Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: tamron 17-50 vs 28-75 a zdjecia ślubne...

  1. #11
    klopocisko
    Guest

    Domyślnie

    dzięki wielkie za pomoc!! a gdyby tak zamiast tamronów wziąść np jakas stałke typu Canon 50mm/1.8 albo 85mm/1.8 ?? czy było by to lepsze rozwiazanie???? Jezeli chodzi o kosciół to jest on duzy i sciany sa w nim na biało pomalowane, tak ze mysle ze nie powinien byc za ciemny.

    zapomniałem dodac ze to do body 400d
    Ostatnio edytowane przez klopocisko ; 12-03-2008 o 20:27 Powód: Automerged Doublepost

  2. #12

    Domyślnie

    Za prawde powiadam, ze 17-50/2.8 oraz 50/1.8 a najlepiej 50/1.4 znakomicie uzupelniaja sie w kosciele. Nie trzeba zaraz tam supejasnych supereLek. Zeby jednak nie odwalic kaszany w czasie przygody ze zdjeciami slubnymi, jesli to rodzina lub bliscy znajomi, warto moze zaproponowac mlodym wczesniejsza probe zdjeciowa w tym kosciele.
    "C’est en faisant n’importe quoi, qu’on devient n’importe qui!”

  3. #13

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gacek Zobacz posta
    Nie widziałem jeszcze statywu w kościele, zawsze lampy. I jakoś dobre zdjęcia z nimi wychodzą
    zawsze lampy widziałeś bo to wynika z warunków w kościele i jasności obiektywów.. albo z niewiedzy tych co robią zdjęcia.
    zdjęcia bez lampy zawsze mają lepszy klimat, są naturalne.
    ja już się nie mogę doczekać robienia na ślubie z 28 1.8 i 50 1.4,
    bo dotąd robiłem KITem (w miarę ostrym ale ciemnym i musiałem zazwyczaj lampą dopalać).

    ps. ma ktoś pożyczyć na kilka dni 85 1.8 ? (jestem z wawy)
    :-)

  4. #14
    Bywalec Awatar gacek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    129

    Domyślnie

    Taaa, porób sobie wszystkie zdjęcia w kościele na przysłonie 1.4

    Jeśli nie znasz jeszcze, a najwidoczniej nie znasz, to polecam bardzo stronę http://foto.jasiu.pl/ I nie mów nic o naturalności zdjęć z lampą. Jeśli ktoś jej umie używać, to uwierz mi, zdjęcia nic nie tracą z naturalności ani z klimatu. Wręcz przeciwnie. I nie wynika to z niewiedzy tych, co robią zdjęcia - wręcz przeciwnie
    Szkła: 10-22 + Σ 17-70 + Σ 50/1.4 + 100 macro + takie tam
    Dodatki: 400D + grip + 580EX II + takie tam

    Puzzle Canona: 50/1.8, 3 kawałki, od lat 6.

  5. #15
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Można umiejętnie pracować z lampą, ale bez rozpraszaczy nie ma mowy o zdjęciach zbliżonych do fot z jasnych stałek stosowanych bez lampy. Prochu nie wymyślisz i zawsze lampa użyta do doświetlenia kadru zakłóci naturalny układ świateł i kolorów. Pomijam już niechęć księży do walenia flashem i ogólny dyskomfort z tym związany. Oczywiście pewnych ograniczeń nie da się przeskoczyć i wówczas lampa, a co za tym idzie umiejętność w jej stosowaniu są nieocenione.

  6. #16
    Bywalec Awatar gacek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    129

    Domyślnie

    Owszem, zakłóci ZASTANY układ świateł i kolorów, ale to nie znaczy, że zepsuje zdjęcie. Może się okazać, że układ, który wprowadzi, wygląda nie tylko lepiej, ale i naturalniej (przykład nie najlepszy, ale z brzegu: doświetlanie cieni przy mocnym słońcu).

    Swoją drogą, też uważałem lampy za samo zło, aż nauczyłem się z nich (jako tako) korzystać

    Owszem, najlepiej byłoby mieć i jasną stałkę i lampę, i wybierać właściwe z nich do sytuacji, ale tu już niektórym może odezwać się portfel
    Szkła: 10-22 + Σ 17-70 + Σ 50/1.4 + 100 macro + takie tam
    Dodatki: 400D + grip + 580EX II + takie tam

    Puzzle Canona: 50/1.8, 3 kawałki, od lat 6.

  7. #17
    Początki nałogu Awatar GoomeX
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Poland - Poznań
    Wiek
    39
    Posty
    338

    Domyślnie

    Pozwolę sobie odkopać wątek. Mam pewno pytanie odnośnie tych Tamronów. Fotografuję amatorsko, głównie portrety, fotografia albumowa wakacyjna, trochę architektury. W najbliższym czasie mam kilka ślubów wśród znajomych (nieodpłatnie) i chciałbym się poradzić, które z tych szkieł byście polecili do takiej mojej ogólnej fotografii + do uniwersalnego przyfocenia ślubów. Obecnie mam 18-200 + 50USM.

    AF w obu puszkach jeśli chodzi o szybkość i celność jest porównywalny bo nie miałem nigdy okazji bawić się tymi obiektywami?

  8. #18
    Początki nałogu Awatar WiatruMistrz
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Posty
    402

    Domyślnie

    T17-50 przy tych obiektywach które masz jest lepszym wyborem, ja mam sigme 10-20 , 50/1.8 i eLę 70-200 teraz to bym wybrał 28-75 dla siebie...
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
    Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
    http://rafalfoto.y0.pl

  9. #19
    Początki nałogu Awatar GoomeX
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Poland - Poznań
    Wiek
    39
    Posty
    338

    Domyślnie

    WiatruMistrz - tak tak, Ty masz UWA więc byłoby bez sensu jakbyś poniekąd dublował 'dół' i kupował 17-50. Z drugiej jednak strony mam 18 na dole więc pytanie czy warto i bardziej przyda się T17-50 czy może T28-75, sam nie mogę się zdecydować...

  10. #20
    Początki nałogu Awatar patric89
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków / Tarnobrzeg
    Wiek
    36
    Posty
    336

    Domyślnie

    moim zdaniem lepszym rozwiązaniem bedzie 17-50.
    mi bardziej by brakowało zakresu 17-28 niż 50-75. Ale to tylko moje zdanie.
    5d II | 6d | S14 2.8 | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EXII x2

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •