Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Tabelka korekcji Balansu bieli

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Tabelka korekcji Balansu bieli

    Witajcie!
    Czy mogłby mi ktoś wytłumaczyc w jakiej osi powinny sie znajdować punkty do zdjec z korekcja balansu bieli tak aby pierwsze zdjecie było np bliżej w światła szucznego a ostatnie światła naturalnego tak aby nie wchodzić w zielony.... itp Czy w osi pionowej czy poziomej [lub jak ktoś woli pn-pd wsch-zach :-) ] .. a moze jakoś ukośnie?
    Moze jest to gdzies szczegółowiej opisane oprócz instrukcji bo w niej jest niejasne

    Piotr
    Ostatnio edytowane przez Lutek ; 11-05-2005 o 15:08
    Lutek
    EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Ja zupełnie nie rozumiem pytania. Jakie osie? A światło sztuczne to jakie? Jedno drugiemu nie równe.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ja zupełnie nie rozumiem pytania. Jakie osie? A światło sztuczne to jakie? Jedno drugiemu nie równe.
    Chodzi o korekcję balansu bieli m.in. w 350D. White Balance Fine Tunning. Masz oś x i y dzielącą ekran na cztery ćwiartki.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Polaco
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    1 135

    Domyślnie

    [QUOTE=gietrzy]Chodzi o korekcję balansu bieli m.in. w 350D. White Balance Fine Tunning. Masz oś x i y dzielącą ekran na cztery ćwiartki.
    [QUOTE]
    Zawsze staralem sie rozgrzysc po co Canon cos takiego wpakowal i czy ktos to uzywa, nie lepiej robic zdjecia wRAW'ie i pozniej korekte w kompie ?? Ewentualnie ustawic na biala kartke i po klopocie
    Canon 20D + kit, Tamron 28-75 F/2.8, Canon 70-200 F/4, w planach cala reszta
    Troche moich knotow

  5. #5
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 200

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Polaco
    Zawsze staralem sie rozgrzysc po co Canon cos takiego wpakowal i czy ktos to uzywa, nie lepiej robic zdjecia wRAW'ie i pozniej korekte w kompie ?? Ewentualnie ustawic na biala kartke i po klopocie
    nie. jesli nosisz w torbie tablice filtrow konwersyjnych lub konwersji temperatur barwowych (mozna sciagnac np. ze strony Schneider-Kreuznach) to bez bawienia sie w balans bieli mozesz ustawic taka korekte, nie obawiajac sie o niedoskonalosc Custom WB.

    zupelnie inna kwestia jest, ze w RAW-ach mozna owszem robic, ale nie kiedy walisz setki zdjec w jednej sytuacji zdjeciowej. jesli przywozisz z imprezy 1000 RAW-ow, to wywolywanie ich potem recznie jest baaaaaardzo meczace i czasochlonne. a wywolywanie z automatu daje niewielkie korzysci nad JPEG-iem, a wciaz tracisz na nie sporo czasu.
    wtedy lepiej jest robic JPEG-i, bo szybciej a nieco gorszy efekt z reguly w takich sytuacjach nie ma znaczenia. wtedy mozliwosc dokladnej korekty WB w JPEG-u jest nie do pogardzenia

    od przybytku glowa nie boli
    www albo tez flickr

  6. #6
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    nie. jesli nosisz w torbie tablice filtrow konwersyjnych lub konwersji temperatur barwowych (mozna sciagnac np. ze strony Schneider-Kreuznach) to bez bawienia sie w balans bieli mozesz ustawic taka korekte, nie obawiajac sie o niedoskonalosc Custom WB....
    No OK ale po co? Mozna tez chodzic z kolorymetrem i ustawiac temperature barwowa - tez mozna tylko po co? Biala (albo szara jak kto woli) kartka papieru i zalatwione. Jak biala to troche niedoswietlic -1EV i po klopocie - skutek lapszy niz te wszystkie table, przeliczenia, Schneidery itp.

    Janusz

  7. #7

    Domyślnie

    Bo np. jesli chciałoby sie "ocieplić" zdjecia bo w automacie sa za "zimne" a np a w "cieniu" za "cieple" to moznaby ustawić sobie taką poprawkę jaką ktoś lubi.... i nike musi to byc brykieting ale wprowadzenie korekty..... tylko w jakiej osi powinno sie poruszać?

    Piotr
    Lutek
    EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Wygląda na to, że ogólnie ocieplenie to w prawo.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Wygląda na to, że ogólnie ocieplenie to w prawo.
    Czyli w prawo to idziemy w swiatło dzienne a w lewo to w swiatło sztuczne?
    Lutek
    EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Nie tak łatwo. Światło żarowe jest za ciepłe, więc idziemy w lewo. Ale światło jarzeniówek (chyba) lub białych lamp ulicznych jest za zielone, więc idziemy w dół.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •