- krzaczory na pierwszym planie,
- temat zlewa się z tłem, coś w ten deseń: http://aaaby-sprzedac.blogspot.com/2...omo-gdzie.html
- temat zlewa sie z... tematem! (wytęż wzrok i znajdź drugiego owczarka :-))
- kompletny brak kompozycji
- krzaczory na pierwszym planie,
- temat zlewa się z tłem, coś w ten deseń: http://aaaby-sprzedac.blogspot.com/2...omo-gdzie.html
- temat zlewa sie z... tematem! (wytęż wzrok i znajdź drugiego owczarka :-))
- kompletny brak kompozycji
Ostatnio edytowane przez gwozdzt ; 27-03-2008 o 21:42
O dziękuję, to dla mnie bardzo dobra uwaga– też widziałem te krzaki zanim umieściłem zdjęcie.
Kłębowisko, zgadza się był w tym mój widocznie nie do końca przemyślany zamysł.
Zresztą fotografowanie Kaukazów to wyzwanie też dla samego fotografa, toż nawet minimalna nieuwaga i fotograf w powietrzu z całym dobrodziejstwem inwentarza w rękach lub już poza.
One nawet przy swojej sile i masie musną fotografa i „po ptokach”.:-P
Pozdrawiam.
Chciałem się dowiedzieć jak fotografujecie wschody słońca, i zachody słońca.
Preferowane przez was ustawienia.
Wiem, że najlepiej przed wschodem i po zachodzie słońca - pejzaże.
Zakupiłem książki Scott’a Kelby’ego i naprawdę dokładnie przeanalizowałem zalecenia tego mistrza fotografii w zasadzie punkt po punkcie, począwszy od makro fotografii do pejzaży – wykonując z książką wszystkie czynności praktycznie
Dzisiaj rano (około 4.00) już w wybranym miejscu czekałem ze statywem i sprzętem, aby uchwycić te ciekawe momenty.
Przypominam ściśle według zaleceń Kelby’ego.
O fotografowaniu tuż przed ukazaniem się tarczy słonecznej nie mogło być mowy - GĘSTA MGŁA.
Dopiero jak nieco słońce wyszło zza widnokręgu – i tak bardzo słabo świeciło PRZEZ OKOŁO 15 MINUT.
Dalsze fotografowanie już było niemożliwe, ze względu na „ostrość słońca”.
Masz Januszu te przez Ciebie preferowane ustawienie MANUAL.
Nie taki diabeł straszny.
Manual
Preselekcja przysłony
PS. Pomimo montażu do body obiektywu EF 180mm f/3.5L Makro USM – makro np. kwiatów do bani, problemy z głębokością ostrości – muszę wyczuć szkło – na nic tu zalecenia Kolby’ego, chociaż parę sztuczek bardzo pouczających.
AHA - jest to surowiec jak zwykle w ogóle nie podciągany.!!!
Ostatnio edytowane przez Waldek24 ; 31-03-2008 o 16:15
Pozdrawiam.
Mnie naprawdę ani ziębi ani grzeje czy się stosujesz do czyichkolwiek rad.
Zdjęcie ma się bronić samo i wszelkie komentarze typu j.w. niczego nie wnoszą. Kogo to obchodzi czy "podciągane" czy nie. Ładne lub brzydkie. Kropka.
Miałeś ładny materiał na zdjęcia. Niewykorzystany. Paskudny centralny kadr ze słońcem w środku. Brrrrr... Kompozycja, kompozycja i jeszcze raz kompozycja... Ten namiot foliowy (stelaż) w LD (lewy-dół) jakoś uroku nie dodaje.
Książki, oglądanie cudzych zdjęć (nawet na plfoto - tam sie ostatnio bardzo poziom poprawił) i ćwiczenia. Książki, oglądanie cudzych zdjęć i ćwiczenia... i tak w kółko...
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Wiesz, co Janusz właśnie porównywałem galerię tzw. mistrzów fotografii ze słońcem (wschód zachód... itd.) i widzę, że słońce jest ubocznym motywem w kadrze, toż ono zawsze jest, po co je, więc pokazywać, niby racja.
Powtarzam, w zdjęciu nieprzenicowanym na potrzeby forum jest przepiękne z masą odcieni i smug –spowodowała to gęsta mgła, ale niech tam.
Pokazuję zawsze „surowe” zdjęcia aby można ocenić moją pracę w posługiwaniu się aparatem fotograficznym a nie grafika komputerowego.
Takich motywów, okazji przy moim zaangażowaniu będzie jeszcze na pęczki.
PS. W sumie mi pochlebia, że wytrawny fotograf poświęca choć odrobinę czasu na pracowitego nowicjusza.:smile:
Uwagi są poważnie brane pod uwagę.![]()
Pozdrawiam.
Oj nie... Twój kadr jest skopany kompozycyjnie z wielu powodów. Główne to:
1. Słońce w centrum. To daje wrażenie mało interesujące. Może lepiej byłoby umieścić słońce w mocnym punkcie obrazu. Wschód to w lewym a zachód w prawymchoć niekoniecznie - tylko samo się narzuca wyjaśnienie co to jest. Zdjęcie "czytamy" od lewej do prawej.
2. "Połówkowy kadr" - widnokrąg jest prawie dokładnie w środku kadru. Co chciałeś pokazać? Mgłę czy niebo? Wyszło ani jedno ani drugie. Widnokrąg w okolicy 1/3 daje jakiś pogląd co ma być "tematem" zdjęcia.
3. Pierwszy plan? - nie ma. Stara szkoła krajobrazu mówi, że zdjęcie powinno posiadać pierwszy plan albo, w przypadku jego braku, nie powinno mieć śmieci w pierwszym planie - u ciebie ten stelaż.
To co pokazałeś zwykle jest określane mianem "przypadkowy kadr". Widok miałeś piękny. Mgła aż sie prosi o wykorzystanie. Ćwiczyć
EDIT:
Kelby nie jest najlepszym podręcznikiem ani dla początkującego ani dla zaawansowanego. Kelby to "gawędziarz" z umiarkowaną wiedzą na tematy o których pisze. http://www.canon-board.info/showpost...8&postcount=47
Z tym się akurat w pełni zgadzam![]()
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 31-03-2008 o 19:40
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
No tak, JASNE – dziesięć razy pomyśl zanim ustawisz statyw.![]()
Zrobiłem kilkadziesiąt zdjęć tej nocy i teraz próbuję to wg Twoich wskazówek skadrować.
Jeśli już w „surowym” stanie coś nie tak wyjdzie to i niewiele w Raw’owej ciemni się da poprawić.
Nawet przy tak dużej matrycy, jaką ma 5D to kadrując „wyciągam” coraz więcej z ciemności elementów bez sensu, od słupów linii przesyłowej po jakieś śmieci z podwórek przydomowych.
Których oczywiście pierwotnie nie było widać.
Kelby – hmm – też trochę irytujące jak pisze o skrapianiu kwiatów i przy okazji opisuje jak uprasować wielokrotnie skrapiając spodnie aby były na rano jak prasowane.
Wiele tego jest w tej książce - pomijam.
Dla mnie była to książka w formie beletrystycznej o fotografii, ale uważnie czytając mogłem przy swojej wiedzy coś niecoś wyciągnąć dla siebie.
Dziękuję Januszu za krótki ale jakże pouczający wykład.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Na koniec moich wypocin po obróbce w "ciemni" Raw - już bez komentarza i ja to zostawię.
Ostatnio edytowane przez Waldek24 ; 31-03-2008 o 21:32 Powód: Automerged Doublepost
Pozdrawiam.