jestem zadowolony więc... chwlę i polecam
Również znam kilka osób które miały kłopoty, ale nie były to sprawy nie do rozwiązania.
Choć znam też jedną osobę, która po dwóch próbach kalibracji w serwisie
nadal nie była zadowolona z efektów i... sprzedała Sigmę.
Wiesz, do niedawna posiadałem TYLKO Sigmę, ale jakiś czas temu doszedł jeszcze Tamron,
i jego także zachwalam i polecam, bo uważam go za zacne szkiełko.
Pozdrówka!
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
A pomidory lecą, lecą, lecą...
No i dobrze ;-) tak trzymać
Pozdrówka!
Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 22-04-2011 o 13:03 Powód: Automerged Doublepost
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
posiadam sigme 50 1.4 i jestem z niej zadowolony
co prawda dobrze gdy body ma mikroregulację, bo na moim 7D przy pełnej dziurze skorygować front focus
a ogólnie co do marki (mam wiele sigm, tamronów i canonów, przestałem "uaktualniać" sygnature) to ostatnio doszła mi SIGMA DC 18-50 2.8 EX MACRO wersja z 72 mm przednią soczewką i uważam, że jest dużo lepsza od ogólnie dobrze postrzeganego tamrona 17-50 2.8 (ma fajniejszą kolorystykę zdjęć niż ta "trupia" z tamrona)
Canon 7D mk II + TAMRON 17-50 2.8 VC + C24-105 4 L IS + C70-200 2.8LIS + SIGMA 100-300/4 DG + SIGMA 50/1.4 EX DG + 50/1.8II + SIGMA x1.4 APO + Manfrotto 055XPROB + Manfrotto 804RC2
SZUKAJKA Canon-Board
Miałem Sigmę 20mm f/1.8 i dobrze ją wspominam. Wymieniłem na 24L (pierwszą wersję) i cały jestem szczęśliwy.
teraz moja historia z sigmą 50mm
kupiłem w fotoit Warszawa, przez allegro.pl 1700 z fvat
przyszła dnia następnego i naturalnie FF, wiadomo serwis, moim zdaniem obiektyw nie działa poprawnie, więc jest prosto mówiąc wadliwy.
1 wychodzą sprzeczne informacje na temat kosztu przesyłki, okazuje się że serwis nie utożsamia się z firmą SIGMA, i tu obstawiam że sigma specjalnie powołała zewnętrzny serwis aby umyć ręce od padaki jaką sprzedają i zwalić na serwis, przez co uzytkownicy tej marki muszą się użerać z serwisem, który tak naprawdę nazywa się http://www.foto-service.pl/ i mają gdzieś że to do pracy itd.
2 fotoit dał :fvat, swoją gwarancję, gwarancje światową. Okazuje się że w Polsce światowa gwarancja nie obejmuje nie polskich obiektywów-paradoks.. Chore i się z tym wcale nie kryją, mają w dupie to że zapłaciliśmy za sprzęt i to w Polsce(FVat) dziwne zasady wyznaje SIGMA.
3 czyli naprawiają tylko sprzęt który został sprzedany po zawyżonych cenach i specjalnie to wydłużają, zmieniają zdanie, nie wiedzą jak.. Mam sigme 30mm i kalibracja trwała dosłownie 3dni, dziś już wiem że mój obiektyw i aparat będzie w serwisie 2tygodnie przynajmniej! Naturalnie tylko dlatego że nie przepłaciłem, zabrano mi gotówkę na sprzęt (1700 sobie gdzieś tam spoczywa, a ja nie mam obiektywu, i nie wiadomo czy dotrze dobry), zabrano mi do tego aparat którym zarabiam i nie ma gadania.
4 obsługa
a) sigma polska - wzorcowa, czułem że obsługuje mnie osoba z pasją, naobiecywała że wszystko załatwi zadzoni do serwisu i będzie tak jak należy- naprawdę myślałem że mnie zrozumiała, poprosiła o nr seryjny, zadzwoniła za 10 min i przeprosiała - muszę zapłacić za kuriera w obie strony, ale tak jest.. Myśle ok bardzo miła pani, dam szanse tej sigmie. Okazało się że pani ŚCIEMNIAŁA i w serwisie nic na ten temat nie wiedzieli.
b) serwis sigma - przyjęli aparat i ani telefonu, @ nic!
c) serwis sigma - po moim telefonie w piątek(wysłałem w poniedziałek) oznajmia że nie naprawi obiektywu bo nie mam ich gwarancji, usmiałem się(zabrzmiało to tak jak gangsterzy mówią o ochronie lokalu..) czy czasem nie mam płacić im haraczu od zdjęć nim zrobionych.. no ale od słowa do słowa, wyrozumiała pani stwierdziła że zadzwoni do fotoit i bedzie sie chciała dogadać. Telefon za jakiś czas od serwisu- fotoit zapłaci za NAPRAWĘ i daje obiektyw do kalibracji.
d) serwis sigma dzwonie dzisiaj (środa) dlaczego nie ma mojego zestawu jeszcze u mnie. Odbiera prawdziwy "..." rozmowa.. "proszę opisac mi panią z którą pan rozmawiał" bo to na pewno tak nie było, cisnie sie odpowiedz typu wysoka blondynka z olbrzymimi cyckami dekolt po pępek itd..ale odpowiadam że nie wiem, bo skąd jak nawet mości panicze z serwisu się nie przedstawiają. Myślę- jak ktoś zadaje pytania tego typu, nie ma pojęcia o pracy typu "call center", co za tym idzie skoro koles odbierający telefon nie ma pojęcia o swojej pracy to jacy serwisanci tam pracują, czy nie zostają im czasem jakieś części po naprawach itd... Po rozmowie, w której stwierdziłem fakty ów serwisant rzucił słuchawką! szkoda że nie mieszkam przy serwisie..![]()
e) serwis sigma - dzwonię 2h później(środa), odbiera znajoma pani (zakładam że nie pracuje ich zbyt wiele przy telefonie w takim układzie) wie pan.. yyy pana obiektyw nie trafił jeszcze do kalibracji.. Cudownie! gadanko i że sie postara.
f) serwis sigma - teraz zadzwoniłem(środa 16:40) i chciałem odmówić kalibracji oraz zwrot obiektywu do fotoit, body do mnie nawet na mój koszt(psychicznie się już z nim rozstałem) i tu mnie zaskoczyli -skalibrowaliśmy pana obiektyw. W sumie teraz najbardziej zdenerwowało mnie to że jednak sie postarali i się dało zrobić(zapewne w serwisie nie wiedzą że są święta majowe oraz uroczystości papieskie, aparat zapewne jest zbędny). Mówię miłej pani, naprawdę jest miła że proszę o wysyłkę jutro tak aby dotarł na piątek. Miła pani - ale tak sie nie da "musimy wysłać FVat do opłacenia i dopiero jak pieniążki będą na koncie wyślemy sprzęt" czyli po komuniach..
mam też żal do fotoit, który to nie oznajmił w aukcji że gwarancja jest realizowana wyłącznie przez nich i występują niedogodności kupując u nich obiektyw, a u kogo innego już nie. Podobno fotoit wziął wszystko na siebie i opłaci "naprawę" więc uważam że zachowanie na idealnym poziomie obsługi klienta.
Za to mam ogromny żal do firmy SIGMA która zostawiła mnie z śmierdzącym piwkiem do wypicia, wszystko musiałem robić sam, tracić czas i pieniądze, okazywać proste ścieżki do wyjaśnienia problemu. Nie wiedziałem że zakupiony obiektyw nie ma jakies tam gwarancji i nie zrobiłem tego specjalnie, a zostałem potraktowany jakbym przynajmniej miał podróbkę..
I jeszcze raz jeżeli obiektyw nie trafia z 7 puszkami to znaczy że jest uszkodzony i powinien zostać naprawiony na GWARANCJI!! W sigmie PL uważają że obiektyw jest sprawny i nie uznają tej NAPRAWY jako gwarancyjną!
dopisałem do tego wątku bo jest o sigmie 50mm, ale może dać nowy temat np "serwis sigma", to juz niech moderator zadecyduje
I dlatego należy trzymać się od tej firmy jak najdalej się da - będę to powtarzał zawsze i wszędzie... choćby ze względu na ten żenujący serwis.