Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Wątek: 24-70 f2.8L vs 35/1.4 L (35mm) ?

Question 24-70 f2.8L vs 35/1.4 L (35mm) ?

hej,

wiem ze dla większości z Was moje pytanie wyda sie głupie i nie warte odpowiedzi. Otóż zastanawiam się nad jedna rzeczą, czy porównując 2 szkła serii L stałe 35/1.4 i zoom 24-70/2.8L np. robiąc z nich to same ujecie np. przy 35mm przysłona 2.8 lub większa .... Czy w takim przypadku stałka dała by lepszy obraz, mam na myśli plastykę, ostrość itp...?

Jestem jeszcze zielonym " fotografem" proszę wiec o wyrozumiałość i odpowiedź.

dzieki!

Coś już napisał

Domyślnie

ojj igrasz igrasz
    30D+pare szkiełek

Domyślnie

ok no wiec igram, dodam że interesuje mnie porównanie tych szkieł podpiętych np. pod 5D ?

Bywalec

Domyślnie

Ja do "forumowych mądrali" (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) nie należę i jeszcze dużo się muszę uczyć ale....

ojj igrasz igrasz ;-)
    Canon 350 + kit + grip + Canon 70-200 L F4, 24-105 L F4 IS USM + SANDISK ULTRA III 1 GB + cała elektrownia akumulatorków. 430EX, 50 1.8. Zbieram na coś naprawdę długiego.

Domyślnie

podeśle Ci przykładowe foty na (priv.) mniej więcej spełniające warunki Twojego pytania 2.8 -->
    nie mam teraz czasu się rozpisywać ( urwanie głowy)

* moim skromnym zdaniem 35/1.4 przy tych parametrach o które pytałeś daje ciekawszy obraz a dlaczego, pewnie zaraz Ci ktoś odpowie ....

Domyślnie

zoom 24-70/2.8 to bardzo ciemny obiektyw

Początki nałogu Awatar hofi66
    Miasto
    Bydgoszcz

Domyślnie

Jeśli chodzi o ostrość - pełna dziura 24-70 to jest przepaść w stosunku do 35L na 2.8. Kupiłem kiedyś 24-70 i na 2.8 mydliło na cropie, zamieniłem na inny egzemplarz - było podobnie. Po przymknięciu do 4.0 już ok. "Przekonywałem" się do tego szkła 6 tygodni. W końcu wymieniłem na 35L. Nawet na przysłonach poniżej 2.0 było lepiej - ostrzej od 24-70. Plastyka wg mnie również lepsza. Testy przeprowadziłem w Fotoit - ok. 3h mając przy sobie laptopa.