Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 63

Wątek: Obiektyw na imprezy, koncerty itp.

  1. #41
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojkij Zobacz posta
    Arche121 dobrze prawi.

    Na zdecydowanej wiekszosci koncertow organizowanych w Polsce przeslone 2.8 mozna sobie w buty wsadzic. No chyba ze masz d3 z iso 6400...
    Oj!
    jak ja lubie takie wypowiedzi...
    Przeciez wiele koncertow odbywa sie np. na swiezym powietrzu (chocby Jazz na Starowce). I co tu prawic o najjasniejszych stalkach?
    Nie wiem czy zajmujesz sie fotografia koncertowa, ale moje doswiadczenia w tej dziedzinie podpowiadaja, mi, ze wiekszosc koncertow jest dobrze oswietlonych - kwestia polaczenia sprzetu z doswiadczeniem/umiejetnosciami. Tam jednak, gdzie swiatla jest bardzo malo pozostaje zakup sprzetu za wiele tysiecy i sporo umiejetnosci. Jednak wg mnie - w wiekszosci, to - doswiadczenie a nie sprzet 8)

  2. #42
    Początki nałogu Awatar Arche121
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Trójmiasto
    Posty
    288

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojkij Zobacz posta
    Arche121 dobrze prawi.

    Na zdecydowanej wiekszosci koncertow organizowanych w Polsce przeslone 2.8 mozna sobie w buty wsadzic. No chyba ze masz d3 z iso 6400...
    dzis byłem na koncercie Jazzowym i próbowałem mozliwości nowej puszki na iso 3200 i 6400 (1D Mark III) z przykroscia musze stwierdzic ,ze max iso 3200 jest akceptowalne.
    Wiec światło 2.8 to ciemność egipska,na szczescie miałem stałki 1.2 i 1.4.

  3. #43
    Uzależniony Awatar ARN
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    wieś pod Warszawą
    Posty
    757

    Domyślnie

    @crass

    a jaką masz puszkę? Tzn cropa czy FF lub "semi-FF" (MarekD)?
    Bo przy cropie w dużej części koncertów, przy foceniu z fosy, zakres 70-200 może być za duży (no, chyba, że tylko portrety).

    Ja na 5d używam stałki 135 na zmianę z 70-200 f4 IS, a przy cropie (40d) to stosuję niekonwencjonalnie c16-35 2.8 II plus stałka 85 1.8 - i wystarczają na razie...

  4. #44
    Crass
    Guest

    Domyślnie

    Pikczer,no własnie,sa koncerty gdzie nie moge wejść na scene,chociaż zazwyczaj posiadam akredytacje i moge z bliska strzelać.Często jednak stoje pod sceną i z tym moim 50mm to za wiele nie zwojuje (btwozdro dla applowca od applowca )
    Arche,ja to nie ta liga 2.8 musi mi starczyc ,nie przeskocze tego

    ARN 350d ;/ ..jeszcze

  5. #45
    Początki nałogu Awatar Arche121
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Trójmiasto
    Posty
    288

    Domyślnie

    jesli upiersz sie nad zoomem to moze faktycznie tami 70-200/2.8...???
    Mam mieszane uczucia do zoomów,sam posadam 2.8 IS i siegam po niego tylko wtedy gdy światło na koncertach jest wystarczające,w wiekszości to uzywam stałek .

  6. #46
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Krosno
    Wiek
    35
    Posty
    536

    Domyślnie

    to ja dorzuce swoje
    IMHO 70-200 f4 da sie zrobic koncertowe zdjecia - ale musi byc porzadne swiatlo no i iso1600 i czas 1/100 i sa szanse na dobre foty
    czasem robie koncerty 70-200 2,8 IS - tu swiatlo moze byc gorsze i mozna zrobic porzadne zdjecia- ogolnie w 80% wystarcza
    ale czasem jest tak ze zaden zoom sobie nie poradzi - wtedy stalki
    moim zdaniem do 2k to ja bym bral mimo wszytsko 70-200 f4 L - jak stalke no to 85 1,8
    6D 30D 35 85 70-200 430EX

    Pozdrawiam

  7. #47
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Oj!
    jak ja lubie takie wypowiedzi...
    Przeciez wiele koncertow odbywa sie np. na swiezym powietrzu (chocby Jazz na Starowce). I co tu prawic o najjasniejszych stalkach?
    Nie wiem czy zajmujesz sie fotografia koncertowa, ale moje doswiadczenia w tej dziedzinie podpowiadaja, mi, ze wiekszosc koncertow jest dobrze oswietlonych - kwestia polaczenia sprzetu z doswiadczeniem/umiejetnosciami. Tam jednak, gdzie swiatla jest bardzo malo pozostaje zakup sprzetu za wiele tysiecy i sporo umiejetnosci. Jednak wg mnie - w wiekszosci, to - doswiadczenie a nie sprzet 8)
    Podpisuję się rękami i nogami 8). Robimy z żoną sporo koncertów i jedynym co nam tak na prawdę przeszkadza w zrobieniu dobrych zdjęć to jak oświetleniowcy przyśpią i jest do d... światło.

    Cytat Zamieszczone przez 777 Zobacz posta
    to ja dorzuce swoje
    IMHO 70-200 f4 da sie zrobic koncertowe zdjecia - ale musi byc porzadne swiatlo no i iso1600 i czas 1/100 i sa szanse na dobre foty
    czasem robie koncerty 70-200 2,8 IS - tu swiatlo moze byc gorsze i mozna zrobic porzadne zdjecia- ogolnie w 80% wystarcza
    ale czasem jest tak ze zaden zoom sobie nie poradzi - wtedy stalki
    moim zdaniem do 2k to ja bym bral mimo wszytsko 70-200 f4 L - jak stalke no to 85 1,8
    Ja bym wziął 70-200/4 (lub Tamrona 2.8 - choć tutaj nie wiem, bo AF w moim 28-75 potrafi się gubić jak jest marne światło) i 85/1.8. 300mm na koncerty jak najbardziej się przydaje ale chyba tutaj lepiej mieć w rezerwie (albo na drugim body) jako stałkę. Ten zoom 70-300 to jednak ciemnica .
    Możesz jeszcze spróbować sigmę 70-200/2.8 HSM - mój znajomy strzela czymś takim - krowa straszna ale AF jest szybki.
    Stałki są dobre ale wtedy dobrze mieć więcej niż jedno body. Sytuacja potrafi się dynamicznie zmieniać i wtedy z jedną stałką na aparacie mogą umknąć fajne ujęcia. Główną rzeczą na którą bym jednak zwracał szczególną uwagę to napęd AF - kiepski potrafi w najbardziej krytycznej sytuacji zawieść.
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 26-06-2008 o 00:17
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #48
    Dopiero zaczyna Awatar Soprano
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Dolnośląskie
    Posty
    46

    Domyślnie

    A ja dodam, ze spokojnie kup 70-200 4.0 i bez problemu powinienes dac rade. Zaopatrz sie w monopod i problem IS masz z glowy. Czasy 1/50 jak artysta nie fika zbytnio spokojnie wystarczaja, czesto i przy 1/30 masz wystarczajaca ostrosc (oczywiscie z monopodem). Stalki maja ten problem, ze sa stale, a to wiadomo ...
    Tutaj praktycznie wszystkie zblizenia masz zrobione 30D plus 70-200 4.0 ... reszta (zblizen) to 135 2.0 i 200 2.8 podpiete pod 5D, ale znajdz roznice.

    www.live.kadr.org.pl

  9. #49
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Krosno
    Wiek
    35
    Posty
    536

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner
    Ja bym wziął 70-200/4 (lub Tamrona 2.8 - choć tutaj nie wiem, bo AF w moim 28-75 potrafi się gubić jak jest marne światło) i 85/1.8. 300mm na koncerty jak najbardziej się przydaje ale chyba tutaj lepiej mieć w rezerwie (albo na drugim body) jako stałkę. Ten zoom 70-300 to jednak ciemnica .
    Możesz jeszcze spróbować sigmę 70-200/2.8 HSM - mój znajomy strzela czymś takim - krowa straszna ale AF jest szybki.
    Stałki są dobre ale wtedy dobrze mieć więcej niż jedno body. Sytuacja potrafi się dynamicznie zmieniać i wtedy z jedną stałką na aparacie mogą umknąć fajne ujęcia. Główną rzeczą na którą bym jednak zwracał szczególną uwagę to napęd AF - kiepski potrafi w najbardziej krytycznej sytuacji zawieść.
    potwierdzam, af jest bardzo wazny
    nie wiem jak ten tami 70-200 ale ja tam mam przekonanie do USM - na ostatnim koncercie na 100 zdjec z 3 byly nie trafione
    85 bardzo fajna, ale na poczatek moze lepiej miec zooma , duzo zalezy od samych koncertow - sa takie na ktorych wykonawcy sa wolni i przewidywalni i mozna stalka spokojnie obrocic a sa takie na ktorych z zoomem nie nadazam
    6D 30D 35 85 70-200 430EX

    Pozdrawiam

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    37
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Oj!
    jak ja lubie takie wypowiedzi...
    Przeciez wiele koncertow odbywa sie np. na swiezym powietrzu (chocby Jazz na Starowce). I co tu prawic o najjasniejszych stalkach?
    "jak ja lubie takie wypowiedzi... "

    Idac twoim tokiem myslenia - przeciez wiele koncertow odbywa sie w malych, ciasnych i slabo oswietlonych klubach. Iso 1600, 1,4 i czas przewaznie wychodzi kolo 1/50-1/60. Wiec albo zabijajaca klimat lampa albo jasna stalka. I tak jest w 70% lokali w ktorych zdazalo mi sie focic. Jesli chodzi o koncerty plenerowe to gwiazdy graja przewaznie w godzinach gdy jest juz ciemno - sa sceny na ktorych oswietlenie jest super i mozna focic na f4 przy sensownych czasach ale sa tez takie w ktorych ilosc swiatla jest podobna jak w tych malych, dusznych klubach.

    I co wtedy zrobisz z jednym jedynym, ciemnym szklem?
    Ostatnio edytowane przez wojkij ; 26-06-2008 o 01:16

Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •