Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 63

Wątek: Obiektyw na imprezy, koncerty itp.

  1. #11
    Początki nałogu Awatar Arche121
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Trójmiasto
    Posty
    288

    Domyślnie

    Imho zoom na koncerty nadaje sie średnio.Lepiej kupic stałki np.50/1.4 ewentualnie 85/1.8
    Czasami na koncertach jest bardzo mało switała zastanego i 2.8 wydaje sie egipska ciemnoscią.
    Aczkolwiek sam nie raz uzywam zooma 24-70/2.8 L do koncertów ,ale tylko wtedy gdy swiatła jest dosyć(nie dopalam lampą)
    Tak wiec do koncertów polecam cos z wyżej wymienionych stałek.
    Pozdrawiam Arche121.

  2. #12
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    Arche - temat stalek na koncertach walkowalem juz wielokrotnie, choc nie tu wiec pozwole sobie podjac polemike z Toba. zgadzam sie oczywiscie, ze jasniejsze szklo jest lepsze na koncerty, natomiast stalki zdecydowanie niebardzo. a to dlatego, ze majac 15 minut na obfotografowanie calego zespolu z roznych ujec, troche portretow, troche calosciowek itd, nie starcza juz czasu na zmiane szkiel. owszem, na wielu koncertach mozna focic do woli i wtedy jak najbardziej. ale rowniez na wielu mozna focic tylko przez 15 minut lub 3 pierwsze utwory. i wtedy ze stalkami zwyczajnie sie nie wyrobisz. pomijam juz fakt kurzu na plenerach - sprobuj zmienic szklo np. na woodstocku, a w puszce bedziesz mial piaskownice
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  3. #13
    Początki nałogu Awatar Arche121
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Trójmiasto
    Posty
    288

    Domyślnie

    15 min to bardzo duzo czasu na wykonanie reportazu na koncercie,kilka strzałow szerokim katem i kilka portretów.
    Sam nie raz uzywałem na koncertach 35/1.4 L i 85/1.8-spokojnie sie wyrabiałem.
    Natomiast plenery na woodstocku to juz inna sprawa tam warto zabrac 2 body i nie zdejmowac wogole słoików .

  4. #14
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    widocznie bywamy na innych koncertach wiadomo, wszystko zalezy od tego, gdzie koncert sie odbywa, na jakim poziomie stoi organizacja itd. ale z mojego doswiadczenia wynika, ze 15 minut to nieraz bardzo malo, nawet bez zmiany szkiel. mowie tu o takich sytuacjach, kiedy na koncercie jest zbyt wielu fotografow (ktorzy sobie wzajemnie przeszkadzaja), pod scena plata sie mnostwo "krewnych i znajomych krolika" (dziewczyny/zony organizatorow, przyjaciele zespolow) ktorzy skutecznie utrudniaja komunikacje, jest malo miejsca i trzeba sie przepychac zeby zajac sensowne miejsce do zrobienia foty, organizator nie zadbal o porzadne identyfikatory skutkiem czego ochrona musi kazdego zatrzymac zeby spojrzec na ID wielkosci znaczka pocztowego... takich drobiazgow jest mnostwo, a wszystkie one w sumie skladaja sie na calkiem spore straty czasu...
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  5. #15

    Domyślnie

    timo/ nie jest sztuka zrobić dobre zdjęcia podczas godzinnego koncertu Sztuką jest mieć dobre shoty, kiedy możesz robić zdjęcia tylko podczas PIERWSZEGO kawałka... jak się coś takiego przeżyje, to możliwość focenia podczas 3 utworów wydaje się wiecznością

    co do stałki vs zoomy najlepszym rozwiązaniem jest... mieć oba Podczas piwnicznych koncertów czasem światło 2.0 czy 1.8 ratuje z opresji...

  6. #16
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    Łukasz, dokladnie sie z Toba zgodze, ze nalezy miec to i to jasne stalki na tragiczne swiatlo, a zoomy dla oszczednosci czasu i wygody
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    mam obiektyw wyglada ok :P teraz ide testowac w praktyce troche ciezko chodzi pierscien zoomowania, ale moze ten typ tak ma - mnie to nie przeszkadza
    Ostatnio edytowane przez timo ; 05-03-2008 o 12:47 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  7. #17
    dcl
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Dalej co do koncertów - a dużo ich juz zrobiłeś? Masz akredytację czy z publiki?

    Więc celowałbym ostatecznie w Tamrona 28-75 2.8 (miałem, polecam) ale raczej poszukaj np Canona 70-210 3.5-4.5 USM.
    potwierdzam: canon 70-210 USM jest calkiem niezlym budżetowym zamiennikiem 70-200 4L - mozna utrafic na ebayu za 600-700 zł (ja swojego trafilem we Francji) Tamron tez niezly ale AF niestety (u mnie przy najmniej ) bardzo czesto sie gubil w warunkach koncertowych.

  8. #18
    cubase
    Guest

    Domyślnie Obiektyw na imprezy, koncerty itp.

    Witam,
    nie jestem fachowcem w dziedzinie aparatów, obiektywów itd. w związku z tym mam pytanie do Państwa pytanie odnośnie możliwie najlepszego obiektywu na imprezy – kluby, koncerty, eventy itd. W cenach również rozsądnych do ok. 1200-1300 zł. Jeśli chodzi o aparat to posiadam Canona EOS 400D.

  9. #19
    Uzależniony Awatar C80
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    ZS
    Wiek
    44
    Posty
    855

    Domyślnie

    Czyli obiektyw uniwersalny.

    Może Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro. Między 1100 a 1300. Ale może w pewnych warunkach być nieco za ciemny.

  10. #20
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Posty
    146

    Domyślnie

    wziałbym na twoim miejscu canona 50mm f/1.4 usm.

Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •