Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 63

Wątek: Obiektyw na imprezy, koncerty itp.

  1. #51
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    584

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Soprano Zobacz posta
    A ja dodam, ze spokojnie kup 70-200 4.0 i bez problemu powinienes dac rade. Zaopatrz sie w monopod i problem IS masz z glowy. Czasy 1/50 jak artysta nie fika zbytnio spokojnie wystarczaja, czesto i przy 1/30 masz wystarczajaca ostrosc (oczywiscie z monopodem). Stalki maja ten problem, ze sa stale, a to wiadomo ...
    Tutaj praktycznie wszystkie zblizenia masz zrobione 30D plus 70-200 4.0 ... reszta (zblizen) to 135 2.0 i 200 2.8 podpiete pod 5D, ale znajdz roznice.
    Ale jak fika, to nie wystarczją. A czasem, a nawet częściej, fika i już. Po dziurki w nosie mam juz postów, w których sie dopasowuje okoliczności do posiadanego sprzetu. Jeśli "możesz", a nie "musisz" to możesz robić nawet słoikiem. Tylko nie wszystko i - jak sądzę - nie to, to co byś tak naprawdę chciał móc.

    Cytat Zamieszczone przez wojkij Zobacz posta
    Czy ty w kazdej wypowiedzi wychodziz z pozycji alfy i omegi?

    Idac twoim tokiem myslenia - przeciez wiele koncertow odbywa sie w malych, ciasnych i slabo oswietlonych klubach. Iso 1600, 1,4 i czas przewaznie wychodzi kolo 1/50-1/60. Wiec albo zabijajaca klimat lampa albo jasna stalka. I tak jest w 90% lokali w ktorych zdazalo mi sie focic. Jesli chodzi o koncerty plenerowe to gwiazdy graja przewaznie w godzinach gdy jest juz ciemno - sa sceny na ktorych oswietlenie jest super i mozna focic na f4 przy sensownych czasach ale sa tez takie w ktorych ilosc swiatla jest podobna jak w tych malych, dusznych klubach. I co wtedy zrobisz z ciemnym szklem?
    No właśnie, chętnie sie dowiem.

  2. #52
    Dopiero zaczyna Awatar Soprano
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Dolnośląskie
    Posty
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rolaj Zobacz posta
    Ale jak fika, to nie wystarczją. A czasem, a nawet częściej, fika i już. Po dziurki w nosie mam juz postów, w których sie dopasowuje okoliczności do posiadanego sprzetu. Jeśli "możesz", a nie "musisz" to możesz robić nawet słoikiem. Tylko nie wszystko i - jak sądzę - nie to, to co byś tak naprawdę chciał móc.

    rolaj cos masz chyba gorszy dzien dzisiaj. To co ja napislem jest odpowiedzia na pyt. autora tego watku. Podal kwote, podal co bierze pod uwage, to staralem mu sie zgodnie z moja wiedza odpowiedziec, obrazujac to pewnymi przykladami.

    Odpowiadajac natomiast Tobie, stwierdze, ze jak "fika" to sie robi problem, bo za dana kwote ciezko kupic jakas jasna stalke, czy puszke o znacznie wyzszym efektywnym ISO.

    Nie wiem skad Twoj napastliwy post, ale mam nadzieje, ze nie jest on wynikiem "kompleksu" posiadania sprzetu, ktory ogranicza Ciebie jako tworce. Ja na szczescie nie musze dopasowywac okolicznosci do posiadanego sprzetu, ale nie o moich mozliwosciach sprzetowych traktuje ten watek.

  3. #53
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    37
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    Spokojnie Panowie, bez wycieczek osobistych bo nie o to tu chodzi przeciez. O tym ile ktos ma w kieszeni tez raczej rozwodzic sie nie powinno. Po co sie odrazu spinac w kulturalnej dyskusji?

    Kolega ma tylko 2 tys na szkla ktore beda jego jedynym sprzetem do focenia koncertow. Oczywistym jest ze znajda sie takie w ktorych warunki sa super i sprawdzaja sie szkla dosc ciemne i wygodne. No ale jest tez ten procent(jaki by on nie byl) imprez ktorych chocby "skaly robily kupe" nie zrobi sie nawet z przyslona 2.8(z amatorska puszka oczywiscie). Autor watku poprostu musi wziac to pod uwage przy zakupie i rozwazyc czy woli wygode i uniwersalnosc czy mozliwosc zrealizowania kazdego tematu. Tyle

    Co do wczesniejszych postow - masa ludzi majac nawet najlepsze zoomy przechodzi na stalki i bardzo to sobie chwali. Kadrowanie i zoom nozny naprawde nie jest taki zly, klopotliwy i okropny jak tutaj niektorzy lobbuja. Moze glupi przyklad ale jeden z najlepszych polskich fotoreporterow wojennych(!) 90% zdjec robi stalka 35mm. Warunki chyba jednak ma trudniejsze niz na statystycznym koncercie?

  4. #54
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Do 2 tys. wzialbym chyba tamrona 70-200/2.8 (taka 50/1.8 to chyba masz).
    Zalezy tez jak dynamiczne sa koncerty, bo mozna robic i manualym szklem.
    Mowienie ze tylko USM da jest troche snobistyczne. Akurat na koncertach ze wzgledu na kontrastowe swiatlo i szczegoly AF-wiertarka tez sobie radzi.
    Za te cene mozesz kupic np. manulanego Nikkora 180/2.8ED (tania, a dobra alternatywa tele 2.8 ) i np 85/1.8 (100/2.0), aby miec szerzej i cos wiecej niz 2.8.
    Mi jak na razie do zblizen wystarcza taka para.
    Tutaj wiekszosc zblizen jest z tego manualnego Nikkora:
    http://www.szwayko.republika.pl/wyda...w18/index.html

    Wiem ze najlepiej miec 70-200/2.8IS, ale jak nie ma takiej mozliwosci szuka sie innych rozwiazan.

  5. #55
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojkij Zobacz posta
    ....
    Moze glupi przyklad ale jeden z najlepszych polskich fotoreporterow wojennych(!) 90% zdjec robi stalka 35mm. Warunki chyba jednak ma trudniejsze niz na statystycznym koncercie?
    Ale tam ma duzo światła ;-)
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  6. #56
    Pełne uzależnienie Awatar JaBlam
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Farschafa
    Wiek
    46
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Ja wejdziesz sobie do mnie na:

    http://jblaminsky.com/gallery2/main.php?g2_itemId=1108

    od 5 rzedu włacznie az do konca 90% fotek robione bylo tandemem 24-105 4 i 70-200 4

    Uwierz mi ze ten zespol ma trudne swiatla.. czestwo prawie w ogole nie ma. Jesli zadowalaja Cie takie fotografie to smialo kupuj 70-200 4ke...

    przy kazdym foto powinienes miec exify wiec parametry sam sobie sprawdzisz. Rzadko kiedy uzywam 1600 i foce bez lampy (chyba ze w drastycznych przypadkach).
    Jarek
    ----------------------------------------
    Moje pstryki na www.jblaminsky.com od 1 lutego 09 -swiat Eli i Kanona zamienilem na swiat Nikkorow...i dzisiaj nadal nie żaluje

  7. #57
    Dopiero zaczyna Awatar Soprano
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Dolnośląskie
    Posty
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JaBlam Zobacz posta
    Ja wejdziesz sobie do mnie na:

    http://jblaminsky.com/gallery2/main.php?g2_itemId=1108

    od 5 rzedu włacznie az do konca 90% fotek robione bylo tandemem 24-105 4 i 70-200 4

    Uwierz mi ze ten zespol ma trudne swiatla.. czestwo prawie w ogole nie ma. Jesli zadowalaja Cie takie fotografie to smialo kupuj 70-200 4ke...

    przy kazdym foto powinienes miec exify wiec parametry sam sobie sprawdzisz. Rzadko kiedy uzywam 1600 i foce bez lampy (chyba ze w drastycznych przypadkach).
    Jak widac, jednak to nie sprzet robi zdjecia, trzeba do niego jeszcze "operatora" podlaczyc. A jak operator dobry to i swiatla wystarcza. Swietne folio. Gratuluje.

  8. #58
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Crass Zobacz posta
    Witam
    http://canon-board.info/announcement.php?f=27&a=3
    pkt 3.

    Cytat Zamieszczone przez Crass Zobacz posta
    Sezon koncertowo - festiwalowy własnie sie zaczyna potrzebuje obiektyw niedrogi Zoom 55-200 do focenia
    http://canon-board.info/search.php?q...ty&titleonly=1
    http://canon-board.info/search.php?q...ow&titleonly=1

    taki fajny wątek znalazło :-)
    http://canon-board.info/showthread.php?t=27185

    Cytat Zamieszczone przez Crass Zobacz posta
    Pod uwage poki co brałem:
    Canon EF 70-300/4-5,6 USM IS
    Canon 70-200 F/4 L
    http://canon-board.info/search.php?q...00&titleonly=1

    http://canon-board.info/showthread.php?t=8399

    Cytat Zamieszczone przez Crass Zobacz posta
    Zaczołem tez ogladadac sie za tamim ze światłem 2,8,ale sam nie wiem.
    http://canon-board.info/search.php?q...on&titleonly=0

    http://canon-board.info/showthread.php?t=32715
    http://canon-board.info/showthread.php?t=35255
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  9. #59
    Pełne uzależnienie Awatar JaBlam
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Farschafa
    Wiek
    46
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Soprano Zobacz posta
    Jak widac, jednak to nie sprzet robi zdjecia, trzeba do niego jeszcze "operatora" podlaczyc. A jak operator dobry to i swiatla wystarcza. Swietne folio. Gratuluje.

    Dziekuje za pochwale. Nie mowie , ze wszystkie foto sa super ale przynam ze jest troche wartych uwagi. A dalem tylko na potwierdzenie ze i w trudnych warunkach swietlnych mozna zrobic dobre foto koncertowe i tutaj 2.8 nie jest wyrocznia. I tak czesto przymykam 4 kę, bo jak mi Maciek na scenie skacze to nawet majac 2.8 trudno by mi go bylo zawsze utrzymac w GO.. Tylko trzeba troche praktyki.. sam zakup szkla to nie wszystko. Wystarczy na podanym linku zerknac na moje pierwsze koncertowki (Limanowa) a potem na ktores z ostatnich....Jak juz masz naprawde fatalne warunki, to dopalasz lampa na 1.30 zeby swiatla zastanego nie zepsuc i przepalow nie zrobic i tyle...
    Jarek
    ----------------------------------------
    Moje pstryki na www.jblaminsky.com od 1 lutego 09 -swiat Eli i Kanona zamienilem na swiat Nikkorow...i dzisiaj nadal nie żaluje

  10. #60
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    37
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    Nikt nie twierdzi ze profesjonalista sobie ze slabym sprzetem nie poradzi bo pewnie nawet i kitem od eosa 300 uwieczni cos fajnego. W koncu zdjecia mowia same za siebie. Ja osobiscie jako laik rady takim zestawem bez lampy nie dawalem(a nawet minimalny doblysk wg mnie mniej lub bardziej tlumi oswietlenie zastane, efekt inny w kazdym razie - nie mowie ze gorszy), czasy wychodzily mi raczej dlugawe. Zdjecia z doswietlaniem byly ok tyle ze przy moich niewielkich umiejetnosciach o wiele bardziej konfortowo, owocnie i powtarzalnie pracuje mi sie ze stalka. No ale widocznie to tak jak z wyborem koloru wlosow partnerki czy systemu foto

    Zdjecia goscia ktory ma lustro niecaly rok, nic specjalnego ale obrazuje moliwosci jakie daje stalka w dosc trudych warunkach(zamrozenie ruchu, swietne swiatlo zastane itd). Widzialem zdjecia lokalnego reportera ktory robil ten sam temat z lampa i nie wygladalo to najlepiej. Wybaczcie za szumy ale prosto z aparatu bez obrobki:
    http://wojkij.wordpress.com/2008/05/12/9/
    Ostatnio edytowane przez wojkij ; 26-06-2008 o 16:18

Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •