5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58
Rybie oko ma zawsze wiekszy kat niz typowe szerokie katy z podobna ogniskowa.Nie wiem na jakiej zasadzie jest to liczone, ale podobienstwa nie ma.
Tokina 10-17 F-E w 10mm na cropie jest zdecydowanie szersza niz np. Sigma 10-20 w 10mm. Nawet prostujac rybke mamy o niebo wiekszy kat niz wide 10mm (16mm). Robilem prosty test w dziale TESTY i prostowane ryby dalej maja ok 12mm realniej ogniskowej. Wtedy np. jest wyprostowane 12mm (realne) VS 16mm (10mm x1.6).
Ostatnio edytowane przez siudym ; 17-07-2009 o 13:06
A tak z innej beczki. Nigdy nie mialem manuala.
Czy jedyny tryb w jakim moge robic fotki takim obiektywaem to M?
Czy moze jest mozliwiwe by aparat sam ustawial shooter speeda a ja zajmuje sie tylko przeslona i ostroscia?
Caly czas sie zastanawiam czy brac zenitara czy sigme 17-35.
Fisha chcial bym miec choc do przejsca na FF bedzie robil tylko jako szeroki kat.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
I kolejna sprawa, gdzie wiele osob na mysl - MANUAL zaraz ma w glowie kombinowanie i kalkulowanie w trybie M aparatu
Mozesz robic w Av - wtedy tak naprawde wyjdzie na to samo co zwyczajny automatSwiatlo ustawia ci aparat, nawet jak nie 'widzi' jaka jest przyslona, to i tak swiatlomierz widzi poziom swiatla, wiec z automatu dostosuje czasy
Ogniskowa duza, do tego rybie oko wiec GO naprawde ogromna, wiec ze strasznego manuala wychodzi najzwyklejszy automat![]()
Zależy do czego. Chcesz mieć szkło z af-em to bierz sigme. Nie jest zbyt ostra na 2,8 i nie ma w całym zakresie 2,8 (wyżej ma 4). Poza tym to dość niezłe szkło. Ja bawiłem się nim trochę ale i tak wybrałem 17-40 bo lepszy jest od sigmy. Zenitar w porównaniu z sigmą to jest inna bajka. Po pierwsze to nie zoom. Na ff przy 2,8 winietuje. Od 4 bardzo ostry i nie winietuje. Na ff to już ryba. Na cropie szeroki ale bez rewelacji. Pewnie szerszy niz sigma. Musisz ustawiać ostrość i przesłonę ręcznie, ale z ostrością to nie ma problemu, bo wystarczy lekko go przymknąć a GO jest tak duża że nawet jak nie trafisz dokładnie w punkt to obraz i tak będzie ostry. Ja miałem znitara na 350d i żałuje że nie zostawiłem go sobie na 5d. Kiedyś kupiłem za 300zł nowego, teraz są po 600 i więcej.
5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Mozecie tylkor potwierdzic prosze czy oplaca sie kupic tego na m42 z pierscieniem? czy wszystko bedzie tak jak z dedykowanym? Moze to glupie pytanie ale nie mialem nigdy do czynienia z m42.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Wg mnie różnicy nie będzie - tak czy siak będzie manual... Na m42 możesz kupić przejściówkę z potwierdzeniem ostrości. Bierz tego, który jest tańszy.
Moje zdjęcia na forum
7d 17-35 18-135STM 35/2 50/1.8 85/1.8 100/3.5 70-200/4 580EXII
http://jaceklosko.blogspot.com/
Potwierdzenie ostrosci? A jak to dziala?
Dzieki za odpowiedz.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK