Wlasnie, najlepiej podobny jak MMM tylko z roznych odleglosci. Zdjecia z ZoomBrowsera z aktywnymi punktami AF.Foto net - nie to, żebym naciskał, ale Ty tu nie trać czasu na pisanie farmazonów tylko wrzucaj test, który na dziś obiecałeś!
Wlasnie, najlepiej podobny jak MMM tylko z roznych odleglosci. Zdjecia z ZoomBrowsera z aktywnymi punktami AF.Foto net - nie to, żebym naciskał, ale Ty tu nie trać czasu na pisanie farmazonów tylko wrzucaj test, który na dziś obiecałeś!
Witam, oto zdjęcia z mojej dzisiejszej wyprawy:
http://picasaweb.google.com/izdrowak/AlbumBezTytuU
EOS 40D + Sigma 50/1.4, ISO 200, JPEG. Jak robiłem zdjęcia? Punkt w centrum kadru ostrość, Wrzucam przesłonę 1.4 robię, potem kilka klatek na nieskończoność i bliżej by poruszać AF i ponowne ogniskowanie oraz przesłona 2.0, potem 2.8, gdzieniegdzie 5.6 i 8. Spostrzeżenia? Około 5-8% niecelność AF, generalnie działał szybko i nie sprawiał problemów. Zdjęcia zarejestrowane w JPG więc nie ma żylety i wiem o tym, CR2 zrobię jutro. Zdjęcia z kotkiem są ot tak, po prostu, kolejne ostrość na kontakt z około 5 metrów, potem nos psa z 3 metrów, wieża 2 metry, róg monitora około 0,5metra. Dalej odległość około 10m od słupka błękitnego, 20m roślinka w doniczce (tu AF trochę strzelał na boki po większym kontraście), 1 metr płot, to samo kwiat, 15 metrów izolatory od kabla, nieskończoność budynek, 20 metrów słup, 7 metrów pręt, 5m latarnia i rynna. Ostatnie 2 zdjęcia to kiepska interpolacja z CR2 robiona w faststone, pierwsz pokazuje, że takie małe makro też można, druga praca pod światło – aberracji nie zauważyłem, lub jest znikoma. Oczywiście przepuszczając te zdjęcia, gdyby zrobić je w CR2, przez np. phase one – były by bardzo ostre. Tutaj jednak chciałem pokazać jak pracuje ten obiektyw w sytuacji typowej dla amatora, idę i trzaskam zdjęcia, trafiam lub nie trafiam. Jutro porównam z Canonem 50/1.4, dziś pracował więc nie miałem go, pożyczam od znajomego.
Napiszę tak, osobo używająca świadomie tego obiektywu może z niego uczynić potężne narzędzie kreatywnej pracy z jakością zapierającą dech w piersiach. Jeśli komuś zależy na szybkości i ciut większej pewności z trafianiem w ostrość – chyba lepszy Canon. Jeśli ktoś potrzebuje jasnego obiektywu bo pracuje na przesłonach 1.4-2.8 – tylko Sigma, w Canonie powala mydło i aberacja – jutro zrobię porównanie. Już przy 2.0 Sigma jest przyjemnie ostra (zasada, że obiektyw o jasności 1.4 doskonale pracuje od 2.8 dotyczy większości szkieł). No chyba, że ktoś lubi wydawać kasę na 50/1.2 ale to inna półka.
Sugeruję patrzeć na te zdjęcia nawet na lekkim pomniejszeniu i nie doszukiwać się przesunięcia i BF i FF, bo to co jest na tych zdjęciach to norma występująca nawet w L Canona i nie ma sensu popadać w 2 centymetrowe paranoje. Czasem AF złapał jakiś kontrast obok punktu, jeśli kogoś drażni to przy przesłonie 1.4, niech pomyśli, że przy ciemniejszym obiektywie miał by ten sam efekt przy większej wartości przesłony a tu wystarczy lekko przymknąć. Mam praktyczne podejście do tego typu problemów i nie staram się znajdować problemu tam, gdzie go nie ma. Ja z ostrości jestem zadowolony, mając na względzie, że ta miękkość to JPG. Zdjęcia CR2 zrobię jutro do porównania by pokazać ostrość dla obu szkieł. Jeszcze jedno, mam zasadę, że jak robię ważne foty to pstrykam ten sam punkt za każdym razem przeostrzając i każde zdjęcie jest lekko inne niezależnie od obiektywuCzy to L czy inny BF.
dla mnie dramat... szklo za ponad tysia i prawie 30 stron problemow... co z tego, ze ma piekny bokeh skoro AF to loteria...
to tak jakby kupowac najnowsze body z rewelacyjna jakoscia obrazu i bez AF'a...
jak kupuje szklo to oczekuje, ze bedzie dzialac poprawnie, bo nie mam czasu, zeby odsylac do serwisu na jakies regulacje i inne...
Dlatego nigdy nie kupie zadnego "kundla"...
Swoja eLke wzialem pierwsza z brzegu i jest rewelacja, 50tke tez, nawet bez sprawdzania...jest OK
zatem dziekuje za taki szmelc jak ten w temacie
ale to tylko moje zdanie i nikt sie nei musi z nim zgadzac
pozdrawiam
Wprawdzie widziałem połowę probek ale jak dla mnie to AF porawnie ( nie czepiając się )
DAS APARAT
Przepraszam za bezceremonialność ale test robiony przez sprzedawcę / dystrybutora jest dla mnie nic nie warty. Można na przykład pokazać tylko te zdjęcia które wyszły, (chociaż ja tego nie zarzucam ale chodzi mi o wiarygodność).
Problemy opisywane przez różnych użytkowników są bardzo podobne, więc to nie jest jakiś wymysł tylko wygląda to na fabryczną wadę obiektywu. Czy wszystkich, tego nie wiadomo, może tylko niektórych serii... Oby.
W fotografii cyfrowej ludzie zawsze będą oglądali powiększenia 100% zdjęć na których przy f/1.4 wyjdzie błąd jeśli AF pracuje niedokładnie. Dlatego dziwni mnie naiwne tłumaczenie w stylu serwisu na ul.Żytniej że na odbitce formatu albumowego problemu nie widać. Wymagania są o wiele większe i to co powoduje że ludzie wybierają obiektywy Canona a nie Tamrony czy Sigmy to prawie zawsze jest autofokus (chyba że nie ma znaczenia np. 10-20 czy fisheye). Niech sobie w końcu Sigma kupi licencję na AF bo za takiego S50/1.4 z AFem pracującym jak USM to ja bym zapłacił nawet więcej niż 1500zł. Ale jeśli to ma być dobre na małej odbitce to dla mnie taki obiektyw jest do wyrzucenia.
MMM - tylko czy Canon te licencje na AF zechce sprzedac - moze mu sie to nie oplacic w dluzszej perspektywie?
Tak w ogole - czy Canon juz komus sprzedal licencje na AF?
Problemy innych producentow to w wiekszosci chyba rzeczywiscie AF - cos tu musi byc w samej specyfikacji/technologii u Canona "zaszyte" - ze nikt nie moze dorownac Canonowi.
40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R
a tam rozgryźć - przecież w takiej Sigmie (podobno największy producent obiektywów na świecie?), Tamronie czy innej Tokinie siedzą tęgie głowy i nie takie rzeczy rozgryzają.
Moim zdaniem Canon ma po prostu zastrzeżone pewne rozwiązania AF, które są optymalne dla swoich korpusów i tyle.
FF + 24-105 + 50 1.4
Co się czepiacie? FN zrobił te zdjęcia..a niecelność poniżej 8% to wynik którego nie powstydziła by się niejedna Lka (!!!) I co z tego że sprzedaje Sigme. Z tego co wiem to w FN można kupić np. statywy GoldPhoto, a ich nie poleci...przynajmniej tak było jak zadałem dawno temu pytanie mailem.
Pewnie jakbyście mieli Ferrari...to breloczek, czapeczka, skarpetki i Bóg wie co jeszcze też byście chcieli mieć z logo Ferrari. Bez znaczenia czy znajdziecie lepiej wykonane czapki z logo innej firmy.
Jestem fanem szkiełek Sigma ( 10-20; 20/1.8; 50/1.4; 150 Macro; 10mmFish-> rewelki) a nigdy nie trafiłem na wersję BF/FF. Nie sprzedaje Sigmy...tak na marginesie ;P