Chyba wiele osob (w tym sprzedawcow) myli gwarancje z rekojmia.
Chyba wiele osob (w tym sprzedawcow) myli gwarancje z rekojmia.
Ty też mylisz... Niema już czegoś takiego jak rękojmia!!! (dla klientów indywidualnych)
ale jest dwuletnia odpowiedzialnosc sprzedawcy.
moze i tak ale w aukcjach wyraznie jest mowa o 24 miesiecznej gwarancji Canon PL.Zamieszczone przez gonzo44
Nie chcę tworzyć nowego wątku więc tu zapytam.
Sytuacja wygląda następująco: mogę kupić sprzęt trochę taniej tylko bez rachunku. Dostaję normalnie europejską (ew razem z międzynarodową) kartę gwarancyjną wraz z kartą sklepu, na której widnieje data zakupu oraz nr seryjny konkretnego obiektywu czy lampy. Czy w takim przypadku sprzęt obejmuje roczna gwarancja (a tym samym darmowy serwis) ?
Zestaw na ciężkie czasy: 3 puszki z konserwą - w tym jedna przeterminowana, 6 słoików z ogórkami, 4 latarki i krótkofalówki.
Ostatnio edytowane przez Lulu1988 ; 03-04-2008 o 15:26 Powód: Automerged Doublepost
Zestaw na ciężkie czasy: 3 puszki z konserwą - w tym jedna przeterminowana, 6 słoików z ogórkami, 4 latarki i krótkofalówki.
Proszę podpowiedzcie choć trochęlease:
Jeśli nie będę miał gwarancji i/czy cashbacku to będę miał poważny dylemat czy to się wogóle opłaca.
Forumowicze....oświećcie mnie...
Zestaw na ciężkie czasy: 3 puszki z konserwą - w tym jedna przeterminowana, 6 słoików z ogórkami, 4 latarki i krótkofalówki.
Podłącze się pod wątek, bo mam mały problem.
Kupiłem (wł. wylicytowałem na allegro) w sklepie Balta w Gdańsku 70-200/4. Poszedłem odebrać no i okazało się że soczewka przednia ma jakieś skazy czy cholera wie co - nieważne. Dzisiaj poszedłem odebrać inny egzemplarz no i spoko, wszystko ok, zrobiłem parę fotek, zrzuciłem na lapka, zapakowałem się i poszedłem. Teraz w domu otwieram pudełko, patrze a tam jakaś dziwna gwarancja. Wystawiona przez inną firmę (Foto-Mil z Łodzi) i ani śladu oryginalnej karty gwarancyjnej Canona. Oczywiście paragon mam wystawiony normalnie przez Baltę. No i lekko się zdziwiłem co jest grane, gdyż na karcie są różne dziwne zapisy np. "Gwarancja jest realizowana jedynie za pośrednictwem firmy foto-mil" - co jest w ogóle jakąś kompletną bzdurą. Jak pojadę na żytnią z taką "gwarancją" to mnie wyśmieją...
Jutro na bank zadzwonię tam gdzie kupiłem szkło, ale wątpię żebym coś zdziałał...
Czy ktoś mógłby mi coś poradzić w tej kwestii?
Mam żądać od nich oryginalnej karty gwarancyjnej? Wątpię żeby takową posiadali..
Czy może zrezygnować z zakupu (mam taką możliwość w ciągu 10 dni)?
No bo chyba nie będę w razie czego wysyłał obiektywu do Łodzi do firmy, której na oczy nie widziałem i tam ew. naprawiał, czy serwisował...
Kurde, no nie po to kupiłem obiektyw w sklepie na miejscu, parę złotych drożej niż na allegro, żeby nie mieć problemów z gwarancją itp. a tutaj taka niespodzianka.
Mogę jeszcze dochodzić w przyszłości swoich praw na podstawie "rękojmi" a wł. niezgodności towaru z umową, ale nie wiem w sumie jak to działa w praktyce.
Proszę o jakąś radę.
Pozdrawiam.
Kupiłem ostatnio body w fotopanoramie i dali tylko paragon. Gwarancja 2 lata, tylko dlatego, ze brałem na paragon. Na obiektyw kupiony w innym sklepie też dostałem tylko paragon i również na dwa lata z tym, że na paragonie widnieje napis pod spodem "gwarancja: 2 lata". Dzwoniłem do sklepu ,żeby wyjaśnić sprawe z puszką i miła pani powiedziała, że gwarancji w momencie zakupu nie podbijają, ponieważ jej podbicie było by jednoznaczne z zakceptowaniem stanu aparatu w momencie zakupu (wady ukryte) i nie przysługiwała by mi możliwość zwrotu w przeciagu 7 dni. Czyli wychodzi na to, ze po zakupie i sprawdzeniu trzeba się udać i podbić gwarancje.
Ostatnio edytowane przez wiktor2323 ; 27-01-2010 o 21:16
No dobra ale ja dostałem gwarancję, tylko że podbitą pieczątką innej firmy, niż ta w której kupiłem obiektyw. Poza tym nie jest to gwarancja Canona. Gwarantem jest firma Foto-mil, o której wiem jedynie tyle że jest w Łodzi...