A co byście Panowie powiedzieli na temat tego sprzętu: TAMRON 18-250 Di II LD Asp. IF MACRO CANON ?
A co byście Panowie powiedzieli na temat tego sprzętu: TAMRON 18-250 Di II LD Asp. IF MACRO CANON ?
Daj sobie spokój. Ten obiektyw jest zbyt ciemny na koncerty.
Na koncerty potrzebujesz dość długiego i do tego jasnego szkła.
W tej cenie myślę, że z zoomów Tamron 28-75/2.8 w miarę da sobie radę.
Drugą alternatywą są jasne stałki - wymieniony przez root'a 50/1.4 będzie super, ale musisz być blisko, co nie zawsze jest możliwe. Lepszy będzie 85/1.8 - trochę dłuższy i z szybszym i pewniejszym autofokusem.
Kilka moich zdjęć "koncertowych" zrobionych w wiekszości właśnie 85/1.8 znajdziesz TUTAJ. Z tym, że byłem dość blisko.
Na wiekszy dystans zdarzało mi się próbować z 70-200/4L IS, ale to już inna cena, a i efekty przy zdjeciach koncertowych bywają bardzo mierne. Jeśli scena jest mocno oświetlona, to jest nieźle, ale w słabszym świetle nie da się zamrozić ruchu.
Pozdrawiam,
Pirx
Jeżeli zależy Ci na jakości fotek to zdecydowanie w tym zakresie cen: canon 50/1.4 , jeżeli na uniwersalności ( niestety z jakością nie idą w parze z jakością) to myślę że : sigma 17-35/2.8-4 była by dobrym rozwiązaniem bo to w miarę jasny i bardzo dobry obiektyw w tej cenie.
Gdybyś jednak chciał focić z większej odległości to polecam canon 85/1.8 bardzo dobra portretówka i na koncertach na pewno sie sprawdzi .Widzę ,że lekko się zdublowaliśmy w czasie z kolegą Prix , ale to tylko świadczy o jakości tego szkła.
Ostatnio edytowane przez koraf ; 15-03-2008 o 11:23
co do tego tamrona, to trzeba przyznać koledze wyżej rację - nawet na niego nie patrz. tam światło jest zmienne, minimum 3.5 co przy słabym oświetleniu nawet z iso 1600 ci nie bardzo pomoże.
jeżeli mówimy tutaj o pięćdziesiątce wymienionej wyżej to muszę powiedzieć, że jeżeli stoisz w tłumie to zdecydowanie odpada. jest dobre tylko wtedy, kiedy masz kontakt ze sceną (najlepiej, gdy stoisz przed barierkami - wtedy masz spore pole do popisu).
myślałem też o 85mm f/1.8 usm ze względu na ogniskową - oczywiście na cropie. szkiełko także dobre, zwłaszcza, że mamy do dyspozycji f/1.8.
mimo wszystko najlepszym szkłem na takie zabawy jest zdecydowanie 70-200 f/2.8 is - przynajmniej dla mnie.
w tej cenie to jedynie canon 50/1.4 lub 85/1.8 w zaleznosci jakie kadry lubisz.
Ja osobiscie uzywam na koncertach 3 szkieł 15/2.8 ,35/1.4 L,70-200/2.8 L IS wszystko podpiete pod FF.
28-75/2.8 Tami
Canon 50 D, Canon 50 mm f/1.8, Tamron 28-75mm f/2.8, kit.
Główne szkło koncertowe to 70-200 2.8L+monopod - wynik moich kilkuletnich doświadczeń. Jeśli chcemy mieć profesjonalne zdjęcia![]()
Ostatnio edytowane przez hofi66 ; 15-03-2008 o 17:36
Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...
odkopuje watek, bo przyszla pora na zakup tele
teraz wybor jest prostszy, bo ogranicza sie do 2 szkiel:
1) Sigma 70-210/2.8 APO ---> okolo 1300 zl, moze ciut mniej
2) Tokina 80-200/2.8 AT-X PRO ---> 1100 zl
sigma z komisu, z gwarancja. tokina od osoby prywatnej, zatem bez gwarancji.
kryteria:
- zachowanie (szybkosc i celnosc) AF przy slabym swietle
- odblaski itp przy pracy pod ostre swiatlo
- wytrzymalosc mechaniczna
- wspolpraca z cyfra (w koncu obie konstrukcje nie sa najnowsze i dedykowane z tego co mi wiadomo pod analoga)
Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne
A one będą aby bez problemu działać z cyfrowym body canona? Stare sigmy potrafią wyciąć taki numer, że na początku jest wszystko super, a później zaczynają wariować (ja tak miałem z 10D i sigmą 17-35 - co ciekawe z 30D działała poprawnie).
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner