Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 63

Wątek: Obiektyw na imprezy, koncerty itp.

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie jakie szklo do fotografowania koncertow? wybor z podanych

    wiem, ze tematow na temat wyboru szkiel jest zatrzesienie, ale nigdzie nie znalazlem tego, co mnie interesuje. zaczne od tego, ze mam do wyboru 6 obiektywow - ponizej ich lista wraz z cenami:

    - Sigma 24-70/2.8 EX DG DF --> 1000zł,
    - Sigma 28-70/2.8 EX DG --> 800zł,
    - Sigma 28-70/2.8 Aspherical EX --> 700zł,
    - Sigma 28-70/2.8 --> 600zł,
    - Tamron 28-75/2.8 XR D --> 1000zł,
    - Tokina 28-70/2.8 ATX PRO SV --> 750zł (wersja metalowa).

    wszystkie szkla uzywane, z 3-miesieczna gwarancja, od sprawdzonego sprzedawcy.

    moje kryteria to przede wszystkim:
    - szybkosc AF
    - skutecznosc (% zdjec z trafiona ostroscia) AF w slabych warunkach oswietleniowych
    - wystepowanie odblaskow/artefaktów
    - jak najmniejszy wysuw (minimalizacja zasysania kurzu)
    - wytrzymalosc mechaniczna
    a dopiero w dalszej kolejnosci, ale rowniez oczywiscie wazne:
    - rozdzielczosc
    - aberracje
    - poduszka/beczka

    i teraz pytania:
    1) co oznacza DF w sigmie? nigdzie w opisach oznaczen nie znalazlem tego symbolu... i co za tym idzie jaka jest roznica miedzy dwoma pierwszymi szklami? czy warto dac te 200 zl wiecej?
    2) czym PRAKTYCZNIE z punktu widzenia moich kryteriow roznia sie pomiedzy soba wszystkie 4 sigmy (pomijajac szerszy kat pierwszej) i ktora ma najlepszy stosunek ceny do jakosci? czy warto dokladac, czy moze kupic najtansza z nich (jesli w ogole sigme)?
    3) zasadnicze i najwazniejsze pytanie: ktore z tych szkiel wybrac?

    moje wnioski sa takie:
    1) najtansza sigma zdecydowanie kusi cena, ale czy nie jest zbyt kiepska?
    2) mialem w lapach tokine 28-70/2.6-2.8, ktora z tego co wiem jest podobna konstrukcja, i powiem szczerze, ze budowa (waga, solidnosc) tego szkla budzi zaufanie, kumpel ktory na takiej pracowal byl z niej zadowolony, no i najwazniejsze: po zalozeniu filtra jest calkowicie zamknieta konstrukcja, co calkowicie eliminuje wazna dla mnie kwestie zasysania kurzu. pytania tylko, czy faktycznie te tokiny sa do siebie podobne? i czy te ze stalym 2.8 tez jest "zamknieta"?
    3) najmniej zachecajaco wyglada dla mnie tamron - glownie ze wzgledu na cene (ktora w przypadku sigmy 24-70 jest akceptowalna ze wzgledu na szerszy kat).

    sorki za przydlugiego posta, ale prosze o rade z uwzglednieniem priorytetu ceny (studencki budzet)

    P.S. ma to chodzic z 30D

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    132

    Domyślnie

    to forum gdzie raczej wiekrzosc osob posiada szkla z grupy L lub ich odpowiedniki. mysle ze nie znajdziez tu dla siebie wlasciwej odpowiedzi.


    tamron glosny ale szybszy i chyba zwykle celniejszy
    sigma cicha wolna
    tokiny nie mialem okazji poznac

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    dzieki, zawsze to jakas wskazowka glosnosc nie ma dla mnie zadnego znaczenia - jak juz wspomnialem robie zdjecia na koncertach, wiec obiektyw musialby miec chyba silnik od traktora, zeby go bylo slychac
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  4. #4
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucas39 Zobacz posta
    to forum gdzie raczej wiekrzosc osob posiada szkla z grupy L lub ich odpowiedniki.
    I tych odpowiedników kolega wymienił kilka.

    mysle ze nie znajdziez tu dla siebie wlasciwej odpowiedzi.
    A ja myślę że się mylisz...

    Po pierwsze - odpowiedzi lepiej najpierw poszukać samemu. Ot wrzucić te oznaczenia szkła w wyszukiwarke i poczytać opinie - znajdą się i takie o celnośći AF i nie tylko.
    Po drugie - można też cierpliwie poczekać aż któryś z użytkowników się zjawi i coś napisze. Tylko jeśli już z naście/dziesiąt razy pisał o danym szkle na forum to coraz mniejsza chęć bywa by kolejny raz pisać to samo.


    Dalej co do koncertów - a dużo ich juz zrobiłeś? Masz akredytację czy z publiki?
    Bo z mojego doświadczenia nawet z akredytacją najprzyjemniej mi się robi szkłem 70-200 , czasem kilka pstryków publiki i ogólnych jakimś szerszym kątem.
    Więc celowałbym ostatecznie w Tamrona 28-75 2.8 (miałem, polecam) ale raczej poszukaj np Canona 70-210 3.5-4.5 USM.

  5. #5
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    Vitez:
    1) wlasnie szukalem w googlach, ale sam wiesz, jak bywaja przeinaczane oznaczenia szkiel, niektore sa nie do rozszyfrowania, a w innych przypadkach okazuj sie, ze chodzi o zupelnie inne szklo, bo np. ktos sobie wycial z oznaczenia 2 literki albo zamienil cos miejscami... naprawde trudno sie dokopac dokladnie do tego, co to za sigmy...
    2) od opinii w necie zglupialem jeszcze bardziej :P jedni jada po sigmie, inni po tamronie...
    3) koncertow pstrykalem conajmniej kilkadziesiat, z roznymi efektami (wiadomo, sprzet nie pozwalal na zbyt wiele)
    4) mam akredytacje
    5) 70-200 owszem, ale tylko na najwieksze plenerowe imprezy moim zdaniem. takie szklo tez jest w planach, ale nie na juz - kwestia kilkunastu tygodni, mam nadzieje.

    hm, mowisz, ze tamron - oczywiscie biore Twoje zdanie pod uwage natomiast na podstawie testow i opinii z netu - jesli mialbym wybierac w tej cenie - jednak lepiej wypada sigma...

    natomiast najmniej znalazlem o tokinie, ktora mimo wszystko jest moim faworytem ale decyzji jeszcze nie podjalem...

    ***

    EDIT: po rozmowie ze sprzedawca ostatecznie pozostal mi wybor pomiedzy:

    1) Sigma 24-70/2.8 EX DG DF --> 1000zł,
    + szerokosc
    - duzy wysuw
    - cena

    2) Tokina 28-70/2.8 ATX PRO SV --> 750zł (wersja metalowa)
    + solidnosc
    + cena
    + zamknieta konstrukcja po zalozeniu flitra
    - "wezszosc"

    AF podobny, pozostale parametry podobne lub nieistotne z mojego punktu widzenia...

    jakies sugestie?
    Ostatnio edytowane przez timo ; 04-03-2008 o 14:08
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  6. #6
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Zerknij na stronę torasa.
    Większość fot jest robiona Tokiną 28-70/2.8.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  7. #7
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    wielkie dzieki za linka przegladnalem stronke co prawda juz po zamowieniu tokiny, ale bynajmniej nie zmienila ona mojego zdania, a wrecz przeciwnie dzieki wszystkim za opinie - choc nieliczne, to jednak conieco sie dowiedzialem

    jutro bedzie u mnie Tokina, dam znac jak wrazenia
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  8. #8
    Coś już napisał Awatar toras
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Zduny k.Krotoszyna, Oleśnica
    Wiek
    51
    Posty
    60

    Domyślnie

    Zamówiłeś tokine ze zmiennym czy ze stałym światłem? Ja miałem tę ze stałym i sprawowała się bardzo dobrze. Zrobiłem nią trzy koncerty i z tego co zauważyłem praktycznie zawsze trafiała z autofocusem.
    Arek 'Toras' Torski
    www.torski.pl
    gg: 618250, 30d + 300v + 600d + 24-105 L f4.0

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez timo Zobacz posta
    Vitez:
    1) wlasnie szukalem w googlach, ale sam wiesz, jak bywaja przeinaczane oznaczenia szkiel, niektore sa nie do rozszyfrowania, a w innych przypadkach okazuj sie, ze chodzi o zupelnie inne szklo, bo np. ktos sobie wycial z oznaczenia 2 literki albo zamienil cos miejscami... naprawde trudno sie dokopac dokladnie do tego, co to za sigmy...
    2) od opinii w necie zglupialem jeszcze bardziej :P jedni jada po sigmie, inni po tamronie...
    3) koncertow pstrykalem conajmniej kilkadziesiat, z roznymi efektami (wiadomo, sprzet nie pozwalal na zbyt wiele)
    4) mam akredytacje
    5) 70-200 owszem, ale tylko na najwieksze plenerowe imprezy moim zdaniem. takie szklo tez jest w planach, ale nie na juz - kwestia kilkunastu tygodni, mam nadzieje.

    hm, mowisz, ze tamron - oczywiscie biore Twoje zdanie pod uwage natomiast na podstawie testow i opinii z netu - jesli mialbym wybierac w tej cenie - jednak lepiej wypada sigma...

    natomiast najmniej znalazlem o tokinie, ktora mimo wszystko jest moim faworytem ale decyzji jeszcze nie podjalem...

    ***

    EDIT: po rozmowie ze sprzedawca ostatecznie pozostal mi wybor pomiedzy:

    1) Sigma 24-70/2.8 EX DG DF --> 1000zł,
    + szerokosc
    - duzy wysuw
    - cena

    2) Tokina 28-70/2.8 ATX PRO SV --> 750zł (wersja metalowa)
    + solidnosc
    + cena
    + zamknieta konstrukcja po zalozeniu flitra
    - "wezszosc"

    AF podobny, pozostale parametry podobne lub nieistotne z mojego punktu widzenia...

    jakies sugestie?
    Sprzedałem tę Sigmę ze względu na szybkość AF, koncerty też robiłem i z ostrością była raczej loteria. Za to landszafty na analogu z niej były cacy!

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    toras, zamowilem tokine ze stalym 2.8 kolega mial (zreszta ma nadal, tylko od przesiadki na cyfre nie uzywa) 2.6-2.8 do minolty dynaxa 7 (analogowej) i sobie chwali - miedzy innymi to zawazylo na mojej decyzji
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •