A ja mam dokładnie odwrotne spostrzeżenia: Tamron 17-50, którym dysponowałem był wolniejszy od Sigmy 17-70 i DUŻO od niej głośniejszy. Tamron był "Assebled in China".
Optycznie są porównywalne, ze wskazaniem na Tamrona.
Mój jest made in Japan - może dlatego? Coś już mi się na tym forum obiło, że to czyni różnicę podobno? Poza tym jakoś "design" sigmy mnie odpycha. Te proszkowanie jest jakieś takie bleee IMHO. Porównywałem przy zakupie oba szkła wraz ze znajomym i wspólnie niezależnie orzekliśmy, że tamron jest trochę szybszy i cichszy - chociaż oba są głośne. Kumpel wziął i tak sigmę gdyż była ona sprzedawana jako używana bo kolo zwrócił wymieniając na eLke a sigmy prawie nie używał no i kumpel już dłuuugo robił na sigmie i poprostu czuł się bardziej "przywiązany" xD Szkło ogólnie fajne ale dla mnie tamron wygrał z uwagi na stałe światło.
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
Rzecz tyczyła Sigmy 18-50 /2.8. Jako że mam takową, muszę się przyłączyć do tej opinii. Po kilku miesiącach użytkowania aparat zaczął się z nią zawieszać, a zdjęcia przy innej przysłonie niż 2.8 wychodziły prześwietlone. Rzecz wyszła na jaw podczas istotnej wyprawy i miałem trudny tydzień (pod względem robienia zdjęć).
Oddałem do naprawy gwarancyjnej (za pośrednictwem TIPa). Trwało to 2 miesiące (naprawa gdzieś w Singapurze...). Po powrocie przez jakiś czas było OK, ale potem w środku zaczęło chrzęścić i... zablokował się pierścień ustawiania ostrości. Zdjąłem obiektyw i zacząłem robić zdjęcia starym 35-135. Po dwóch dniach zrezygnowałem i wróciłem do Sigmy. O dziwo - problem z pierścieniem zniknął.
Niestety - po dwóch chyba tygodniach zablokował się pierścień ustawiania ogniskowej. Nie chciałem niczego w nim zepsuć, ale okazało się, że jest jedna pozycja, w której ogniskową można zmieniać bez przeszkód - aparat skierowany obiektywem w dół.
I tak chodzę sobie z tym obiektywem od chyba roku. Nie dałem go do kolejnej naprawy, bo i gwarancja się skończyła, a i mi skończyła się do niego cierpliwość. Teraz przymierzam się do kupna czegoś solidniejszego... Ale bez obaw - nie zamierzam nikomu wciskać swojego egzemplarza ;-)
5dmkII, 24-70/2.8, 70-200/4 IS, 50/1.8 II, Samyang 500/8
Ja mam Sigmę 17-70 i mogę ją szczerze polecić. Zakres ma bardzo dobry, ładne światło i do tego makro, które daje całkiem fajne mozliwości. Jest bardzo uniwersalna, wykonanie jest solidne i do tego jest dość mała. Można się przyczepić tylko do śr. filtra - 72 mm, ale i to jest do przełknięcia. Poczytaj tu.
Pozdrawiam
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston