Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: naswietlanie na swiatla wolanie na cienie ekspozycja

  1. #1
    Coś już napisał Awatar bejrut
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    London/Tbg
    Posty
    85

    Domyślnie naswietlanie na swiatla wolanie na cienie ekspozycja

    troszke nie kumam w/w stwierdzenia tzn. naswietlanie na swiatla wolanie na cienie.chodzi o to ze ustawiam ekspozycje tak aby histogram byl jak najblizej prawej strony a pozniej jak wolam zdjecie to mam starac sie przesunac go w lewo??
    wczoraj pstrykalem fotki w parku i w tle bylo niebo ktore wyszlo na zdjeciu troche przepalone.problem w tym ze jak ustawie pomiar swiatla na niebo to znowu postac wyjdzie ciemna,jak ustawie pomiar matrycowy to wszystko wyjdzie oki tylko niebo troszke przepalone.czy da sie tego uniknac? wiem ze mozna by doswietlic postac lampa areszte skorygowac i wtedy postac dobrze nasiwtlona a niebo nieprzepalone ale czy sa inne sposoby? czy fotka na ktorej pojawia sie jakis obszar przepalony jest zla?
    zamieszczam przykladzik
    http://img169.imageshack.us/img169/2828/6xxbj6.jpg

  2. #2
    Uzależniony Awatar CYNIG
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łaziska Górne
    Wiek
    57
    Posty
    694

    Domyślnie

    bo to powiedzenie ma swoj rodowod w czasach gdzie zamiast matrycy uzywalo sie takich filmow co to byly tylko bialo-szaro-czarne

  3. #3
    Początki nałogu Awatar piszczal
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    50
    Posty
    459

    Domyślnie

    ale to odnosi się do naświetlania negatywów. Mierzysz sobie istotny cień i przesuwasz o 2 EV - niedoświetlasz jednym slowem. Czyli przesuwasz z V na III strefę wg Ansela Adamsa.
    Teraz mierzysz istotne światło i sprawdzasz jaką masz rozpiętość tonalną. Jeśli będzie to różnica 5 stref to OK, jeśli większa to podczas wywoływania negatywu w skalibrowanym wcześniej procesie (dla negatywu, wywoływacza, koreksu, trybu wywołania) skracasz czas wysołania i tym samym zwiększasz pojemność tonalną negatywu, mieścisz więcej świateł.
    Jeśli scena jest mało kontrastowa to robisz na odwrót, więc rozciągasz światła.
    Matrycę natomiast naświetlaj jak slajd, na światła. Bo jest bardziej do slajdu podobna
    aktualnie: Canon EOS R6 | Sigma A 35/1.4 DG HSM | Canon 135/2 L | Canon 16-35/4 L

  4. #4
    Coś już napisał Awatar bejrut
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    London/Tbg
    Posty
    85

    Domyślnie

    ufff a daloby sie troszke bardzie lopatologicznie bez stref itp. bo to chyba jeszcze nie moj level

  5. #5
    Początki nałogu Awatar piszczal
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    50
    Posty
    459

    Domyślnie

    no to zaufaj światłomierzowi w aparacie
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    ewentualnie jak się chcesz bawić w strefy na matrycy, to mierz w istotnych światłach i uzyskany pomiar prześwietlaj o 2EV, czyli dawaj matrycy rejestrować istotne dla Ciebie światło w jej górnej możliwości, a cienie same Ci wyjdą
    Ostatnio edytowane przez piszczal ; 25-02-2008 o 17:32 Powód: Automerged Doublepost
    aktualnie: Canon EOS R6 | Sigma A 35/1.4 DG HSM | Canon 135/2 L | Canon 16-35/4 L

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •